Οι τεχνολογίες αιολικής πρόωσης γίνονται ολοένα και πιο αναγκαίες, καθώς οι πλοιοκτήτες καλούνται να συμμορφωθούν με τους αυστηρούς διεθνείς κανονισμούς για τη μείωση των εκπομπών. Σε αυτό το πλαίσιο, η Hanwha Ocean Co., Ltd. πραγματοποίησε ένα σημαντικό βήμα προόδου, αναπτύσσοντας ένα νέο σύστημα περιστρεφόμενων ιστίων για πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG). Η τεχνολογία αυτή, η οποία στοχεύει στη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από εμπορικά πλοία, έλαβε τη Δήλωση Συμμόρφωσης (SoC) από το Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) και την Έγκριση επί της Αρχής (AiP) από το Λιβεριανό Νηολόγιο, ενισχύοντας τις παγκόσμιες προσπάθειες για βιώσιμες λύσεις στη ναυτιλία.
Το σύστημα της Hanwha Ocean σχεδιάστηκε για να τοποθετείται στο κατάστρωμα των πλοίων και περιλαμβάνει περιστρεφόμενα ιστία, τα οποία λειτουργούν με βάση την αρχή Magnus, όπου η ροή του αέρα γύρω από έναν περιστρεφόμενο κύλινδρο δημιουργεί δύναμη ώθησης. Αυτή η καινοτόμος προσέγγιση προσφέρει μια αποδοτική εναλλακτική λύση στη συμβατική πρόωση πλοίων, ιδιαίτερα σε συνθήκες αυστηρότερων περιβαλλοντικών κανονισμών.
Ένα κρίσιμο τεχνικό ζήτημα που αντιμετώπισε η Hanwha Ocean κατά την ανάπτυξη του εν λόγω συστήματος ήταν η συμμόρφωση με τους διεθνείς κανονισμούς ασφαλείας, όπως ορίζονται από τη Διεθνή Σύμβαση για την Ασφάλεια της Ανθρώπινης Ζωής στη Θάλασσα (SOLAS) και τη Διεθνή Σύμβαση για την Πρόληψη των Συγκρούσεων στη Θάλασσα (COLREG). Τα περιστρεφόμενα ιστία, λόγω του μεγέθους και της διάταξής τους, δημιούργησαν προκλήσεις όσον αφορά την ορατότητα και την ασφάλεια, γεγονός που κατέστησε αναγκαία την εκπόνηση ειδικών μελετών για την εξεύρεση εναλλακτικών λύσεων και τον μετριασμό των κινδύνων. Στο πλαίσιο του Κοινού Έργου Ανάπτυξης (JDP), σε συνεργασία με τον BV και το Λιβεριανό Νηολόγιο, διεξήχθη μελέτη Αναγνώρισης Κινδύνων (HAZID) για την πλήρη αξιολόγηση αυτών των προκλήσεων.
Η τεχνολογία συγκρίθηκε με τα διεθνή πρότυπα BV NR206, που αφορούν τα Συστήματα Πρόωσης με Άνεμο, και BV NR467, τους Κανόνες για την Ταξινόμηση Πλοίων κατασκευασμένων από χάλυβα. Αυτές οι κατευθυντήριες γραμμές παρέχουν τα αναγκαία κριτήρια για την πιστοποίηση καινοτόμων ναυτιλιακών τεχνολογιών. Μετά από διεξοδική εξέταση. το σύστημα επιβεβαίωσε την τεχνική του αρτιότητα και την ασφάλεια κατά την ενσωμάτωσή του.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την τελευταία δεκαετία, o δορυφόρος Copernicus Sentinel-1 παρέχει πληθώρα δεδομένων ραντάρ για ένα ευρύ φάσμα εφαρμογών και δραστηριοτήτων σε εκατομμύρια χρήστες ανά την υφήλιο.…
Συνέντευξη του κ. Χρήστου Σταϊκούρα, υπουργού Υποδομών και Μεταφορών
Ένα χαμηλότερο, από τα αρχικά πλάνα, ποσοστό πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων το 2025 είναι πιθανό να καταστήσει πολύ πιο δύσκολη την επίτευξη των στόχων της…
Την κατασκευή τριών νέων αιολικών πάρκων, συνολικής ισχύος περίπου 100MW, ανακοίνωσε η ΔΕΗ Ανανεώσιμες στην Ελλάδα, στο πλαίσιο της δυναμικής ανάπτυξης του χαρτοφυλακίου ΑΠE…
Ανοδική πορεία χαράσσει ο ελληνικός εμπορικός στόλος, καθώς τον Σεπτέμβριο η δύναμή του αυξήθηκε κατά 0,4% σε ετήσια βάση, σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ. Υπενθυμίζεται,…
Περιορισμένες ήταν οι μεταβολές που σημειώθηκαν στη ναυλαγορά των containerships την εβδομάδα με πέρας την Πέμπτη 21 Νοεμβρίου, με τον σχετικό δείκτη της Drewry,…
Άνεμος αισιοδοξίας πνέει τις τελευταίες εβδομάδες στην αγορά των bulk carriers, καθώς η τόνωση της ναυλαγοράς των Capesizes συντέλεσε στην ανάκαμψη του κύριου δείκτη…
Ισχυρή ανάπτυξη κατέγραψαν τα οικονομικά μεγέθη των εταιρειών διαχείρισης containerships το γ΄ τρίμηνο εν μέσω αναταραχών στην Ερυθρά Θάλασσα και ανόδου της παγκόσμιας ζήτησης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ