Εκ νέου στα κινεζικά ναυπηγεία στρέφεται η Hapag-Lloyd, η οποία προχώρησε σε ένα μπαράζ παραγγελιών την περασμένη εβδομάδα, με τουλάχιστον 20 πλοία να προστίθενται στο orderbook της.
Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Intermodal, η Hapag-Lloyd τοποθέτησε παραγγελία για την κατασκευή 10 containerships (με δικαίωμα προαίρεσης για τη ναυπήγηση επιπλέον πέντε ίδιων προδιαγραφών) μεταφορικής ικανότητας 17.000 TEUs στα κινεζικά ναυπηγεία Yangzijiang. Τα εν λόγω πλοία θα είναι εξοπλισμένα με μηχανή διπλού καυσίμου, κατανάλωσης και LNG, και θα κοστίσουν $210 εκατ. έκαστο.
Επιπλέον, η Hapag-Lloyd προχώρησε και σε δεύτερη παραγγελία στα κινεζικά ναυπηγεία New Times, για την κατασκευή 10 containerships (με δικαίωμα προαίρεσης για τη ναυπήγηση επιπλέον πέντε ίδιων προδιαγραφών), μεταφορικής ικανότητας 9.200 TEUs. Τα εν λόγω πλοία θα είναι εξοπλισμένα με μηχανή διπλού καυσίμου, κατανάλωσης και LNG, και θα έχουν κόστος $140 εκατ. έκαστο.
Σύμφωνα με δεδομένα της Alphaliner, η Hapag-Lloyd διαθέτει στόλο μεταφορικής ικανότητας 2,24 εκατ. TEUs και βρίσκεται στη θέση νούμερο πέντε της παγκόσμιας κατάταξης. Ωστόσο, το orderbook της είναι περιορισμένο σε σύγκριση με τα υπόλοιπα μεγαθήρια της αγοράς και αριθμεί, πέραν των τελευταίων παραγγελιών, 12 πλοία 770.000 TEUs.
Συνεπώς, η Ocean Network Express αναμένεται να κλέψει την πέμπτη θέση της κατάταξης από τη Hapag-Lloyd. Ωστόσο, ίσως η Hapag-Lloyd προχωρήσει σε επιπλέον παραγγελίες και βάλει τέλος στις φιλοδοξίες της ONE. Άλλωστε, εφόσον αξιοποιήσει τα δικαιώματα προαίρεσης που διατηρεί στο πλαίσιο των τελευταίων δύο παραγγελιών, το orderbook της θα αγγίξει τα 42 πλοία και θα είναι ελάχιστα μικρότερο από εκείνο της ONE, τόσο σε αριθμό πλοίων όσο και σε μεταφορική ικανότητα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Μείωση σημείωσαν οι ελληνικές εξαγωγές τον Σεπτέμβριο, η οποία φέρεται να οφείλεται κυρίως στις εξαγωγές πετρελαιοειδών. Αναλυτικότερα, σύμφωνα με ανάλυση του Πανελληνίου Συνδέσμου Εξαγωγέων…
Μήνα-ρεκόρ αποτέλεσε ο Οκτώβριος για τις παραγγελίες πλοίων εναλλακτικών καυσίμων. Σύμφωνα με δεδομένα της πλατφόρμας AFI, τον περασμένο μήνα τοποθετήθηκαν 97 παραγγελίες πλοίων κατανάλωσης…
Στην ακρόαση της 7ης Νοεμβρίου του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για τον υποψήφιο Επίτροπο Αλιείας, Κώστα Καδή, ο ευρωβουλευτής του ΠΑΣΟΚ, Σάκης Αρναούτογλου, έθεσε καίρια ερωτήματα…
Καθώς η ζήτηση LNG αναμένεται να κορυφωθεί μέχρι το τέλος της τρέχουσας δεκαετίας, λόγω της σταδιακής μετάβασης της παγκόσμιας οικονομίας σε εναλλακτικές πηγές ενέργειας…
Σχεδόν 700 bulk carriers έχουν αλλάξει χέρια το 2024, με το ενδιαφέρον να είναι ιδιαίτερα υψηλό για Supramaxes και Ultramaxes. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Στην κορυφή των χρηματιστηριακών αγορών βρέθηκε η Nvidia την Τρίτη 5 Νοεμβρίου, εκθρονίζοντας τη μέχρι πρότινος πρωτοπόρο Apple. Ειδικότερα, βάσει δημοσιεύματος του πρακτορείου ειδήσεων…
Αισιοδοξία επικρατεί στους κόλπους του OPEC για τη βραχυπρόθεσμη αλλά και μακροπρόθεσμη ζήτηση πετρελαίου, σύμφωνα με τα λεγόμενα του γενικού γραμματέα Haitham Al Ghais…
Τη σύναψη σειράς συμφωνιών με ελληνικές εταιρείες, σε συντονισμό με το Σύνδεσμο Ελληνικών Κατασκευαστών Αμυντικού Υλικού (ΣΕΚΠΥ), ανακοίνωσε ο γαλλικός ναυπηγικός όμιλος Naval Group.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ