Η επιβράδυνση στις παραδόσεις αεροσκαφών προκαλεί αβεβαιότητα αναφορικά με την ικανότητα της Airbus να πετύχει τους στόχους που έχει θέσει για την παραγωγή της.
Ειδικότερα, όπως αναφέρει δημοσίευμα του Reuters, οι παραδόσεις αεροσκαφών τον Σεπτέμβριο του 2024 κινούνται με χαμηλότερους ρυθμούς έναντι εκείνων πέρυσι. Η ευρωπαϊκή εταιρεία αντιμετωπίζει σκοπέλους όσον αφορά την προμήθεια μηχανών και λοιπού εξοπλισμού. Στο πλαίσιο αυτό, τον περασμένο Ιούλιο αναθεώρησε προς τα κάτω την εκτίμησή της για τον αριθμό παραδόσεων το 2024, από 800 αεροσκάφη στα 770.
Βάσει των δεδομένων του Σεπτεμβρίου, ακόμα και ο στόχος αυτός τίθεται υπό αμφισβήτηση. Η Airbus παρέδωσε 30 αεροσκάφη και συνεπώς από την αρχή του έτους έχει παραδώσει 477. Τον περσινό Σεπτέμβριο είχε παραδώσει 55 αεροσκάφη.
Με τους ρυθμούς αυτούς, ο στόχος των 770 αεροσκαφών φαντάζει ολοένα και πιο μακρινός, υπογραμμίζουν αναλυτές. Πάντως, η εταιρεία «συνηθίζει» να επιταχύνει τις παραδόσεις της το δ΄ τρίμηνο, οπότε δεν αποκλείεται εν τέλει ο στόχος να επιτευχθεί. Άλλωστε, η ίδια η Airbus ανέφερε ότι στοχεύει «κοντά» στα 770, οπότε μια μικρή απόκλιση λογικά θα είναι αποδεκτή.
Το 2024 φέρεται να αποτελεί έτος «κλυδωνισμού» για τους κολοσσούς της κατασκευής αεροσκαφών, δεδομένου ότι, πέραν της Airbus, και η Boeing αντιμετωπίζει σημαντικότατες προκλήσεις. Το γεγονός αυτό δίνει περιθώριο σε εταιρείες μικρότερου ‒επί του παρόντος‒ βεληνεκούς, όπως η Embraer και η COMAC, να διεκδικήσουν σταδιακά μεγαλύτερο μερίδιο της αγοράς.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Καθώς οι γεωπολιτικές εντάσεις στην Ερυθρά Θάλασσα επιμένουν, ωθώντας τις liner εταιρείες στην επαναδρομολόγηση των πλοίων τους γύρω από την Αφρική και με το…
Ο εκλεγμένος πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ κατηγόρησε χθες Σάββατο 21 Δεκεμβρίου 2024 την κυβέρνηση του Παναμά ότι χρεώνει υπέρογκα τέλη για τη χρήση…
Την τελετή ονοματοδοσίας ενός ακόμα νεότευκτου LNG carrier γιόρτασε πρόσφατα η Mitsui O.S.K. Lines (MOL). Σύμφωνα με ανάρτηση της ιαπωνικής εταιρείας στα μέσα κοινωνικής…
Ανοδικές μεν, περιορισμένες δε είναι οι πρόσφατες τάσεις που καταγράφονται στη ναυλαγορά των LPG carriers. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, η…
Ένα ορόσημο για το φιλόδοξο και καινοτόμο project της με επίκεντρο την αποανθρακοποίηση των θαλάσσιων μεταφορών ανακοίνωσε η TOWT. Συγκεκριμένα, το ιστιοφόρο εμπορικό πλοίο…
Νέα σελίδα ανοίγεται για τα ιστορικά ναυπηγεία της βρετανικής εταιρείας Harland & Wolff, καθώς πρόσφατα ολοκληρώθηκε η εξαγορά τους από τον κρατικό ναυπηγικό όμιλο…
Στη ναυπηγική βιομηχανία των ΗΠΑ εισέρχεται δυναμικά ο νοτιοκορεατικός κολοσσός Hanwha Ocean, καθώς πρόσφατα ολοκλήρωσε την εξαγορά αμερικανικού ναυπηγείου. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το πρακτορείο…
Ανακατατάξεις (και) στην αγορά πετρελαίου αναμένεται να επιφέρει προσεχώς η επανεκλογή του Ντόναλντ Τραμπ στην προεδρία των ΗΠΑ, καθώς η επιστροφή του στον Λευκό…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ