Δύο ναυτικοί καταδικάστηκαν σε 30 χρόνια φυλάκιση, καθώς τον περασμένο Οκτώβριο βρέθηκαν ναρκωτικά σε πλοίο που είχε ελλιμενιστεί στο λιμάνι Ereğli της Μαύρης Θάλασσας στην Τουρκία.
Συγκεκριμένα, ο πλοίαρχος Marko Bekavac και ο υποπλοίαρχος Ali Albokhari του πλοίου «Phoenician M» καταδικάστηκαν σε 30 χρόνια κάθειρξη, απόφαση που επέφερε την αντίδραση της ITF, δεδομένου ότι δεν υπάρχουν αποδείξεις για αδικήματα, όπως σημειώνει στην ανακοίνωσή της.
Το δικαστήριο δεν εξήγησε αμέσως τους λόγους της απόφασης να τιμωρήσει τους δύο ναυτικούς. Σύμφωνα με την τουρκική νομοθεσία, οι λόγοι αυτής της απόφασης πρέπει να παρασχεθούν από το δικαστήριο εντός ενός μηνός.
Το πλοίο με σημαία Παναμά μετέφερε άνθρακα από την Κολομβία, όταν η αστυνομία βρήκε 137 κιλά κοκαΐνης στο πλοίο. Τα ναρκωτικά αναφέρθηκαν αρχικά ότι βρίσκονταν στο πλοίο και κατασχέθηκαν από τις αρχές της Κολομβίας. Τότε δεν ξεκίνησε έρευνα και το δικαστήριο δεν ζήτησε πληροφορίες από τις κολομβιανές αρχές, παρά τις αντιρρήσεις των δικηγόρων στην Τουρκία.
Σύμφωνα με όσα τονίζει η ITF, o πλοίαρχος ενημέρωσε αμέσως τον πλοιοκτήτη για την ανακάλυψη πριν από τον απόπλου από το λιμάνι. Ωστόσο, κατά την άφιξη στο Ereğli, η τουρκική αστυνομία εντόπισε μεγαλύτερο όγκο κοκαΐνης στο πλοίο. Ακόμη, δεν υπάρχουν πληροφορίες στον φάκελο σχετικά με το πώς η αστυνομία γνώριζε ότι υπήρχαν περισσότερα ναρκωτικά στο πλοίο και πού να τα εντοπίσει, υπογραμμίζει η ITF.
Το πλήρωμα έμαθε για τον προορισμό του πλοίου μόλις τρεις ημέρες πριν και ο πλοίαρχος Bekavac ισχυρίζεται ότι ζήτησε πρόσθετες κάμερες για μεγαλύτερη ασφάλεια πριν από τη φόρτωση του φορτίου στην Κολομβία. Η εταιρεία δεν ανταποκρίθηκε στο αίτημά του.
Την ίδια ώρα, η ITF τονίζει ότι δεν βρέθηκαν δακτυλικά αποτυπώματα του πληρώματος σε καμία από τις σακούλες που περιείχαν ναρκωτικά στο πλοίο.
Ο γενικός γραμματέας της θυγατρικής της ITF, της Ένωσης Ναυτικών της Κροατίας, Neven Melvan, δήλωσε: «Η απόφαση αυτή είναι εξοργιστική και δείχνει πλήρη έλλειψη κατανόησης και σεβασμού γι’ αυτό που κάνουν οι ναυτικοί.
»Φαίνεται ότι πρόκειται για άλλη μια περίπτωση όπου οι τοπικοί αξιωματούχοι, θέλοντας να φανούν αποτελεσματικοί κατά της διακίνησης ναρκωτικών, στοχοποιούν ναυτικούς με υποτιθέμενες κατηγορίες για λαθρεμπόριο, παρά την παντελή έλλειψη αποδεικτικών στοιχείων».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το 2024 έχουν καταγραφεί αρκετά περιστατικά κινητοποίησης λιμενεργατών στη Βόρεια Αμερική, με το επίκεντρο των απεργιών να είναι η Ανατολική Ακτή των ΗΠΑ. Οι…
Ο ισραηλινός στρατός ανακοίνωσε σήμερα ότι σκότωσε τον επικεφαλής της Χεζμπολάχ Χασάν Νασράλα σε πλήγμα χθες, Παρασκευή, στο αρχηγείο του λιβανικού σιιτικού κινήματος στα…
Σε ενίσχυση του στόλου της, μέσω της δευτερογενούς αγοράς, προχωρά η Load Line Marine με επικεφαλής τον κ. Γιώργο Σουραβλά. Η εταιρεία καλωσόρισε στον…
Οι παραγγελίες για bulk carriers-μεγαθήρια που δεν συνδέονται με κάποιον ισχυρό ναυλωτή είναι σπάνιες, με την πρόσφατη παραγγελία της κινεζικής Shandong Shipping να μη…
Ως «εξαιρετικά επικίνδυνος» χαρακτηρίζεται ο τυφώνας Helene, ο οποίος σαρώνει από το βράδυ της Πέμπτης 26 Σεπτεμβρίου την πολιτεία Φλόριντα των ΗΠΑ. Πρόκειται για…
Την απόσυρσή τoυ από την εξαγορά του αυστραλιανoύ ναυπηγείου Austal γνωστοποίησε το κορεατικό conglomerate Hanwha, επικαλούμενο «ανυπέρβλητα εμπόδια» στην αξιολόγηση της συναλλαγής. Μετά την…
Ένα σημαντικό ορόσημο με ορίζοντα την κατασκευή του παγκοσμίως μεγαλύτερου ηλεκτρικού ferry σημειώθηκε πρόσφατα στα ναυπηγεία της Incat. Πιο συγκεκριμένα, η Incat ολοκλήρωσε την…
Tην απαγόρευση των ρωσικών εισαγωγών LNG στις χώρες της ΕΕ, δεδομένου ότι το υφιστάμενο πλαίσιο κυρώσεων δεν αποδίδει καρπούς, ζητά η υπουργός Ενέργειας του…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ