Δύο ναυτικοί καταδικάστηκαν σε 30 χρόνια φυλάκιση, καθώς τον περασμένο Οκτώβριο βρέθηκαν ναρκωτικά σε πλοίο που είχε ελλιμενιστεί στο λιμάνι Ereğli της Μαύρης Θάλασσας στην Τουρκία.
Συγκεκριμένα, ο πλοίαρχος Marko Bekavac και ο υποπλοίαρχος Ali Albokhari του πλοίου «Phoenician M» καταδικάστηκαν σε 30 χρόνια κάθειρξη, απόφαση που επέφερε την αντίδραση της ITF, δεδομένου ότι δεν υπάρχουν αποδείξεις για αδικήματα, όπως σημειώνει στην ανακοίνωσή της.
Το δικαστήριο δεν εξήγησε αμέσως τους λόγους της απόφασης να τιμωρήσει τους δύο ναυτικούς. Σύμφωνα με την τουρκική νομοθεσία, οι λόγοι αυτής της απόφασης πρέπει να παρασχεθούν από το δικαστήριο εντός ενός μηνός.
Το πλοίο με σημαία Παναμά μετέφερε άνθρακα από την Κολομβία, όταν η αστυνομία βρήκε 137 κιλά κοκαΐνης στο πλοίο. Τα ναρκωτικά αναφέρθηκαν αρχικά ότι βρίσκονταν στο πλοίο και κατασχέθηκαν από τις αρχές της Κολομβίας. Τότε δεν ξεκίνησε έρευνα και το δικαστήριο δεν ζήτησε πληροφορίες από τις κολομβιανές αρχές, παρά τις αντιρρήσεις των δικηγόρων στην Τουρκία.
Σύμφωνα με όσα τονίζει η ITF, o πλοίαρχος ενημέρωσε αμέσως τον πλοιοκτήτη για την ανακάλυψη πριν από τον απόπλου από το λιμάνι. Ωστόσο, κατά την άφιξη στο Ereğli, η τουρκική αστυνομία εντόπισε μεγαλύτερο όγκο κοκαΐνης στο πλοίο. Ακόμη, δεν υπάρχουν πληροφορίες στον φάκελο σχετικά με το πώς η αστυνομία γνώριζε ότι υπήρχαν περισσότερα ναρκωτικά στο πλοίο και πού να τα εντοπίσει, υπογραμμίζει η ITF.
Το πλήρωμα έμαθε για τον προορισμό του πλοίου μόλις τρεις ημέρες πριν και ο πλοίαρχος Bekavac ισχυρίζεται ότι ζήτησε πρόσθετες κάμερες για μεγαλύτερη ασφάλεια πριν από τη φόρτωση του φορτίου στην Κολομβία. Η εταιρεία δεν ανταποκρίθηκε στο αίτημά του.
Την ίδια ώρα, η ITF τονίζει ότι δεν βρέθηκαν δακτυλικά αποτυπώματα του πληρώματος σε καμία από τις σακούλες που περιείχαν ναρκωτικά στο πλοίο.
Ο γενικός γραμματέας της θυγατρικής της ITF, της Ένωσης Ναυτικών της Κροατίας, Neven Melvan, δήλωσε: «Η απόφαση αυτή είναι εξοργιστική και δείχνει πλήρη έλλειψη κατανόησης και σεβασμού γι’ αυτό που κάνουν οι ναυτικοί.
»Φαίνεται ότι πρόκειται για άλλη μια περίπτωση όπου οι τοπικοί αξιωματούχοι, θέλοντας να φανούν αποτελεσματικοί κατά της διακίνησης ναρκωτικών, στοχοποιούν ναυτικούς με υποτιθέμενες κατηγορίες για λαθρεμπόριο, παρά την παντελή έλλειψη αποδεικτικών στοιχείων».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη ναυπηγική βιομηχανία των ΗΠΑ εισέρχεται δυναμικά ο νοτιοκορεατικός κολοσσός Hanwha Ocean, καθώς πρόσφατα ολοκλήρωσε την εξαγορά αμερικανικού ναυπηγείου. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το πρακτορείο…
Ανακατατάξεις (και) στην αγορά πετρελαίου αναμένεται να επιφέρει προσεχώς η επανεκλογή του Ντόναλντ Τραμπ στην προεδρία των ΗΠΑ, καθώς η επιστροφή του στον Λευκό…
H επίμονη νωχελικότητα της ναυλαγοράς των LNG carriers είναι εμφανής τις τελευταίες εβδομάδες. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος ναύλωσης…
Στο τεύχος της 15ης Μαΐου 1980, τα Ναυτικά Χρονικά, στη στήλη των Τεχνικών Θεμάτων, κατέγραψαν την είδηση της ολοκλήρωσης της μετασκευής του υπερωκεανίου «France»…
O καπτ. Δημήτρης Ματθαίου επανεκλέχτηκε πρόεδρος του Green Award Foundation για την επόμενη τριετία. Η επανεκλογή που πραγματοποιήθηκε κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης του…
Ο εκλεγμένος πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ απειλεί πλέον την Ευρωπαϊκή Ένωση με τελωνειακούς δασμούς, αν δεν μειώσει το τεράστιο εμπορικό έλλειμμά της με…
Σύμφωνα με τις τρέχουσες προβλέψεις της Τράπεζας της Ελλάδος, ο ρυθμός αύξησης του ΑΕΠ αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2,3% το 2024, να επιταχυνθεί στο…
O Όμιλος ΗΡΑΚΛΗΣ, μέλος της Holcim, υπέγραψε την Πέμπτη 19 Δεκεμβρίου σύμβαση μελέτης Βασικού Σχεδιασμού (Front End Engineering & Design – FEED) με την…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ