Κόντρα έχει ξεσπάσει στη Νότια Κορέα, με τον χάλυβα ‒και συγκεκριμένα τις χαλύβδινες πλάκες‒ να βρίσκεται στο επίκεντρο. Πιο συγκεκριμένα, όπως αναφέρουν νοτιοκορεατικά ειδησεογραφικά μέσα, ναυπηγεία και χαλυβουργίες βρίσκονται στα «μαχαίρια», καθώς δεν μπορούν να συμφωνήσουν στο κόστος των χαλύβδινων πλακών.
Οι χαλύβδινες πλάκες αντιπροσωπεύουν περίπου το 20% του κόστους κατασκευής ενός πλοίου. Λόγω αυτού και προκειμένου να ενισχύσουν την ανταγωνιστικότητά τους, τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία επιθυμούν χαμηλές τιμές και στρέφονται ταυτοχρόνως στις κινεζικής παραγωγής χαλύβδινες πλάκες, που είναι φθηνότερες.
Από την πλευρά τους, οι χαλυβουργίες υπογραμμίζουν ότι η εισροή κινεζικών χαλύβδινων πλακών στη Νότια Κορέα συνιστά μεγάλο πλήγμα για τη νοτιοκορεατική βιομηχανία. Περίπου 20% των χαλύβδινων πλακών που χρησιμοποιούν οι Big 3 της Νότιας Κορέας (HD KSOE, Hanwha Ocean και Samsung Heavy Industries) προέρχεται από την Κίνα. Τα μικρότερα ναυπηγεία της Νότιας Κορέας βασίζονται ακόμα περισσότερο στις χαλύβδινες πλάκες και, εφόσον η προμήθειά τους περιοριστεί, ενδέχεται να βρεθούν προ σημαντικών σκοπέλων.
Οι χαλυβουργίες υπογραμμίζουν ότι στο παρελθόν, οπότε και τα ναυπηγεία αντιμετώπιζαν προκλήσεις, δέχτηκαν να μην ανεβάσουν τις τιμές χαλύβδινων πλακών. Πλέον, είναι σειρά των ναυπηγείων να σταθούν στο πλευρό της εγχώριας βιομηχανίας.
Τα ναυπηγεία αντιτείνουν ότι το κόστος χαλύβδινων πλακών είναι καθοριστικό για το τελικό κόστος κατασκευής ενός πλοίου και συνεπώς έχει άμεσο αντίκτυπο στην ανταγωνιστικότητα της νοτιοκορεατικής ναυπηγικής βιομηχανίας. Επιπλέον, θεωρούν ότι το γεγονός πως οι τιμές σιδηρομεταλλεύματος σημειώνουν πτώση δίνει περιθώριο περιορισμού του κόστους χαλύβδινων πλακών που παράγονται από τις νοτιοκορεατικές χαλυβουργίες.
Σε κάθε περίπτωση, οι τιμές χαλύβδινων πλακών δεν έχουν ακόμη καθοριστεί για το β΄ εξάμηνο του 2024, παρότι είθισται να υπάρχει συμφωνία μέχρι και τον Ιούνιο.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Μείωση σημείωσαν οι ελληνικές εξαγωγές τον Σεπτέμβριο, η οποία φέρεται να οφείλεται κυρίως στις εξαγωγές πετρελαιοειδών. Αναλυτικότερα, σύμφωνα με ανάλυση του Πανελληνίου Συνδέσμου Εξαγωγέων…
Μήνα-ρεκόρ αποτέλεσε ο Οκτώβριος για τις παραγγελίες πλοίων εναλλακτικών καυσίμων. Σύμφωνα με δεδομένα της πλατφόρμας AFI, τον περασμένο μήνα τοποθετήθηκαν 97 παραγγελίες πλοίων κατανάλωσης…
Στην ακρόαση της 7ης Νοεμβρίου του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για τον υποψήφιο Επίτροπο Αλιείας, Κώστα Καδή, ο ευρωβουλευτής του ΠΑΣΟΚ, Σάκης Αρναούτογλου, έθεσε καίρια ερωτήματα…
Καθώς η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα αναγκάζει τις liner εταιρείες να αξιοποιήσουν μέχρι και την τελευταία «ρανίδα» διαθέσιμης μεταφορικής ικανότητας, προκειμένου να ανταποκριθούν στις…
Καθώς η ζήτηση LNG αναμένεται να κορυφωθεί μέχρι το τέλος της τρέχουσας δεκαετίας, λόγω της σταδιακής μετάβασης της παγκόσμιας οικονομίας σε εναλλακτικές πηγές ενέργειας…
Σχεδόν 700 bulk carriers έχουν αλλάξει χέρια το 2024, με το ενδιαφέρον να είναι ιδιαίτερα υψηλό για Supramaxes και Ultramaxes. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Στη σύναψη δύο συμφωνιών κατασκευής πλοίων με κινεζικά ναυπηγεία προχώρησε πρόσφατα ο κολοσσός των τακτικών γραμμών Hapag-Lloyd. Ειδικότερα, βάσει σχετικής ανακοίνωσης, τα δώδεκα από…
Στην κορυφή των χρηματιστηριακών αγορών βρέθηκε η Nvidia την Τρίτη 5 Νοεμβρίου, εκθρονίζοντας τη μέχρι πρότινος πρωτοπόρο Apple. Ειδικότερα, βάσει δημοσιεύματος του πρακτορείου ειδήσεων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ