Οι πρωτοβουλίες υιοθέτησης αμμωνίας στη ναυτιλία συνεχίζονται, με την Amogy να πραγματοποιεί ένα σημαντικό βήμα με τη μετατροπή ενός ιστορικού ρυμουλκού.
Πρόκειται για το «NH₃ Kraken», το οποίο συμμετέχει σε μια πρωτοποριακή πρωτοβουλία με επίκεντρο την τεχνολογική καινοτομία στη ναυτιλία. Το εν λόγω ρυμουλκό κατασκευάστηκε το 1957 και πλέον, μετά την ολοκλήρωση εκτεταμένων εργασιών αναβάθμισής του, γράφει ιστορία, καθώς αποτελεί το πρώτο πλοίο στον κόσμο που κινείται αποκλειστικά με καύσιμο αμμωνίας.
Μετά την εγκατάσταση ενός πρωτοποριακού συστήματος μετατροπής αμμωνίας σε ηλεκτρική ενέργεια, το «NH₃ Kraken» ολοκλήρωσε το παρθενικό του ταξίδι, διαπλέοντας έναν παραπόταμο του ποταμού Χάντσον, βόρεια της Νέας Υόρκης. Αυτό που καθιστά το ταξίδι ακόμα πιο βιώσιμο είναι η χρήση πράσινης αμμωνίας, η οποία παράγεται εξ ολοκλήρου από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.
Στον πυρήνα αυτής της καινοτομίας βρίσκεται η τεχνολογία διάσπασης αμμωνίας (ammonia cracking) της Amogy. Αυτή η κατοχυρωμένη με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας διαδικασία μετατρέπει την υγρή αμμωνία σε καθαρή ηλεκτρική ενέργεια, διασπώντας την στα δύο βασικά της στοιχεία, το υδρογόνο και το άζωτο. Το υδρογόνο στη συνέχεια διοχετεύεται σε κυψέλη καυσίμου (fuel cell), όπου παράγεται ενέργεια χωρίς εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO₂).
Η τεχνολογία αυτή δεν περιορίζεται μόνο στη ναυτιλία. Η Amogy έχει ήδη δοκιμάσει επιτυχώς το σύστημά της σε διάφορες εφαρμογές, όπως ένα εμπορικό γεωργικό τρακτέρ, ένα ημιφορτηγό, καθώς και ένα drone. Αυτές οι δοκιμές αποδεικνύουν τις ευρείες δυνατότητες της τεχνολογίας μετατροπής αμμωνίας σε ενέργεια, με προοπτικές εφαρμογής σε πολλούς βιομηχανικούς τομείς που απαιτούν καθαρές, βιώσιμες ενεργειακές λύσεις.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ως «εξαιρετικά επικίνδυνος» χαρακτηρίζεται ο τυφώνας Helene, ο οποίος σαρώνει από το βράδυ της Πέμπτης 26 Σεπτεμβρίου την πολιτεία Φλόριντα των ΗΠΑ. Πρόκειται για…
Την απόσυρσή τoυ από την εξαγορά του αυστραλιανoύ ναυπηγείου Austal γνωστοποίησε το κορεατικό conglomerate Hanwha, επικαλούμενο «ανυπέρβλητα εμπόδια» στην αξιολόγηση της συναλλαγής. Μετά την…
Tην απαγόρευση των ρωσικών εισαγωγών LNG στις χώρες της ΕΕ, δεδομένου ότι το υφιστάμενο πλαίσιο κυρώσεων δεν αποδίδει καρπούς, ζητά η υπουργός Ενέργειας του…
Ολοταχώς για ρεκόρ οδεύει για το γ΄ τρίμηνο το orderbook των containerships, καθώς, πριν ακόμα ολοκληρωθεί ο Σεπτέμβριος, η Alphaliner έχει καταγράψει 130 παραγγελίες…
Στα νησιά της Χίου και των Οινουσσών, από τα οποία κατάγονται Έλληνες πλοιοκτήτες που διαχειρίζονται σχεδόν το 10% του εμπορικού στόλου παγκοσμίως διοργανώθηκε από…
Τελετή ονοματοδοσίας πραγματοποιήθηκε πρόσφατα στο ναυπηγείο Samsung Heavy Industries για νεότευκτο πλοίο της TMS. Το «Athos LNG» είναι το πρώτο από μια σειρά νεότευκτων…
Την κατηφορική τους πορεία συνεχίζουν οι ναύλοι των containerships, με τον σχετικό δείκτη της Drewry, WCI, να σημειώνει πτώση της τάξεως του 7% την…
Η Νιγηρία παραμένει στο επίκεντρο της στρατηγικής των κολοσσών ενέργειας, με την ExxonMobil να καλοβλέπει υπέρογκη επένδυση με στόχο την αξιοποίηση του υπεράκτιου ορυκτού…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ