Loading: News Submenu
Header Scripts Init

Το μέλλον της διά θαλάσσης μεταφοράς ρωσικού πετρελαίου, γρίφος για δυνατούς λύτες

Το μέλλον της διά θαλάσσης μεταφοράς ρωσικού πετρελαίου, γρίφος για δυνατούς λύτες

Email
LinkedIn
Facebook
X

Παρότι ένα μεγάλο μέρος των ρωσικών διά θαλάσσης εξαγωγών πετρελαίου και παραγώγων του μεταφέρονται από πλοία του λεγόμενου «σκοτεινού» στόλου, οι μεταβολές που καταγράφονται στις ρωσικές εξαγωγές έχουν ακόμη σημαντικό αντίκτυπο στις διεθνείς αγορές ενέργειας και τα δεξαμενόπλοια ευρύτερα.

Ειδικότερα, πρόσφατη έκθεση της Gibson υπογραμμίζει ότι το 2024 σημειώνεται μείωση στις εξαγωγές ρωσικού αργού, συγκεκριμένα κατά 0,6 εκατ. βαρέλια/ημέρα, μεταξύ Μαρτίου και Αυγούστου. Παρόμοια είναι η εικόνα και στις εξαγωγές προϊόντων διύλισης πετρελαίου, οι οποίες από τις αρχές του έτους έως και τον Αύγουστο μειώθηκαν κατά 0,55 εκατ. βαρέλια/ημέρα.

Η εξέλιξη αυτή φέρεται να βασίζεται όχι μονάχα στις εθελούσιες περικοπές ή στις ουκρανικές επιθέσεις σε ρωσικές υποδομές, αλλά και στην άνοδο της εγχώριας ζήτησης. Σύμφωνα με την Gibson, δεδομένου ότι πλέον, κατά κύριο λόγο, οι θαλάσσιες εξαγωγές ρωσικού πετρελαίου πραγματοποιούν ταξίδια μεγαλύτερων αποστάσεων, ο αντίκτυπος στα τονομίλια των tankers είναι εμφανής. Την ίδια ώρα, τον Αύγουστο μεταφέρθηκαν περίπου 125.000 βαρέλια/ημέρα μέσω του Βόρειου Περάσματος από τη Ρωσία στην Κίνα, οδηγώντας σε περαιτέρω μείωση της ζήτησης για τονομίλια.

Τα προαναφερθέντα, βάσει της Gibson, οδήγησαν πλοία να επιστρέψουν στις διεθνείς αγορές, αυξάνοντας συνεπώς το διαθέσιμο τονάζ και διαταράσσοντας τις ισορροπίες ζήτησης και προσφοράς. Βραχυπρόθεσμα, οι ισορροπίες θα συνεχίζουν να μεταβάλλονται, καθώς, μετά το πέρας της ολοκλήρωσης εργασιών συντήρησης σε ρωσικά διυλιστήρια, οι εξαγωγές εκτιμάται πως θα ανακάμψουν.

Το μακροπρόθεσμο μέλλον των διά θαλάσσης εξαγωγών ρωσικού πετρελαίου παραμένει ερωτηματικό, σύμφωνα με τη ναυλομεσιτική εταιρεία. Η μείωση της παραγωγής σε ορισμένες πετρελαιοπηγές ενδέχεται να οδηγήσει σε πτώση στις εξαγωγές, ενώ την ίδια ώρα άνοδος της εγχώριας ζήτησης σαφώς θα επιδράσει και στα product tankers.

Email
LinkedIn
Facebook
X

ΝΧ

Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα: Τρένα και αεροπλάνα στη φαρέτρα εταιρειών λιανικής

Τρένα και αεροπλάνα φαίνεται πως επιστρατεύει ο ευρωπαϊκός όμιλος λιανικής Pepco για τις μεταφορικές του ανάγκες, ενόσω η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα επιμένει, θέτοντας…

Επιβατικές μεταφορές μηδενικών εκπομπών: Ο ρόλος των seagliders στη Β. Αμερική

Η REGENT Craft, κατασκευαστής υβριδικών πλοίων (seagliders), ανακοίνωσε πρόσφατα μια σημαντική συνεργασία με την UrbanLink Air Mobility, εταιρεία προηγμένης αεροκινητικότητας με έδρα τη Νότια…

Συναγερμός του ΠΟΕ για την ελονοσία

Καμπανάκι χτυπά ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας, καθώς στην Αιθιοπία καταγράφεται έξαρση των κρουσμάτων ελονοσίας. Ειδικότερα, όπως αναφέρει δημοσίευμα του Xinhua, ο ΠΟΥ χαρακτηρίζει την…

Αποκτήστε το τεύχος Σεπτεμβρίου 2024
.naftika_cp_inline-a, .naftika_cp_inline-b { display: none; }