Σήμερα, Δευτέρα 30 Σεπτεμβρίου ξεκινά η MEPC 82 (Επιτροπή Προστασίας Θαλάσσιου Περιβάλλοντος) του IMO στο Λονδίνο. Στο επίκεντρο της ατζέντας αναμένεται σαφώς να βρεθεί η μείωση των εκπομπών άνθρακα στη ναυτιλία. Στόχος του IMO παραμένει η αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας έως και το 2050, και έως και την Παρασκευή 4 Οκτωβρίου μέλλεται να φανεί κατά πόσο η φετινή MEPC θα οδηγήσει στη χάραξη κάποιας στρατηγικής με τον συγκεκριμένο στόχο στον νου.
Την ίδια ώρα, ο αντίκτυπος των συρράξεων τόσο στην Ανατολική Ευρώπη όσο και τη Μέση Ανατολή έχουν προκαλέσει δριμείες αλλαγές στο διεθνές θαλάσσιο εμπόριο, με τη Διώρυγα του Σουέζ να συνιστά απαγορευτική «οδό» για τα περισσότερα πλοία. Η αναδιάταξη των routes επιδρά στην ενεργειακή αποδοτικότητα των πλοίων, τα οποία διανύουν πλέον μεγαλύτερες αποστάσεις και κατά συνέπεια καταναλώνουν περισσότερα καύσιμα.
Λοιπά θέματα στην ατζέντα της MEPC είναι:
Τι εξετάζουν τα κράτη μέλη για τη μείωση των εκπομπών
Στο πλαίσιο της στρατηγικής του ΙΜΟ τα κράτη μέλη εξετάζουν επί του παρόντος μια σειρά από προτεινόμενα δεσμευτικά «μεσοπρόθεσμα μέτρα» για τη μείωση των αερίων του θερμοκηπίου, με σκοπό την υιοθέτησή τους στα τέλη του 2025, μεταξύ των οποίων: ένα τεχνικό στοιχείο, δηλαδή ένα παγκόσμιο πρότυπο ναυτιλιακών καυσίμων που θα ρυθμίζει τη σταδιακή μείωση της έντασης των αερίων του θερμοκηπίου και ένα οικονομικό στοιχείο, δηλαδή έναν μηχανισμό τιμολόγησης των θαλάσσιων εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου.
Η πρόταση του ICS
Στο επίκεντρο της πρότασης βρίσκεται ένα τέλος για τα αέρια του θερμοκηπίου, το οποίο χρεώνεται στα πλοία ανά τόνο ισοδύναμου διοξειδίου του άνθρακα CO2 (CO2e) που εκπέμπεται, σε συνδυασμό με έναν μηχανισμό «τέλους» για την παροχή κινήτρων για την ταχύτερη παραγωγή και υιοθέτηση ναυτιλιακών καυσίμων με μηδενικά/σχεδόν μηδενικά αέρια του θερμοκηπίου.
Αναθεώρηση του CII ζητά η INTERCARGO
Η INTERCARGO έχει ζητήσει από τον IMO την αναθεώρηση του συστήματος αξιολόγησης CII. Σύμφωνα με σχετική έρευνα της INTERCARGO ο εν λόγω δείκτης καθιστά ελκυστικότερα τα μεγάλα ταξίδια, τα calls σε μεγάλους λιμένες και τη μικρή παραμονή στους λιμένες αυτούς.
Πέραν της INTERCARGO τον προβληματισμό τους για τον CII έχουν εκφράσει και λοιπές διεθνείς ενώσεις, όπως η BIMCO, η INTERTANKO και η CLIA.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Καθώς οι γεωπολιτικές εντάσεις στην Ερυθρά Θάλασσα επιμένουν, ωθώντας τις liner εταιρείες στην επαναδρομολόγηση των πλοίων τους γύρω από την Αφρική και με το…
Ο εκλεγμένος πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ κατηγόρησε χθες Σάββατο 21 Δεκεμβρίου 2024 την κυβέρνηση του Παναμά ότι χρεώνει υπέρογκα τέλη για τη χρήση…
Την τελετή ονοματοδοσίας ενός ακόμα νεότευκτου LNG carrier γιόρτασε πρόσφατα η Mitsui O.S.K. Lines (MOL). Σύμφωνα με ανάρτηση της ιαπωνικής εταιρείας στα μέσα κοινωνικής…
Ανοδικές μεν, περιορισμένες δε είναι οι πρόσφατες τάσεις που καταγράφονται στη ναυλαγορά των LPG carriers. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, η…
Ένα ορόσημο για το φιλόδοξο και καινοτόμο project της με επίκεντρο την αποανθρακοποίηση των θαλάσσιων μεταφορών ανακοίνωσε η TOWT. Συγκεκριμένα, το ιστιοφόρο εμπορικό πλοίο…
Νέα σελίδα ανοίγεται για τα ιστορικά ναυπηγεία της βρετανικής εταιρείας Harland & Wolff, καθώς πρόσφατα ολοκληρώθηκε η εξαγορά τους από τον κρατικό ναυπηγικό όμιλο…
Στη ναυπηγική βιομηχανία των ΗΠΑ εισέρχεται δυναμικά ο νοτιοκορεατικός κολοσσός Hanwha Ocean, καθώς πρόσφατα ολοκλήρωσε την εξαγορά αμερικανικού ναυπηγείου. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το πρακτορείο…
Ανακατατάξεις (και) στην αγορά πετρελαίου αναμένεται να επιφέρει προσεχώς η επανεκλογή του Ντόναλντ Τραμπ στην προεδρία των ΗΠΑ, καθώς η επιστροφή του στον Λευκό…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ