Η χαμηλή στάθμη των υδάτων στη Διώρυγα του Παναμά δημιούργησε σκοπέλους στις θαλάσσιες μεταφορές, αποτελώντας ακόμα έναν παράγοντα που περιόρισε την ταχύτητα μετατόπισης πλοίων μεταξύ Ανατολής και Δύσης. Οι περιορισμένες διελεύσεις φέρεται να επηρέασαν περισσότερο τα bulk carriers, με την επιστροφή της διώρυγας στην κανονικότητα να συνιστά «ανάσα» γι’ αυτά.
Ειδικότερα, σε πρόσφατη έκθεσή της, η ναυλομεσιτική Allied επικαλείται δεδομένα της AXS Marine και υπογραμμίζει ότι, σε σύγκριση με τον Ιανουάριο του 2024, οι διελεύσεις bulk carriers αυξήθηκαν κατά 79% τον Σεπτέμβριο, φτάνοντας κοντά στα επίπεδα που θεωρούνται «κανονικά». Για τα δεξαμενόπλοια, οι διελεύσεις μειώθηκαν το περισσότερο κατά 40% σε σύγκριση με τα δεδομένα του εκάστοτε μήνα το 2022.
Συνεπώς, τα δεξαμενόπλοια, ενώ το ίδιο ισχύει και για τα LPG carriers, δεν επηρεάστηκαν δραστικά από τη χαμηλή στάθμη των υδάτων, ενώ ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα δεδομένα της AXS Marine, βάσει των οποίων η Allied κάνει λόγο για καμία διέλευση LNG carrier από τη διώρυγα τον Φεβρουάριο.
Παράλληλα, η Διώρυγα του Παναμά ανακοίνωσε το λανσάρισμα μιας νέας ψηφιακής υπηρεσίας για την οργάνωση διελεύσεων. Η συγκεκριμένη υπηρεσία θα εκκινήσει πιλοτικά το 2025 και φέρεται να δίνει προτεραιότητα στα containerships και στα υγραεριοφόρα. Ερωτηματικό παραμένει το κατά πόσο θα μπορέσει να αποτελέσει λύση και για τα bulk carriers και τα δεξαμενόπλοια, το οποία πολλές φορές δεν γνωρίζουν εκ των προτέρων αν θα χρειαστεί να χρησιμοποιήσουν τη θαλάσσια δίοδο μεταξύ Ειρηνικού και Ατλαντικού Ωκεανού.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Νέα πνοή για τις εξαγωγές πετρελαίου του Καναδά έχει φέρει η ολοκλήρωση της επέκτασης του αγωγού Trans Mountain, με τις εξαγωγές καναδικού αργού να…
Έπειτα από επτά εβδομάδες απεργίας που αποτέλεσαν σημαντικό πλήγμα για την Boeing, οι κινητοποιήσεις των εργαζομένων στα εργοστάσιά της στη Δυτική Ακτή των ΗΠΑ…
Ακόμα μία παράταση παίρνει η πολυαναμενόμενη αντιστροφή της πολιτικής που χαράσσει ο OPEC αναφορικά με την παραγωγή τους τελευταίους μήνες. Πιο συγκεκριμένα, στο επίκεντρο…
Η παγκόσμια ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα έχει επιβραδυνθεί, εξαιτίας της ανησυχίας των υποψηφίων αγοραστών για τις ελλείψεις σε υποδομές φόρτισης, όπως καταδεικνύει η πέμπτη…
Ο Υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης, πραγματοποίησε τη Δευτέρα 4 Νοεμβρίου 2024 επίσκεψη στο Γενικό Νοσοκομείο Κορίνθου με αφορμή την αποδοχή σημαντικής δωρεάς από το…
Την ενίσχυση της παραγωγής της από τη ναυπηγική μονάδα της στο Βιετνάμ φέρεται να εξετάζει η HD Hyundai, καθώς οι παραγγελίες πλοίων βαίνουν με…
Η Σουηδία ακύρωσε 13 έργα αιολικών πάρκων κατά μήκος των ακτών της στη Βαλτική Θάλασσα λόγω των επιπτώσεών τους στις αμυντικές δυνατότητες της χώρας,…
Την ευγνωμοσύνη του Δήμου Ψαρών και τις ευχαριστίες όλης της κοινότητας της ακριτικής νήσου προς την ακτοπλοϊκή εταιρεία Attica Group, εξέφρασε πρόσφατα ο Δήμαρχος…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ