Loading: News Submenu
Header Scripts Init

Οι χαλύβδινες πλάκες, «μήλον της έριδος» για ναυπηγεία και χαλυβουργίες

Οι χαλύβδινες πλάκες, «μήλον της έριδος» για ναυπηγεία και χαλυβουργίες

Email
LinkedIn
Facebook
X

Κόντρα έχει ξεσπάσει στη Νότια Κορέα, με τον χάλυβα ‒και συγκεκριμένα τις χαλύβδινες πλάκες‒ να βρίσκεται στο επίκεντρο. Πιο συγκεκριμένα, όπως αναφέρουν νοτιοκορεατικά ειδησεογραφικά μέσα, ναυπηγεία και χαλυβουργίες βρίσκονται στα «μαχαίρια», καθώς δεν μπορούν να συμφωνήσουν στο κόστος των χαλύβδινων πλακών.

Οι χαλύβδινες πλάκες αντιπροσωπεύουν περίπου το 20% του κόστους κατασκευής ενός πλοίου. Λόγω αυτού και προκειμένου να ενισχύσουν την ανταγωνιστικότητά τους, τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία επιθυμούν χαμηλές τιμές και στρέφονται ταυτοχρόνως στις κινεζικής παραγωγής χαλύβδινες πλάκες, που είναι φθηνότερες.

Από την πλευρά τους, οι χαλυβουργίες υπογραμμίζουν ότι η εισροή κινεζικών χαλύβδινων πλακών στη Νότια Κορέα συνιστά μεγάλο πλήγμα για τη νοτιοκορεατική βιομηχανία. Περίπου 20% των χαλύβδινων πλακών που χρησιμοποιούν οι Big 3 της Νότιας Κορέας (HD KSOE, Hanwha Ocean και Samsung Heavy Industries) προέρχεται από την Κίνα. Τα μικρότερα ναυπηγεία της Νότιας Κορέας βασίζονται ακόμα περισσότερο στις χαλύβδινες πλάκες και, εφόσον η προμήθειά τους περιοριστεί, ενδέχεται να βρεθούν προ σημαντικών σκοπέλων.

Οι χαλυβουργίες υπογραμμίζουν ότι στο παρελθόν, οπότε και τα ναυπηγεία αντιμετώπιζαν προκλήσεις, δέχτηκαν να μην ανεβάσουν τις τιμές χαλύβδινων πλακών. Πλέον, είναι σειρά των ναυπηγείων να σταθούν στο πλευρό της εγχώριας βιομηχανίας.

Τα ναυπηγεία αντιτείνουν ότι το κόστος χαλύβδινων πλακών είναι καθοριστικό για το τελικό κόστος κατασκευής ενός πλοίου και συνεπώς έχει άμεσο αντίκτυπο στην ανταγωνιστικότητα της νοτιοκορεατικής ναυπηγικής βιομηχανίας. Επιπλέον, θεωρούν ότι το γεγονός πως οι τιμές σιδηρομεταλλεύματος σημειώνουν πτώση δίνει περιθώριο περιορισμού του κόστους χαλύβδινων πλακών που παράγονται από τις νοτιοκορεατικές χαλυβουργίες.

Σε κάθε περίπτωση, οι τιμές χαλύβδινων πλακών δεν έχουν ακόμη καθοριστεί για το β΄ εξάμηνο του 2024, παρότι είθισται να υπάρχει συμφωνία μέχρι και τον Ιούνιο.

Email
LinkedIn
Facebook
X

ΝΧ

Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

«Πράσινο φως» της ΕΕ για δασμούς στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα

Η πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να επιβληθούν επιπλέον δασμοί σε κινεζικής κατασκευής ηλεκτρικά αυτοκίνητα εξασφάλισε την απαραίτητη υποστήριξη από τα κράτη μέλη, όπως ανέφερε…

Αποκτήστε το τεύχος Σεπτεμβρίου 2024
.naftika_cp_inline-a, .naftika_cp_inline-b { display: none; }