Η Νορβηγία πρωτοπορεί στην παγκόσμια προσπάθεια για τη μείωση των εκπομπών άνθρακα, με την ολοκλήρωση της πρώτης διασυνοριακής εγκατάστασης μεταφοράς και αποθήκευσης CO₂, το έργο Northern Lights. Η εγκατάσταση, που βρίσκεται στο Øygarden κοντά στο Μπέργκεν, είναι αποτέλεσμα κοινοπραξίας των εταιρειών Equinor, Shell και TotalEnergies, και αποτελεί σημαντικό βήμα για την εφαρμογή της τεχνολογίας δέσμευσης, μεταφοράς και αποθήκευσης άνθρακα (CCS).
Το Northern Lights συνιστά τον πυρήνα του νορβηγικού προγράμματος πλήρους κλίμακας CCS, γνωστού ως Longship. Αυτό το έργο περιλαμβάνει τη δέσμευση CO₂ από βιομηχανικές πηγές, τη μεταφορά του υγροποιημένου CO₂ στον τερματικό σταθμό του Øygarden και στη συνέχεια την ασφαλή αποθήκευσή του σε κοιλότητες κάτω από τον βυθό της Βόρειας Θάλασσας.
Η διαδικασία ξεκινά με τη δέσμευση του CO₂ από βιομηχανικές εγκαταστάσεις που εκπέμπουν μεγάλες ποσότητες αερίων. Το CO₂ υγροποιείται σε πολύ χαμηλές θερμοκρασίες για να μειωθεί ο όγκος του και να καταστεί δυνατή η αποθήκευση και η μεταφορά του. Από εκεί, το υγροποιημένο CO₂ μεταφέρεται μέσω εξειδικευμένων δεξαμενόπλοιων στον τερματικό σταθμό του Øygarden.
Από το Øygarden, το CO₂ διοχετεύεται μέσω υπόγειων αγωγών σε μια ειδικά σχεδιασμένη υπεράκτια τοποθεσία αποθήκευσης, η οποία βρίσκεται αρκετά χιλιόμετρα κάτω από τον βυθό της Βόρειας Θάλασσας. Οι γεωλογικές κοιλότητες σε αυτή την περιοχή προσφέρουν τη δυνατότητα ασφαλούς και μόνιμης αποθήκευσης του CO₂ για χιλιάδες χρόνια, χωρίς τον κίνδυνο διαρροών.
Αυτό το μοντέλο αποθήκευσης επιτυγχάνεται χάρη σε προηγμένες τεχνολογίες γεωτρήσεων και χαρτογράφησης, οι οποίες διασφαλίζουν ότι οι γεωλογικές κοιλότητες μπορούν να συγκρατήσουν το CO₂ σε μεγάλες ποσότητες, διατηρώντας το μόνιμα απομονωμένο από την ατμόσφαιρα.
Η πρώτη φάση του έργου έχει δυναμικότητα 1,5 εκατ. τόνους CO₂ ετησίως, η οποία έχει ήδη πλήρως δεσμευτεί από βιομηχανικές μονάδες στην Ευρώπη που επιδιώκουν να μειώσουν τις εκπομπές τους. Το έργο Northern Lights προσφέρει μια κρίσιμη λύση για τη μείωση των εκπομπών CO₂, ιδιαίτερα για βιομηχανίες που δύσκολα μπορούν να αποανθρακοποιηθούν, όπως η τσιμεντοβιομηχανία και η παραγωγή ενέργειας από ορυκτά καύσιμα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε επιχείρηση διάσωσης συμμετείχε σήμερα Δευτέρα 30 Σεπτεμβρίου πλοίο του ομίλου Capital. Πιο συγκεκριμένα, ενόσω το «Hyundai Privilege» βρισκόταν 20 ναυτικά μίλια ανοιχτά του…
Το 1974 τέσσερις πρωτοπόρες γυναίκες του ναυτιλιακού τομέα του Λονδίνου πραγματοποίησαν την πρώτη τους συνάντηση, με αρχικό στόχο να προσελκύσουν περισσότερες γυναίκες στον κλάδο.…
Την παραλαβή ενός ακόμα νεότευκτου bulk carrier ιαπωνικής ναυπήγησης γνωστοποίησε μέσω ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης η DryDel, με επικεφαλής τον κ. Κώστα Δελαπόρτα.…
Η Samsung Heavy Industries (SHI) εξασφάλισε πρόσφατα γενική έγκριση σχεδιασμού (GDA) από τον ABS για τον λεπτομερή σχεδιασμό ενός πλοίου μεταφοράς υγροποιημένου υδρογόνου, με…
Ο σαουδαραβικός πετρελαϊκός κολοσσός Saudi Aramco άντλησε $3 δισ. μέσω δύο ισλαμικών ομολόγων Sukuk, καταφεύγοντας για δεύτερη φορά φέτος στις αγορές, καθώς καλείται να…
Την ενίσχυση των προμηθειών πετρελαίου μέσω του Βόρειου Περάσματος από φέτος ανακοίνωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Gazprom Neft, Αlexander Dyukov, στο περιθώριο της Russian…
Δυναμική είναι η είσοδος του LNG, ως καυσίμου, στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, όπως προκύπτει από πρόσφατα δεδομένα. Είναι χαρακτηριστικό ότι πρόσφατα η Yangzijiang Shipbuilding…
Η επιβράδυνση στις παραδόσεις αεροσκαφών προκαλεί αβεβαιότητα αναφορικά με την ικανότητα της Airbus να πετύχει τους στόχους που έχει θέσει για την παραγωγή της.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ