Loading: News Submenu
Header Scripts Init

Μήνυμα αισιοδοξίας για τα bulk carriers από τη νομισματική παρέμβαση του Πεκίνου

Μήνυμα αισιοδοξίας για τα bulk carriers από τη νομισματική παρέμβαση του Πεκίνου

Email
LinkedIn
Facebook
X

Χαμόγελα αναμένεται να φέρουν στην αγορά των bulk carriers οι πρόσφατες κινήσεις της κεντρικής τράπεζας της Κίνας για την αναζωογόνηση της εθνικής οικονομίας.

Το πακέτο οικονομικής στήριξης, με στόχο μεταξύ άλλων και την αποκατάσταση της επενδυτικής εμπιστοσύνης, περιλαμβάνει τη μείωση των βραχυπρόθεσμων επιτοκίων (στο 1,5% από 1,7%) και τη μείωση του συντελεστή υποχρεωτικών αποθεματικών (RRR) για τις τράπεζες κατά 0,5 ποσοστιαίες μονάδες, σηματοδοτώντας την πρώτη φορά που και οι δύο κινήσεις ανακοινώνονται την ίδια ημέρα από το 2015. Η κεντρική τράπεζα της Κίνας ανακοίνωσε επίσης ένα σχέδιο για τη στήριξη του προβληματικού τομέα των ακινήτων, με τη χαλάρωση των κανόνων για τα ενυπόθηκα δάνεια και τη μείωση της απαιτούμενης προκαταβολής για τους αγοραστές δεύτερης κατοικίας.

Ενδεχόμενη ανάπτυξη του εν λόγω κλάδου θα οδηγήσει σε αύξηση της ζήτησης για ξηρά φορτία, όπως άνθρακα και σιδηρομετάλλευμα. Η Κίνα, ο μεγαλύτερος εισαγωγέας άνθρακα στον κόσμο, βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στο συγκεκριμένο εμπόρευμα για να καλύψει τις τεράστιες ενεργειακές της ανάγκες και τη βιομηχανική της ζήτηση, ιδίως για την παραγωγή χάλυβα. Ως ο μεγαλύτερος παραγωγός χάλυβα στον κόσμο, η Κίνα εισάγει επίσης πάνω από το 60% της παγκόσμιας προσφοράς σιδηρομεταλλεύματος για τη στήριξη της τεράστιας χαλυβουργίας της. Επιπλέον, μια πιο εύρωστη κινεζική οικονομία θα οδηγήσει σε αυξημένη ζήτηση για καταναλωτικά αγαθά, τονώνοντας περαιτέρω τη θαλάσσια μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων. Η ανάπτυξη των υποδομών είναι ένας άλλος τομέας στον οποίο το πακέτο οικονομικής ενίσχυσης της Κίνας θα μπορούσε να έχει σημαντικό αντίκτυπο. Οι επενδύσεις σε λιμάνια, τερματικούς σταθμούς, δρόμους και σιδηροδρομικά έργα θα δημιουργούσαν πρόσθετη ζήτηση για πρώτες ύλες.

Η αλήθεια όμως είναι ότι, παρά τα κίνητρα, οι ανησυχίες παραμένουν σχετικά με το κατά πόσον τα μέτρα αυτά είναι επαρκή για την αντιμετώπιση των βαθύτερων οικονομικών «πονοκεφάλων» της Κίνας, ιδίως της συνεχιζόμενης κρίσης των ακινήτων και των αποπληθωριστικών πιέσεων. Οικονομολόγοι έχουν επισημάνει ότι, ενώ η νομισματική χαλάρωση είναι χρήσιμη, απαιτούνται περαιτέρω δημοσιονομικές παρεμβάσεις για την πλήρη στήριξη της ανάπτυξης. Το Πεκίνο επιχειρεί να αναζωογονήσει την οικονομία του χωρίς να καταφύγει σε μέτρα τόνωσης μεγάλης κλίμακας, όπως αυτά που χρησιμοποιήθηκαν σε προηγούμενες υφέσεις. Η επιβράδυνση της ανάπτυξης, η οποία έχει φτάσει στον χαμηλότερο ρυθμό των τελευταίων πέντε τριμήνων, δοκιμάζει την αποφασιστικότητα της κυβέρνησης να επιτύχει τον στόχο της για ανάπτυξη 5% για το 2024.

Πηγή: [Xclusiv] S&P Report 30th September 2024

Email
LinkedIn
Facebook
X

ΝΧ

Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Ιρανική ενέργεια: Υπό συζήτηση η προοπτική ισραηλινών πληγμάτων δηλώνει ο Μπάιντεν

Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Τζο Μπάιντεν είπε σήμερα ότι είναι σε εξέλιξη «συζητήσεις» για ενδεχόμενα ισραηλινά πλήγματα σε ιρανικές πετρελαϊκές εγκαταστάσεις, μετά την επίθεση…

Αθ. Μαρτίνος: Το ΕΚΠΑ τιμά μια προσωπικότητα με πολύπλευρη κοινωνική δράση

Το πρώτο και μεγαλύτερο Πανεπιστήμιο της χώρας, το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, αναγνωρίζοντας τη σπουδαία προσφορά του, τίμησε με τις ύψιστες ακαδημαϊκές διακρίσεις…

Έλληνες Πλοίαρχοι: Αναγκαία η ενίσχυση της ασφάλειας στα ελληνικά λιμάνια

Πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 2 Οκτωβρίου 2024, από τον Πρόεδρο, Cpt. Παναγιώτη Γιγή και την Γενική Γραμματέα, Cpt. Ελένη Παπαδοπούλου της Π.Ε.Π.Ε.Ν., στο κτίριο του…

Αποκτήστε το τεύχος Σεπτεμβρίου 2024
.naftika_cp_inline-a, .naftika_cp_inline-b { display: none; }