Σήμερα, Δευτέρα 30 Σεπτεμβρίου ξεκινά η MEPC 82 (Επιτροπή Προστασίας Θαλάσσιου Περιβάλλοντος) του IMO στο Λονδίνο. Στο επίκεντρο της ατζέντας αναμένεται σαφώς να βρεθεί η μείωση των εκπομπών άνθρακα στη ναυτιλία. Στόχος του IMO παραμένει η αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας έως και το 2050, και έως και την Παρασκευή 4 Οκτωβρίου μέλλεται να φανεί κατά πόσο η φετινή MEPC θα οδηγήσει στη χάραξη κάποιας στρατηγικής με τον συγκεκριμένο στόχο στον νου.
Την ίδια ώρα, ο αντίκτυπος των συρράξεων τόσο στην Ανατολική Ευρώπη όσο και τη Μέση Ανατολή έχουν προκαλέσει δριμείες αλλαγές στο διεθνές θαλάσσιο εμπόριο, με τη Διώρυγα του Σουέζ να συνιστά απαγορευτική «οδό» για τα περισσότερα πλοία. Η αναδιάταξη των routes επιδρά στην ενεργειακή αποδοτικότητα των πλοίων, τα οποία διανύουν πλέον μεγαλύτερες αποστάσεις και κατά συνέπεια καταναλώνουν περισσότερα καύσιμα.
Λοιπά θέματα στην ατζέντα της MEPC είναι:
Τι εξετάζουν τα κράτη μέλη για τη μείωση των εκπομπών
Στο πλαίσιο της στρατηγικής του ΙΜΟ τα κράτη μέλη εξετάζουν επί του παρόντος μια σειρά από προτεινόμενα δεσμευτικά «μεσοπρόθεσμα μέτρα» για τη μείωση των αερίων του θερμοκηπίου, με σκοπό την υιοθέτησή τους στα τέλη του 2025, μεταξύ των οποίων: ένα τεχνικό στοιχείο, δηλαδή ένα παγκόσμιο πρότυπο ναυτιλιακών καυσίμων που θα ρυθμίζει τη σταδιακή μείωση της έντασης των αερίων του θερμοκηπίου και ένα οικονομικό στοιχείο, δηλαδή έναν μηχανισμό τιμολόγησης των θαλάσσιων εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου.
Η πρόταση του ICS
Στο επίκεντρο της πρότασης βρίσκεται ένα τέλος για τα αέρια του θερμοκηπίου, το οποίο χρεώνεται στα πλοία ανά τόνο ισοδύναμου διοξειδίου του άνθρακα CO2 (CO2e) που εκπέμπεται, σε συνδυασμό με έναν μηχανισμό «τέλους» για την παροχή κινήτρων για την ταχύτερη παραγωγή και υιοθέτηση ναυτιλιακών καυσίμων με μηδενικά/σχεδόν μηδενικά αέρια του θερμοκηπίου.
Αναθεώρηση του CII ζητά η INTERCARGO
Η INTERCARGO έχει ζητήσει από τον IMO την αναθεώρηση του συστήματος αξιολόγησης CII. Σύμφωνα με σχετική έρευνα της INTERCARGO ο εν λόγω δείκτης καθιστά ελκυστικότερα τα μεγάλα ταξίδια, τα calls σε μεγάλους λιμένες και τη μικρή παραμονή στους λιμένες αυτούς.
Πέραν της INTERCARGO τον προβληματισμό τους για τον CII έχουν εκφράσει και λοιπές διεθνείς ενώσεις, όπως η BIMCO, η INTERTANKO και η CLIA.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την έναρξη ενός μεγάλου έργου στον τομέα των θαλάσσιων επιχειρήσεων για την υποστήριξη της δημιουργίας και της συντήρησης υπεράκτιων αιολικών πάρκων ανακοίνωσε πρόσφατα η…
Στις ικανότητες των νοτιοκορεατικών ναυπηγείων τόσο όσον αφορά εμπορικά πλοία όσο και πολεμικά φέρεται να εστιάζει (και) ο επόμενος πρόεδρος των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ.…
Tην επέκταση του αποτυπώματός της στις αγορές της Αυστραλίας γνωστοποίησε η DP World μέσω νέας επένδυσης. Συγκεκριμένα, ο όμιλος, μέσω της DP World Australia,…
Μια σημαντική καινοτομία έρχεται από την Ιαπωνία με την υιοθέτηση της μεθανόλης και τεχνολογιών μείωσης των εκπομπών ρύπων σε ένα πλοίο τύπου VLCC. Οι…
Την αύξηση του μεριδίου της στις παγκόσμιες εξαγωγές άνθρακα από το 14,5% το 2023 στο 15-23% το 2026 και στο 25-30% το 2050 καλοβλέπει…
Στη μείωση των εκπομπών ελλιμενισμένων πλοίων στρέφεται ολοένα και πιο έντονα η Ευρώπη, με πρόσφατη εξέλιξη τη χρηματοδότηση τεσσάρων λιμένων στη Βόρεια Ευρώπη, προκειμένου…
Τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία συνεχίζουν να εξασφαλίζουν παραγγελίες για την κατασκευή πλοίων, με το orderbook τους να αυξάνεται και τις ημερομηνίες παράδοσης των πλοίων να…
Ένα ορόσημο στη στρατηγική διαφοροποίησης του στόλου της ανακοίνωσε η Castor Ships. Πιο συγκεκριμένα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, στον στόλο της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ