Σήμερα, Δευτέρα 30 Σεπτεμβρίου ξεκινά η MEPC 82 (Επιτροπή Προστασίας Θαλάσσιου Περιβάλλοντος) του IMO στο Λονδίνο. Στο επίκεντρο της ατζέντας αναμένεται σαφώς να βρεθεί η μείωση των εκπομπών άνθρακα στη ναυτιλία. Στόχος του IMO παραμένει η αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας έως και το 2050, και έως και την Παρασκευή 4 Οκτωβρίου μέλλεται να φανεί κατά πόσο η φετινή MEPC θα οδηγήσει στη χάραξη κάποιας στρατηγικής με τον συγκεκριμένο στόχο στον νου.
Την ίδια ώρα, ο αντίκτυπος των συρράξεων τόσο στην Ανατολική Ευρώπη όσο και τη Μέση Ανατολή έχουν προκαλέσει δριμείες αλλαγές στο διεθνές θαλάσσιο εμπόριο, με τη Διώρυγα του Σουέζ να συνιστά απαγορευτική «οδό» για τα περισσότερα πλοία. Η αναδιάταξη των routes επιδρά στην ενεργειακή αποδοτικότητα των πλοίων, τα οποία διανύουν πλέον μεγαλύτερες αποστάσεις και κατά συνέπεια καταναλώνουν περισσότερα καύσιμα.
Λοιπά θέματα στην ατζέντα της MEPC είναι:
Τι εξετάζουν τα κράτη μέλη για τη μείωση των εκπομπών
Στο πλαίσιο της στρατηγικής του ΙΜΟ τα κράτη μέλη εξετάζουν επί του παρόντος μια σειρά από προτεινόμενα δεσμευτικά «μεσοπρόθεσμα μέτρα» για τη μείωση των αερίων του θερμοκηπίου, με σκοπό την υιοθέτησή τους στα τέλη του 2025, μεταξύ των οποίων: ένα τεχνικό στοιχείο, δηλαδή ένα παγκόσμιο πρότυπο ναυτιλιακών καυσίμων που θα ρυθμίζει τη σταδιακή μείωση της έντασης των αερίων του θερμοκηπίου και ένα οικονομικό στοιχείο, δηλαδή έναν μηχανισμό τιμολόγησης των θαλάσσιων εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου.
Η πρόταση του ICS
Στο επίκεντρο της πρότασης βρίσκεται ένα τέλος για τα αέρια του θερμοκηπίου, το οποίο χρεώνεται στα πλοία ανά τόνο ισοδύναμου διοξειδίου του άνθρακα CO2 (CO2e) που εκπέμπεται, σε συνδυασμό με έναν μηχανισμό «τέλους» για την παροχή κινήτρων για την ταχύτερη παραγωγή και υιοθέτηση ναυτιλιακών καυσίμων με μηδενικά/σχεδόν μηδενικά αέρια του θερμοκηπίου.
Αναθεώρηση του CII ζητά η INTERCARGO
Η INTERCARGO έχει ζητήσει από τον IMO την αναθεώρηση του συστήματος αξιολόγησης CII. Σύμφωνα με σχετική έρευνα της INTERCARGO ο εν λόγω δείκτης καθιστά ελκυστικότερα τα μεγάλα ταξίδια, τα calls σε μεγάλους λιμένες και τη μικρή παραμονή στους λιμένες αυτούς.
Πέραν της INTERCARGO τον προβληματισμό τους για τον CII έχουν εκφράσει και λοιπές διεθνείς ενώσεις, όπως η BIMCO, η INTERTANKO και η CLIA.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εμπειρίες μιας ζωής στη θάλασσα μοιράστηκε, με φόντο το μεγάλο λιμάνι του Πειραιά. ο Γιώργος Προκοπίου στο περιθώριο της κοπής της πρωτοχρονιάτικης βασιλόπιτας του…
Επανεξελέγη πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας ο Διονύσης Θεοδωράτος μετά τις χθεσινές αρχαιρεσίες για την ανάδειξη νέου Διοικητικού Συμβουλίου με τριετή θητεία. Κατά…
Σχετικά με την αντιμετώπιση των προβλημάτων που έχουν προκύψει από την έντονη σεισμική δραστηριότητα που παρατηρείται το τελευταίο χρονικό διάστημα στις Κυκλάδες, το Υπουργείο…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο ανασκοπικό τεύχος που…
Οι CEO του τραπεζικού κλάδου εμφανίζονται αισιόδοξοι για τις προοπτικές ανάπτυξης των εταιρειών τους, ενώ ποντάρουν σε μεγάλες επενδύσεις στις αναδυόμενες τεχνολογίες, σύμφωνα με…
Καθώς οι εμπορικές σχέσεις των ΗΠΑ με παραδοσιακούς συμμάχους τους κλονίζονται, η Γερμανία στρέφει το βλέμμα της στη Μέση Ανατολή, κίνηση που φαίνεται να…
Το βλέμμα στην ενεργειακή μετάβαση της ναυτιλιακής βιομηχανίας έχει στραμμένο η Σεούλ, η οποία αναμένεται να δαπανήσει περίπου $151,6 εκατ. για την υποστήριξη projects…
Σκόπελοι έχουν αναδυθεί για τη συμφωνία μεταξύ των κολοσσών της αυτοκινητοβιομηχανίας Nissan και Honda, μέσω της οποίας θα δημιουργούταν η τρίτη ισχυρότερη εταιρεία του…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ