Παρότι ένα μεγάλο μέρος των ρωσικών διά θαλάσσης εξαγωγών πετρελαίου και παραγώγων του μεταφέρονται από πλοία του λεγόμενου «σκοτεινού» στόλου, οι μεταβολές που καταγράφονται στις ρωσικές εξαγωγές έχουν ακόμη σημαντικό αντίκτυπο στις διεθνείς αγορές ενέργειας και τα δεξαμενόπλοια ευρύτερα.
Ειδικότερα, πρόσφατη έκθεση της Gibson υπογραμμίζει ότι το 2024 σημειώνεται μείωση στις εξαγωγές ρωσικού αργού, συγκεκριμένα κατά 0,6 εκατ. βαρέλια/ημέρα, μεταξύ Μαρτίου και Αυγούστου. Παρόμοια είναι η εικόνα και στις εξαγωγές προϊόντων διύλισης πετρελαίου, οι οποίες από τις αρχές του έτους έως και τον Αύγουστο μειώθηκαν κατά 0,55 εκατ. βαρέλια/ημέρα.
Η εξέλιξη αυτή φέρεται να βασίζεται όχι μονάχα στις εθελούσιες περικοπές ή στις ουκρανικές επιθέσεις σε ρωσικές υποδομές, αλλά και στην άνοδο της εγχώριας ζήτησης. Σύμφωνα με την Gibson, δεδομένου ότι πλέον, κατά κύριο λόγο, οι θαλάσσιες εξαγωγές ρωσικού πετρελαίου πραγματοποιούν ταξίδια μεγαλύτερων αποστάσεων, ο αντίκτυπος στα τονομίλια των tankers είναι εμφανής. Την ίδια ώρα, τον Αύγουστο μεταφέρθηκαν περίπου 125.000 βαρέλια/ημέρα μέσω του Βόρειου Περάσματος από τη Ρωσία στην Κίνα, οδηγώντας σε περαιτέρω μείωση της ζήτησης για τονομίλια.
Τα προαναφερθέντα, βάσει της Gibson, οδήγησαν πλοία να επιστρέψουν στις διεθνείς αγορές, αυξάνοντας συνεπώς το διαθέσιμο τονάζ και διαταράσσοντας τις ισορροπίες ζήτησης και προσφοράς. Βραχυπρόθεσμα, οι ισορροπίες θα συνεχίζουν να μεταβάλλονται, καθώς, μετά το πέρας της ολοκλήρωσης εργασιών συντήρησης σε ρωσικά διυλιστήρια, οι εξαγωγές εκτιμάται πως θα ανακάμψουν.
Το μακροπρόθεσμο μέλλον των διά θαλάσσης εξαγωγών ρωσικού πετρελαίου παραμένει ερωτηματικό, σύμφωνα με τη ναυλομεσιτική εταιρεία. Η μείωση της παραγωγής σε ορισμένες πετρελαιοπηγές ενδέχεται να οδηγήσει σε πτώση στις εξαγωγές, ενώ την ίδια ώρα άνοδος της εγχώριας ζήτησης σαφώς θα επιδράσει και στα product tankers.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με δυναμικότερους ρυθμούς κινούνται οι επενδυτικοί τροχοί στην αγορά ενέργειας με επίκεντρο το υδρογόνο, όμως η αβεβαιότητα καλά κρατεί για το εν λόγω εναλλακτικό…
Παρότι η HD KSOE έχει προ πολλού επιτύχει τον ετήσιο στόχο της όσον αφορά την εξασφάλιση παραγγελιών, το orderbook της συνεχίζει να αυξάνεται, με…
Τρένα και αεροπλάνα φαίνεται πως επιστρατεύει ο ευρωπαϊκός όμιλος λιανικής Pepco για τις μεταφορικές του ανάγκες, ενόσω η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα επιμένει, θέτοντας…
Η REGENT Craft, κατασκευαστής υβριδικών πλοίων (seagliders), ανακοίνωσε πρόσφατα μια σημαντική συνεργασία με την UrbanLink Air Mobility, εταιρεία προηγμένης αεροκινητικότητας με έδρα τη Νότια…
Τα αεροσκάφη της Boeing και ο έλεγχος ποιότητας της κατασκευής τους βρίσκονται εκ νέου στο επίκεντρο, με το National Transportation Safety Board των ΗΠΑ…
Καμπανάκι χτυπά ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας, καθώς στην Αιθιοπία καταγράφεται έξαρση των κρουσμάτων ελονοσίας. Ειδικότερα, όπως αναφέρει δημοσίευμα του Xinhua, ο ΠΟΥ χαρακτηρίζει την…
To LNG carrier «Pioneer», στο οποίο οι ΗΠΑ πρόσφατα επέβαλαν κυρώσεις για τη σύνδεσή του με τη θαλάσσια μεταφορά ρωσικού LNG, διήλθε από τη…
Ο γαλλικός πετρελαϊκός κολοσσός TotalEnergies υπέγραψε τελική επενδυτική απόφαση (FID) για ένα υπεράκτιο project πετρελαίου και φυσικού αερίου στο Σουρινάμ, αξίας άνω των $10…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ