Εκ νέου στα κινεζικά ναυπηγεία στρέφεται η Hapag-Lloyd, η οποία προχώρησε σε ένα μπαράζ παραγγελιών την περασμένη εβδομάδα, με τουλάχιστον 20 πλοία να προστίθενται στο orderbook της.
Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Intermodal, η Hapag-Lloyd τοποθέτησε παραγγελία για την κατασκευή 10 containerships (με δικαίωμα προαίρεσης για τη ναυπήγηση επιπλέον πέντε ίδιων προδιαγραφών) μεταφορικής ικανότητας 17.000 TEUs στα κινεζικά ναυπηγεία Yangzijiang. Τα εν λόγω πλοία θα είναι εξοπλισμένα με μηχανή διπλού καυσίμου, κατανάλωσης και LNG, και θα κοστίσουν $210 εκατ. έκαστο.
Επιπλέον, η Hapag-Lloyd προχώρησε και σε δεύτερη παραγγελία στα κινεζικά ναυπηγεία New Times, για την κατασκευή 10 containerships (με δικαίωμα προαίρεσης για τη ναυπήγηση επιπλέον πέντε ίδιων προδιαγραφών), μεταφορικής ικανότητας 9.200 TEUs. Τα εν λόγω πλοία θα είναι εξοπλισμένα με μηχανή διπλού καυσίμου, κατανάλωσης και LNG, και θα έχουν κόστος $140 εκατ. έκαστο.
Σύμφωνα με δεδομένα της Alphaliner, η Hapag-Lloyd διαθέτει στόλο μεταφορικής ικανότητας 2,24 εκατ. TEUs και βρίσκεται στη θέση νούμερο πέντε της παγκόσμιας κατάταξης. Ωστόσο, το orderbook της είναι περιορισμένο σε σύγκριση με τα υπόλοιπα μεγαθήρια της αγοράς και αριθμεί, πέραν των τελευταίων παραγγελιών, 12 πλοία 770.000 TEUs.
Συνεπώς, η Ocean Network Express αναμένεται να κλέψει την πέμπτη θέση της κατάταξης από τη Hapag-Lloyd. Ωστόσο, ίσως η Hapag-Lloyd προχωρήσει σε επιπλέον παραγγελίες και βάλει τέλος στις φιλοδοξίες της ONE. Άλλωστε, εφόσον αξιοποιήσει τα δικαιώματα προαίρεσης που διατηρεί στο πλαίσιο των τελευταίων δύο παραγγελιών, το orderbook της θα αγγίξει τα 42 πλοία και θα είναι ελάχιστα μικρότερο από εκείνο της ONE, τόσο σε αριθμό πλοίων όσο και σε μεταφορική ικανότητα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
«Χρόνια Πολλά στη Νάξο η οποία γιορτάζει σήμερα και είναι μεγάλη η χαρά και ευτυχής η συγκυρία που βρισκόμαστε σε αυτό το τόσο όμορφο…
Η δραστηριότητα στην αγορά διαλύσεων έχει διαμορφωθεί σε χαμηλά επίπεδα το 2024, εξέλιξη που φέρεται να αποδίδεται μεταξύ άλλων στην αποδυναμωμένη ζήτηση χάλυβα, η…
Oι T-Ports και Narungga Nation Aboriginal Corp. εγκαινίασαν πρόσφατα ένα νέο λιμάνι στη Νότια Αυστραλία, με εξαγωγική δυναμικότητα 500.000 τόνων σιτηρών ετησίως. Η T-Ports…
Η στρατηγική σημασία των μικροκυκλωμάτων στο μέλλον της παγκόσμιας οικονομίας είναι εμφανής και αντανακλάται από τις αποφάσεις που λαμβάνουν οι κυβερνήσεις διεθνώς. Στο πλαίσιο…
H νέα κυβέρνηση της Σρι Λάνκα διαμήνυσε ότι θα ξανανοίξει την έρευνα για την πυρκαγιά στο «X-Press Pearl», που οδήγησε στη βύθισή του και…
Την πιθανότητα να επιβραδυνθεί η ανάπτυξη των πράσινων ναυτιλιακών διαδρόμων στο μέλλον αναδεικνύει ετήσια έκθεση των Getting to Zero Coalition και Global Maritime Forum.…
Κατηγορίες απαγγέλθηκαν από αμερικανούς εισαγγελείς σε βάρος του ινδού δισεκατομμυριούχου Γκόταμ Αντάνι για το φερόμενο ρόλο του σε υπόθεση δωροδοκίας 265 εκατομμυρίων δολαρίων, βυθίζοντας…
Φορτηγό πλοίο σημαίας Μπελίζ με 10 αλλοδαπούς ναυτικούς προσάραξε σε αμμώδη αβαθή στη θαλάσσια περιοχή 0,8 ναυτικά μίλια δυτικά του λιμένα Αντιρρίου στον Πατραϊκό…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ