Το Κατάρ συνεχίζει να τοποθετεί ασταμάτητα παραγγελίες για την κατασκευή LNG carriers, καθώς ο χρόνος μετρά αντίστροφα για την ολοκλήρωση ενός εκ των πιο φιλόδοξων projects στον κλάδο ενέργειας στην ιστορία.
Ειδικότερα, όπως αναφέρουν νοτιοκορεατικά ειδησεογραφικά μέσα, επιπλέον 20 LNG carriers αναμένεται να ναυπηγηθούν στη Νότια Κορέα για λογαριασμό της QatarEnergy. Η εταιρεία ενέργειας φέρεται να βρίσκεται σε συνομιλίες με τους Big 3 της χώρας (HD KSOE, Hanwha Ocean και Samsung Heavy Industries) για συνολικές παραγγελίες ύψους $5 δισ.
Πέραν του γεγονότος ότι το orderbook της QatarEnergy γιγαντώνεται δίχως σταματημό, ένα ενδιαφέρον χαρακτηριστικό της συγκεκριμένης παραγγελίας είναι ότι θα αφορά και πλοία της κατηγορίας Q-Max, τα οποία διαθέτουν μεταφορική ικανότητα 271.000 κ.μ. Τα πλοία αυτά μέχρι στιγμής είθισται να κατασκευάζονται στην Κίνα, καθώς τα ναυπηγεία της δεύτερης ισχυρότερης οικονομίας του πλανήτη έχουν μεγάλες υποδομές και εξυπηρετούν πλοία τέτοιου μεγέθους στις ναυπηγικές τους κλίνες με πιο βιώσιμο τρόπο (από οικονομικής πλευράς).
Πρόσφατα, μάλιστα, η QatarEnergy τοποθέτησε παραγγελία για έξι τέτοια πλοία στο κινεζικό ναυπηγείο Hudong Zhonghua, ένα από τα λίγα ναυπηγεία της Κίνας που έχει κερδίσει την εμπιστοσύνη της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας όσον αφορά τη ναυπήγηση τεχνολογικά προηγμένων πλοίων, όπως είναι τα LNG carriers. Τα εν λόγω Q-Max είναι σχεδιασμένα με γνώμονα να είναι σε θέση να προσεγγίζουν λιμένες στο Κατάρ και στην Κίνα και συνεπώς αντανακλούν τη στρατηγική εστίαση του Κατάρ στις θαλάσσιες εξαγωγές LNG με προορισμό την Κίνα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Μείωση σημείωσαν οι ελληνικές εξαγωγές τον Σεπτέμβριο, η οποία φέρεται να οφείλεται κυρίως στις εξαγωγές πετρελαιοειδών. Αναλυτικότερα, σύμφωνα με ανάλυση του Πανελληνίου Συνδέσμου Εξαγωγέων…
Μήνα-ρεκόρ αποτέλεσε ο Οκτώβριος για τις παραγγελίες πλοίων εναλλακτικών καυσίμων. Σύμφωνα με δεδομένα της πλατφόρμας AFI, τον περασμένο μήνα τοποθετήθηκαν 97 παραγγελίες πλοίων κατανάλωσης…
Στην ακρόαση της 7ης Νοεμβρίου του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για τον υποψήφιο Επίτροπο Αλιείας, Κώστα Καδή, ο ευρωβουλευτής του ΠΑΣΟΚ, Σάκης Αρναούτογλου, έθεσε καίρια ερωτήματα…
Καθώς η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα αναγκάζει τις liner εταιρείες να αξιοποιήσουν μέχρι και την τελευταία «ρανίδα» διαθέσιμης μεταφορικής ικανότητας, προκειμένου να ανταποκριθούν στις…
Καθώς η ζήτηση LNG αναμένεται να κορυφωθεί μέχρι το τέλος της τρέχουσας δεκαετίας, λόγω της σταδιακής μετάβασης της παγκόσμιας οικονομίας σε εναλλακτικές πηγές ενέργειας…
Σχεδόν 700 bulk carriers έχουν αλλάξει χέρια το 2024, με το ενδιαφέρον να είναι ιδιαίτερα υψηλό για Supramaxes και Ultramaxes. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Στη σύναψη δύο συμφωνιών κατασκευής πλοίων με κινεζικά ναυπηγεία προχώρησε πρόσφατα ο κολοσσός των τακτικών γραμμών Hapag-Lloyd. Ειδικότερα, βάσει σχετικής ανακοίνωσης, τα δώδεκα από…
Στην κορυφή των χρηματιστηριακών αγορών βρέθηκε η Nvidia την Τρίτη 5 Νοεμβρίου, εκθρονίζοντας τη μέχρι πρότινος πρωτοπόρο Apple. Ειδικότερα, βάσει δημοσιεύματος του πρακτορείου ειδήσεων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ