Loading: News Submenu
Header Scripts Init

Αλαλούμ στις μεταφορές των ΗΠΑ: 45.000 λιμενεργάτες απεργούν

Αλαλούμ στις μεταφορές των ΗΠΑ: 45.000 λιμενεργάτες απεργούν

Email
LinkedIn
Facebook
X

Τα μεσάνυχτα της Τρίτης 1ης Οκτωβρίου έληξε η διορία που είχε δώσει το αμερικανικό συνδικάτο λιμενεργατών ILA για διαπραγματεύσεις με τον εργοδοτικό οργανισμό United States Maritime Alliance (USMX). Έτσι, για πρώτη φορά μετά το 1977 οι λιμενεργάτες του ΙLA απεργούν και οι αλυσίδες εφοδιασμού κοιτούν με προβληματισμό το μέλλον.

Οι λειτουργίες 36 λιμένων στην Ανατολική Ακτή των ΗΠΑ θα επηρεαστούν με το εκτιμώμενο κόστος για την οικονομία να αγγίζει ξεπερνά τα $3,8 δισ. ημερησίως, σύμφωνα με τη J.P. Morgan.

Η αιτία

Τα κύρια αιτήματα του ΙLA είναι δύο:

  • Ισχυρές μισθολογικές αυξήσεις
  • Τέλος σε κάθε προσπάθεια αυτοματοποίησης των λιμενικών εργασιών

Παρότι πολλά ειδησεογραφικά μέσα εστιάζουν στις μισθολογικές διαφορές, λίγα είναι εκείνα που δίνουν όντως έμφαση στον κύριο σκόπελο των διαπραγματεύσεων, την αυτοματοποίηση. Οι Αμερικάνοι λιμενεργάτες ανησυχούν για το εργασιακό τους μέλλον και θέλουν να βάλουν τέλος σε οποιαδήποτε αυτοματοποίηση, ακόμα και αν αυτή δύναται να αποβεί βοηθητική για τους ίδιους, υπό τον φόβο ότι θα αποτελέσει απλώς την αρχή.

Συνεπώς, και οι δύο πλευρές φέρεται να έχουν περισσότερη ευελιξία στο μισθολογικό μέτωπο και λιγότερη σε εκείνο της αυτοματοποίησης. Σε πρότασή του, το ILA είχε προτείνει άνοδο των απολαβών κατά 77% σε μία περίοδο έξι ετών και τέλος σε κάθε προσπάθεια αυτοματοποίησης λιμενικών λειτουργιών. Η αντιπρόταση του USMX ήταν αύξηση 50% των μισθολογικών απολαβών και περιορισμός των αυτοματοποιήσεων.

Ο αντίκτυπος

Περίπου το ήμισυ του θαλάσσιου εμπορίου των ΗΠΑ θα επηρεαστεί, καθώς η απεργία αγγίζει 36 λιμένες στην Ανατολική Ακτή και τον Κόλπο των ΗΠΑ. Άλλωστε, το συνδικάτο ILA εκπροσωπεί 45.000 λιμενεργάτες.

Ο βραχυπρόθεσμος αντίκτυπος αναμένεται περιορισμένος, καθώς οι εταιρείες λιανικής έχουν υψηλά αποθέματα. Ωστόσο, εάν η απεργία διαρκέσει κάποιες εβδομάδες, οι αλυσίδες εφοδιασμού θα βρεθούν υπό πίεση, οδηγώντας σε άνοδο των τιμών και καθυστερήσεις εμπορευμάτων.

Πέραν αυτού, σαφώς εμπορεύματα όπως είναι οι μπανάνες θα επηρεαστούν άμεσα. Οι μπανάνες αποτελούν χαρακτηριστικό παράδειγμα στην προκειμένου, δεδομένου ότι από τους λιμένες που επηρεάζονται εισάγονται 3,8 εκατ. τόνοι ετησίως, δηλαδή 75% των συνολικών εισαγωγών των ΗΠΑ.

Παράλληλα, όπως έχουν προειδοποιήσει πληθώρα αναλυτών, μεταξύ άλλων και ο Chief Analyst της Xeneta κ. Peter Sand, έπονται συμφόρηση και καθυστερήσεις στους λιμένες, και όχι μονάχα σε εκείνους της Ανατολικής Ακτής και του Κόλπου. Αρκετοί αποστολείς εμπορευμάτων θα στραφούν στους λιμένες στη Δυτική Ακτή των ΗΠΑ για να διασφαλίσουν τις αλυσίδες εφοδιασμού τους. Ωστόσο, το αντίμετρο αυτό δεν θα είναι σε θέση να αποτρέψει τις καθυστερήσεις εμπορευμάτων. Φαινόμενα ντόμινο αναμένεται να είναι εμφανή και το 2025.

Πηγή: AP News, ΑΠΕ-ΜΠΕ

 

Email
LinkedIn
Facebook
X

ΝΧ

Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Νέα δεδομένα για τη συνεργασία ελληνικής και τουρκικής ακτοφυλακής

Πραγματοποιήθηκε σήμερα το μεσημέρι τηλεφωνική συνομιλία του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Χρήστου Στυλιανίδη με τον Τούρκο Υπουργό Εσωτερικών Αλί Γερλίκαγια. Η επικοινωνία τους…

C&A Σταύρος Κασιδιάρης Α.Ε.: Επιτυχείς εργασίες συντήρησης στις εγκαταστάσεις της Korinthos Power S.A.

Η C&A Σταύρος Κασιδιάρης Α.Ε. πρόσφατα ολοκλήρωσε επιτυχώς, σειρά εργασιών συντήρησης στις εγκαταστάσεις της Korinthos Power S.A., Μονάδας Συνδυασμένου Κύκλου 437 MW του Ομίλου…

Αποκτήστε το τεύχος Σεπτεμβρίου 2024
.naftika_cp_inline-a, .naftika_cp_inline-b { display: none; }