Πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 2 Οκτωβρίου 2024, από τον Πρόεδρο, Cpt. Παναγιώτη Γιγή και την Γενική Γραμματέα, Cpt. Ελένη Παπαδοπούλου της Π.Ε.Π.Ε.Ν., στο κτίριο του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά, Ημερίδα, με αφορμή την επίσημη παρουσίαση της Ετήσιας Έκθεσης 2024 για τους Ελληνικούς Λιμένες.
Στη εκδήλωση παρευρέθηκαν οι Βουλευτές κ.κ. Γεώργιος Βρεττάκος και Κώστας Κατσαφάδος, ο Γενικός Γραμματέας της Π.Ν.Ο. Cpt. Μανώλης Τσικαλάκης, ο Πρόεδρος του Σ.Ε.Ε.Ν.( Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας), κ. Διονύσης Θεοδωράτος, ο Πρόεδρος της Ενώσεως Πορθμείων κ. Παράσχος Τσάγκαρης, ο Πρόεδρος του Ε.Ε.Κ.Φ.Ν. (Ένωση Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων και Φορέων Ναυτιλίας) κ. Γεώργιος Κουμπενάς, ο Πρόεδρος του Ε.Β.Ε.Π. κ. Βασίλης Κορκίδης, ενώ τον κ. Υπουργό και τον κ. Γεν. Γραμματέα του Υ.ΝΑ.Ν.Π. εκπροσώπησε η κ. Μπόγρη.
Από την στρατιωτική ηγεσία του Υ.ΝΑ.Ν.Π. τον Αρχηγό εκπροσώπησε ο κ. Ροκίδης ενώ το «παρών» έδωσαν πρόεδροι Ναυτεργατικών Σωματείων, Μέλη της ακαδημαϊκής κοινότητας, δημοσιογράφοι του ναυτιλιακού ρεπορτάζ και πλοίαρχοι – μέλη της Π.Ε.Π.Ε.Ν.
Μέσα από την αναλυτική παρουσίαση που ακολούθησε και τις ομιλίες των παριστάμενων, αναδείχτηκαν εμφαντικά, τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι Έλληνες πλοίαρχοι, Μέλη της Π.Ε.Π.Ε.Ν., που δραστηριοποιούνται επαγγελματικά στα πλοία της Ακτοπλοΐας. Την ίδια ώρα υπήρξε ιδιαίτερη, εκτενής αναφορά στην άδικη μεταχείριση, στην ταλαιπωρία, στη δημόσια κακή κριτική, στη διαπόμπευση, στις συλλήψεις και τις κρατήσεις με τη διαδικασία του αυτόφωρου που υφίστανται οι πλοίαρχοί σε περιπτώσεις ατυχημάτων που δεν άπτονται των ευθυνών τους.
Το συντονισμό της Ημερίδας είχε η Γενική Γραμματέας της Π.Ε.Π.Ε.Ν., Cpt. Ελένη Παπαδοπούλου.
Στην ομιλία του ο πρόεδρος της Π.Ε.Π.Ε.Ν. Cpt. Παναγιώτης Γιγής τόνισε ότι στόχος της παρουσίασης των ευρημάτων της έρευνας είναι να βρεθούν ευήκοα ώτα και συμπαράσταση από το αρμόδιο Υπουργείο και τις εμπλεκόμενες Υπηρεσίες, ούτως ώστε να αναπτυχθεί ακόμη περισσότερο ένας από τους ισχυρότερους πυλώνες της ελληνικής οικονομίας, η Ναυτιλία και ειδικότερα τώρα που το τουριστικό μας προϊόν, η διασύνδεση δηλαδή του νησιωτικού μας συμπλέγματος με την ηπειρωτική χώρα βρίσκεται σε αυξημένη κινητικότητα!
Ο πρόεδρος της Π.Ε.Π.Ε.Ν. τόνισε χαρακτηριστικά: «η ευλογημένη Ελλάδα μας, έχει την τύχη ή μήπως την ατυχία να είναι από τις λίγες χώρες στον κόσμο που διαθέτει ένα τόσο μεγάλο νησιωτικό σύμπλεγμα και έναν εξίσου μεγάλο, σύγχρονο και αξιόπιστο ακτοπλοϊκό στόλο, ώστε να μπορεί να εξυπηρετήσει αυτό το έργο, ιδίως κατά τους θερινούς μήνες που αυξάνεται η συχνότητα των προσεγγίσεων των πλοίων στα λιμάνια.
»Δυστυχώς όμως, αυτή η θεαματική ανανέωση και ραγδαία αύξηση του στόλου των πλοίων μας και η υποδειγματική εξυπηρέτηση και φιλοξενία των Ελλήνων Ναυτικών δεν συμβαδίζουν με τις ελλείψεις κατά κύριο λόγο, στις υποδομές στα λιμάνια των νησιών μας, τα οποία έχουν παραμείνει στην Δεκαετία του 1980 !!!!!».
Ο καπτ. Παναγιώτης Γιγής χαρακτήρισε «αδιανόητο» το γεγονός ότι στις μέρες μας εκατομμύρια επιβάτες και οχήματα εξυπηρετούνται από υποδομές που έχουν κατασκευαστεί για να εξυπηρετούν μόνο μερικές χιλιάδες.
Και συνέχισε: «Όπως είναι επίσης αδιανόητο οι ταξιδιώτες μας να διακινδυνεύουν κάποιες φορές τη σωματική τους ακεραιότητα και νησιά και συμπατριώτες μας να αποκλείονται τους Χειμερινούς μήνες ή τις περιόδους με δύσκολες καιρικές συνθήκες που επικρατούν στο Αιγαίο. Εδώ είναι που οι Πλοίαρχοι μας πολλές φορές υπερβάλουν εαυτόν προκειμένου να εξυπηρετήσουν επιβάτες και νησιωτικούς προορισμούς».
Ο πρόεδρος της Π.Ε.Π.Ε.Ν. εξέφρασε την ελπίδα τα συναρμόδια υπουργεία να αναλάβουν πρωτοβουλίες προκειμένου να αναδειχθεί «η άδικη μεταχείριση, η ταλαιπωρία και η δημόσια κριτική ή διαπόμπευση που υφίστανται οι Πλοίαρχοί όπως, συλλήψεις, και κρατήσεις με τη διαδικασία του αυτόφωρου, σε περιπτώσεις μικροατυχημάτων που δεν άπτονται των ευθυνών τους».
Το «πρόβλημα αυτό δυστυχώς ταλαιπωρεί και αποκαρδιώνει τους Έλληνες Πλοιάρχους που δραστηριοποιούνται στις θαλάσσιες ενδομεταφορές, αφού αισθάνονται ότι είναι τα εξιλαστήρια θύματα μιας ανεύθυνης γραφειοκρατίας», κατέληξε.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Καθώς η Κίνα επιδιώκει να αυξήσει τις εξαγωγές της εκτός των ΗΠΑ, σημαντικές μεταβολές παρατηρούνται στο παγκόσμιο εμπόριο με την αναδιαμόρφωση των routes και…
«Χρόνια Πολλά στη Νάξο η οποία γιορτάζει σήμερα και είναι μεγάλη η χαρά και ευτυχής η συγκυρία που βρισκόμαστε σε αυτό το τόσο όμορφο…
Η δραστηριότητα στην αγορά διαλύσεων έχει διαμορφωθεί σε χαμηλά επίπεδα το 2024, εξέλιξη που φέρεται να αποδίδεται μεταξύ άλλων στην αποδυναμωμένη ζήτηση χάλυβα, η…
Oι T-Ports και Narungga Nation Aboriginal Corp. εγκαινίασαν πρόσφατα ένα νέο λιμάνι στη Νότια Αυστραλία, με εξαγωγική δυναμικότητα 500.000 τόνων σιτηρών ετησίως. Η T-Ports…
Η στρατηγική σημασία των μικροκυκλωμάτων στο μέλλον της παγκόσμιας οικονομίας είναι εμφανής και αντανακλάται από τις αποφάσεις που λαμβάνουν οι κυβερνήσεις διεθνώς. Στο πλαίσιο…
H νέα κυβέρνηση της Σρι Λάνκα διαμήνυσε ότι θα ξανανοίξει την έρευνα για την πυρκαγιά στο «X-Press Pearl», που οδήγησε στη βύθισή του και…
Την πιθανότητα να επιβραδυνθεί η ανάπτυξη των πράσινων ναυτιλιακών διαδρόμων στο μέλλον αναδεικνύει ετήσια έκθεση των Getting to Zero Coalition και Global Maritime Forum.…
Κατηγορίες απαγγέλθηκαν από αμερικανούς εισαγγελείς σε βάρος του ινδού δισεκατομμυριούχου Γκόταμ Αντάνι για το φερόμενο ρόλο του σε υπόθεση δωροδοκίας 265 εκατομμυρίων δολαρίων, βυθίζοντας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ