Το Κατάρ συνεχίζει να τοποθετεί ασταμάτητα παραγγελίες για την κατασκευή LNG carriers, καθώς ο χρόνος μετρά αντίστροφα για την ολοκλήρωση ενός εκ των πιο φιλόδοξων projects στον κλάδο ενέργειας στην ιστορία.
Ειδικότερα, όπως αναφέρουν νοτιοκορεατικά ειδησεογραφικά μέσα, επιπλέον 20 LNG carriers αναμένεται να ναυπηγηθούν στη Νότια Κορέα για λογαριασμό της QatarEnergy. Η εταιρεία ενέργειας φέρεται να βρίσκεται σε συνομιλίες με τους Big 3 της χώρας (HD KSOE, Hanwha Ocean και Samsung Heavy Industries) για συνολικές παραγγελίες ύψους $5 δισ.
Πέραν του γεγονότος ότι το orderbook της QatarEnergy γιγαντώνεται δίχως σταματημό, ένα ενδιαφέρον χαρακτηριστικό της συγκεκριμένης παραγγελίας είναι ότι θα αφορά και πλοία της κατηγορίας Q-Max, τα οποία διαθέτουν μεταφορική ικανότητα 271.000 κ.μ. Τα πλοία αυτά μέχρι στιγμής είθισται να κατασκευάζονται στην Κίνα, καθώς τα ναυπηγεία της δεύτερης ισχυρότερης οικονομίας του πλανήτη έχουν μεγάλες υποδομές και εξυπηρετούν πλοία τέτοιου μεγέθους στις ναυπηγικές τους κλίνες με πιο βιώσιμο τρόπο (από οικονομικής πλευράς).
Πρόσφατα, μάλιστα, η QatarEnergy τοποθέτησε παραγγελία για έξι τέτοια πλοία στο κινεζικό ναυπηγείο Hudong Zhonghua, ένα από τα λίγα ναυπηγεία της Κίνας που έχει κερδίσει την εμπιστοσύνη της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας όσον αφορά τη ναυπήγηση τεχνολογικά προηγμένων πλοίων, όπως είναι τα LNG carriers. Τα εν λόγω Q-Max είναι σχεδιασμένα με γνώμονα να είναι σε θέση να προσεγγίζουν λιμένες στο Κατάρ και στην Κίνα και συνεπώς αντανακλούν τη στρατηγική εστίαση του Κατάρ στις θαλάσσιες εξαγωγές LNG με προορισμό την Κίνα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στα νησιά της Χίου και των Οινουσσών, από τα οποία κατάγονται Έλληνες πλοιοκτήτες που διαχειρίζονται σχεδόν το 10% του εμπορικού στόλου παγκοσμίως διοργανώθηκε από…
Τελετή ονοματοδοσίας πραγματοποιήθηκε πρόσφατα στο ναυπηγείο Samsung Heavy Industries για νεότευκτο πλοίο της TMS. Το «Athos LNG» είναι το πρώτο από μια σειρά νεότευκτων…
Την κατηφορική τους πορεία συνεχίζουν οι ναύλοι των containerships, με τον σχετικό δείκτη της Drewry, WCI, να σημειώνει πτώση της τάξεως του 7% την…
Η Νιγηρία παραμένει στο επίκεντρο της στρατηγικής των κολοσσών ενέργειας, με την ExxonMobil να καλοβλέπει υπέρογκη επένδυση με στόχο την αξιοποίηση του υπεράκτιου ορυκτού…
Η αγορά κατασκευής αεροσκαφών είθισται επί σειρά ετών να αφορά ‒κυρίως‒ μονάχα δύο εταιρείες, την Boeing και την Airbus. Παρότι αυτό δεν έχει σταματήσει,…
Ανάπτυξη 2,4% εφέτος και 2,6% το 2025 προβλέπει για την ελληνική οικονομία η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης (EBRD) με την τελευταία έκθεση για…
Η Attica Α.Ε. Συμμετοχών ανακοίνωσε ότι ολοκληρώθηκε η απόκτηση, μέσω θυγατρικής εταιρίας, του επιβατηγού – οχηματαγωγού (Ε/Γ-Ο/Γ) ταχυπλόου πλοίου «THUNDER» από την εταιρία Fast…
Την αύξηση της μεταφορικής ικανότητας τεσσάρων PCTCs από τα δώδεκα που ναυπηγεί ανακοίνωσε η Wallenius Wilhelmsen. Αναλυτικότερα, για τέσσερα πλοία της σειράς Shaper, που…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ