Η χαμηλή στάθμη των υδάτων στη Διώρυγα του Παναμά δημιούργησε σκοπέλους στις θαλάσσιες μεταφορές, αποτελώντας ακόμα έναν παράγοντα που περιόρισε την ταχύτητα μετατόπισης πλοίων μεταξύ Ανατολής και Δύσης. Οι περιορισμένες διελεύσεις φέρεται να επηρέασαν περισσότερο τα bulk carriers, με την επιστροφή της διώρυγας στην κανονικότητα να συνιστά «ανάσα» γι’ αυτά.
Ειδικότερα, σε πρόσφατη έκθεσή της, η ναυλομεσιτική Allied επικαλείται δεδομένα της AXS Marine και υπογραμμίζει ότι, σε σύγκριση με τον Ιανουάριο του 2024, οι διελεύσεις bulk carriers αυξήθηκαν κατά 79% τον Σεπτέμβριο, φτάνοντας κοντά στα επίπεδα που θεωρούνται «κανονικά». Για τα δεξαμενόπλοια, οι διελεύσεις μειώθηκαν το περισσότερο κατά 40% σε σύγκριση με τα δεδομένα του εκάστοτε μήνα το 2022.
Συνεπώς, τα δεξαμενόπλοια, ενώ το ίδιο ισχύει και για τα LPG carriers, δεν επηρεάστηκαν δραστικά από τη χαμηλή στάθμη των υδάτων, ενώ ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα δεδομένα της AXS Marine, βάσει των οποίων η Allied κάνει λόγο για καμία διέλευση LNG carrier από τη διώρυγα τον Φεβρουάριο.
Παράλληλα, η Διώρυγα του Παναμά ανακοίνωσε το λανσάρισμα μιας νέας ψηφιακής υπηρεσίας για την οργάνωση διελεύσεων. Η συγκεκριμένη υπηρεσία θα εκκινήσει πιλοτικά το 2025 και φέρεται να δίνει προτεραιότητα στα containerships και στα υγραεριοφόρα. Ερωτηματικό παραμένει το κατά πόσο θα μπορέσει να αποτελέσει λύση και για τα bulk carriers και τα δεξαμενόπλοια, το οποία πολλές φορές δεν γνωρίζουν εκ των προτέρων αν θα χρειαστεί να χρησιμοποιήσουν τη θαλάσσια δίοδο μεταξύ Ειρηνικού και Ατλαντικού Ωκεανού.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε αναπτυξιακή πορεία στόλου εισέρχονται τα δεξαμενόπλοια μεγαλύτερου μεγέθους, και δη τα VLCCs, τα Suezmaxes και τα Aframaxes/LR2s. Ειδικότερα, όπως αναφέρει σε σχετική ανάρτηση…
Τα Αυτόνομα Υποβρύχια Οχήματα (AUV) αποτελούν σήμερα μία από τις πιο καινοτόμες και αποδοτικές λύσεις για την επιθεώρηση υποθαλάσσιων αγωγών. Η νέα τεχνολογία επιτρέπει…
Οι αμερικανικές εξαγωγές αργού πετρελαίου προς τη βορειοδυτική Ευρώπη είναι πιθανό να υποχωρήσουν στις αρχές του επόμενου έτους, αφού σημείωσαν ρεκόρ τον Νοέμβριο, καθώς…
Στην αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών του προσβλέπει το αεροδρόμιο του Χίθροου, καθώς πρόσφατα ανακοίνωσε ένα νέο επενδυτικό σχέδιο. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με ανακοίνωση του αερολιμένα…
Πτώση έχουν σημειώσει οι εξαγωγές ουκρανικών σιτηρών, εξέλιξη που αναμένεται να έχει όμως μικρή διάρκεια. Ειδικότερα, οι εξαγωγές αγροτικών εμπορευμάτων τον Δεκέμβριο αντιμετώπισαν σημαντικές…
Επιπλέον αυξημένο λειτουργικό κόστος το 2025 θα επιφέρει στα πλοία χωρητικότητας 5.000 gt και άνω που καταπλέουν σε λιμάνια της Ε.Ε., ανεξάρτητα από τη…
«Έμφραγμα» προκαλεί στα ναυπηγεία του κόσμου το μεγαλύτερο κύμα παραγγελιών που έχει καταγραφεί από τις παραμονές της παγκόσμιας χρηματοπιστωτικής κρίσης. Σύμφωνα με δημοσίευμα του…
Καθώς οι γεωπολιτικές εντάσεις στην Ερυθρά Θάλασσα επιμένουν, ωθώντας τις liner εταιρείες στην επαναδρομολόγηση των πλοίων τους γύρω από την Αφρική και με το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ