Η REGENT Craft, κατασκευαστής υβριδικών πλοίων (seagliders), ανακοίνωσε πρόσφατα μια σημαντική συνεργασία με την UrbanLink Air Mobility, εταιρεία προηγμένης αεροκινητικότητας με έδρα τη Νότια Φλόριντα. Η UrbanLink παρήγγειλε 27 seagliders Viceroy, τα οποία θα ξεκινήσουν να επιχειρούν στη Νότια Φλόριντα και στο Πουέρτο Ρίκο το 2027, ενισχύοντας τα τοπικά δίκτυα ηλεκτρικών μεταφορών και συμβάλλοντας στην ανάπτυξη πολυτροπικών οικοσυστημάτων μεταφορών μηδενικών εκπομπών.
Τα seagliders είναι πλήρως ηλεκτρικά σκάφη, σχεδιασμένα να εκμεταλλεύονται το φαινόμενο επίδρασης εδάφους (ground effect), το οποίο τους επιτρέπει να αιωρούνται λίγα μέτρα πάνω από την επιφάνεια του νερού. Εκμεταλλευόμενα το φαινόμενο αυτό, τα Viceroy επιτυγχάνουν υψηλές ταχύτητες έως και 180 mph (περίπου 290 χλμ./ώρα), με δυνατότητα κάλυψης αποστάσεων έως και 180 μιλίων (290 χλμ.) με μία μόνο φόρτιση. Αυτή η αεροδυναμική αρχή μειώνει την αντίσταση του αέρα, επιτρέποντας στο σκάφος να κινείται γρήγορα και αποδοτικά, ενώ η αμιγώς ηλεκτρική του λειτουργία το καθιστά φιλικό προς το περιβάλλον.
Σε αντίθεση με τα παραδοσιακά υδροπλάνα, τα seagliders δεν απογειώνονται σε μεγάλα ύψη. Αντίθετα, παραμένουν σε χαμηλό ύψος, μόλις λίγα μέτρα πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας, χρησιμοποιώντας τον αεροδυναμικό μηχανισμό του φαινομένου εδάφους για να επιτύχουν υψηλή ενεργειακή απόδοση και να διασφαλίσουν σταθερή πλεύση.
Τα seagliders θα ενισχύσουν την υπάρχουσα υποδομή μεταφορών στις πόλεις Μαϊάμι και Σαν Χουάν, προσφέροντας γρήγορες και βιώσιμες λύσεις για τις παράκτιες μετακινήσεις. Σύμφωνα με την UrbanLink, τα νέα αυτά μέσα θα ενσωματωθούν αρμονικά με τα υφιστάμενα ηλεκτρικά οχήματα και τα eVTOL jets, δημιουργώντας ένα πλήρως ηλεκτρικό δίκτυο μεταφορών, που θα συνδέει χερσαίες και θαλάσσιες διαδρομές.
Η εφαρμογή αυτής της τεχνολογίας εκτιμάται ότι θα μπορούσε να εξυπηρετήσει έως και 4,3 εκατ. επιβάτες ετησίως μόνο στο Μαϊάμι. Παράλληλα, πρόσφατη μελέτη δείχνει ότι υπάρχει σημαντικό ενδιαφέρον για τη χρήση των seagliders, με το 88% των κατοίκων του Μαϊάμι να δηλώνουν πρόθυμοι να τα χρησιμοποιήσουν για περιφερειακά παράκτια ταξίδια.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με δυναμικότερους ρυθμούς κινούνται οι επενδυτικοί τροχοί στην αγορά ενέργειας με επίκεντρο το υδρογόνο, όμως η αβεβαιότητα καλά κρατεί για το εν λόγω εναλλακτικό…
Παρότι η HD KSOE έχει προ πολλού επιτύχει τον ετήσιο στόχο της όσον αφορά την εξασφάλιση παραγγελιών, το orderbook της συνεχίζει να αυξάνεται, με…
Τρένα και αεροπλάνα φαίνεται πως επιστρατεύει ο ευρωπαϊκός όμιλος λιανικής Pepco για τις μεταφορικές του ανάγκες, ενόσω η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα επιμένει, θέτοντας…
Παρότι ένα μεγάλο μέρος των ρωσικών διά θαλάσσης εξαγωγών πετρελαίου και παραγώγων του μεταφέρονται από πλοία του λεγόμενου «σκοτεινού» στόλου, οι μεταβολές που καταγράφονται…
Τα αεροσκάφη της Boeing και ο έλεγχος ποιότητας της κατασκευής τους βρίσκονται εκ νέου στο επίκεντρο, με το National Transportation Safety Board των ΗΠΑ…
To LNG carrier «Pioneer», στο οποίο οι ΗΠΑ πρόσφατα επέβαλαν κυρώσεις για τη σύνδεσή του με τη θαλάσσια μεταφορά ρωσικού LNG, διήλθε από τη…
Ο γαλλικός πετρελαϊκός κολοσσός TotalEnergies υπέγραψε τελική επενδυτική απόφαση (FID) για ένα υπεράκτιο project πετρελαίου και φυσικού αερίου στο Σουρινάμ, αξίας άνω των $10…
Η Ευρώπη κάνει ένα σημαντικό βήμα στην αξιοποίηση της θερμικής ενέργειας των ωκεανών, με την ανάπτυξη ενός πρωτοτύπου OTEC (Ocean Thermal Energy Conversion), που…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ