Κόντρα έχει ξεσπάσει στη Νότια Κορέα, με τον χάλυβα ‒και συγκεκριμένα τις χαλύβδινες πλάκες‒ να βρίσκεται στο επίκεντρο. Πιο συγκεκριμένα, όπως αναφέρουν νοτιοκορεατικά ειδησεογραφικά μέσα, ναυπηγεία και χαλυβουργίες βρίσκονται στα «μαχαίρια», καθώς δεν μπορούν να συμφωνήσουν στο κόστος των χαλύβδινων πλακών.
Οι χαλύβδινες πλάκες αντιπροσωπεύουν περίπου το 20% του κόστους κατασκευής ενός πλοίου. Λόγω αυτού και προκειμένου να ενισχύσουν την ανταγωνιστικότητά τους, τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία επιθυμούν χαμηλές τιμές και στρέφονται ταυτοχρόνως στις κινεζικής παραγωγής χαλύβδινες πλάκες, που είναι φθηνότερες.
Από την πλευρά τους, οι χαλυβουργίες υπογραμμίζουν ότι η εισροή κινεζικών χαλύβδινων πλακών στη Νότια Κορέα συνιστά μεγάλο πλήγμα για τη νοτιοκορεατική βιομηχανία. Περίπου 20% των χαλύβδινων πλακών που χρησιμοποιούν οι Big 3 της Νότιας Κορέας (HD KSOE, Hanwha Ocean και Samsung Heavy Industries) προέρχεται από την Κίνα. Τα μικρότερα ναυπηγεία της Νότιας Κορέας βασίζονται ακόμα περισσότερο στις χαλύβδινες πλάκες και, εφόσον η προμήθειά τους περιοριστεί, ενδέχεται να βρεθούν προ σημαντικών σκοπέλων.
Οι χαλυβουργίες υπογραμμίζουν ότι στο παρελθόν, οπότε και τα ναυπηγεία αντιμετώπιζαν προκλήσεις, δέχτηκαν να μην ανεβάσουν τις τιμές χαλύβδινων πλακών. Πλέον, είναι σειρά των ναυπηγείων να σταθούν στο πλευρό της εγχώριας βιομηχανίας.
Τα ναυπηγεία αντιτείνουν ότι το κόστος χαλύβδινων πλακών είναι καθοριστικό για το τελικό κόστος κατασκευής ενός πλοίου και συνεπώς έχει άμεσο αντίκτυπο στην ανταγωνιστικότητα της νοτιοκορεατικής ναυπηγικής βιομηχανίας. Επιπλέον, θεωρούν ότι το γεγονός πως οι τιμές σιδηρομεταλλεύματος σημειώνουν πτώση δίνει περιθώριο περιορισμού του κόστους χαλύβδινων πλακών που παράγονται από τις νοτιοκορεατικές χαλυβουργίες.
Σε κάθε περίπτωση, οι τιμές χαλύβδινων πλακών δεν έχουν ακόμη καθοριστεί για το β΄ εξάμηνο του 2024, παρότι είθισται να υπάρχει συμφωνία μέχρι και τον Ιούνιο.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την ανιούσα έχει πάρει η ζήτηση για επιβατικές μεταφορές το 2024 σε παγκόσμια κλίμακα, με τον Αύγουστο να μην συνιστά εξαίρεση, οπότε και σε…
Στην πυρηνική ενέργεια θα συνεχίζει να βασίζεται σημαντικά η Ρωσία όσον αφορά την ενεργειακή επάρκειά της, καθώς η Μόσχα σχεδιάζει αύξηση της ηλεκτροπαραγωγικής ικανότητάς…
Η επίσκεψη της Υφυπουργού Ναυτιλίας της Κύπρου, Μαρίνας Χατζημανώλη, στα γραφεία της HELMEPA, στις 19 Σεπτεμβρίου 2024, αναδεικνύει και ενισχύει περαιτέρω τη μακρόχρονη συνεργασία…
Η ITA Airways έλαβε μια νέα σημαντική διεθνή αναγνώριση, κατακτώντας την τέταρτη θέση στην κατηγορία «Best Inflight Food» του USA Today 10Best Readers’ Choice…
Η πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να επιβληθούν επιπλέον δασμοί σε κινεζικής κατασκευής ηλεκτρικά αυτοκίνητα εξασφάλισε την απαραίτητη υποστήριξη από τα κράτη μέλη, όπως ανέφερε…
Την τελετή ονοματοδοσίας και την παράδοση ενός σύγχρονου νεότευκτου LNG carrier νοτιοκορεατικής ναυπήγησης γνωστοποίησε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης η GasLog. Ειδικότερα, πρόκειται για το…
Tα Clean Energy Marine Hubs (CEM Hubs) καλωσόρισαν την κυβέρνηση της Ελλάδας και τους νέους εταίρους ABS, Lloyd’s Register Maritime Decarbonisation Hub, OCIMF και…
Για ακόμα μία εβδομάδα συνεχίστηκε η πτώση των ναύλων των containerships, με τον σχετικό δείκτη της Drewry, WCI, να διαμορφώνεται στα $3.489/FEU, έπειτα από…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ