Με τις εισαγωγές ρωσικού αργού να καταγράφουν μείωση στην Ινδία, το ερώτημα που εγείρεται είναι κατά πόσο αυτό αντανακλά μια ευρύτερη αλλαγή στρατηγικής της χώρας. Σε πρόσφατη έκθεσή της, η ναυλομεσιτική Intermodal εστιάζει στις πρόσφατες εξελίξεις με επίκεντρο τις εισαγωγές πετρελαίου της Ινδίας, τον ανταγωνισμό με την Κίνα και το τι επιφυλάσσει το μέλλον.
Ειδικότερα, οι ινδικές εισαγωγές ρωσικού πετρελαίου σημείωσαν πτώση 18% τον Αύγουστο του 2024, εξέλιξη που φέρεται να αποδίδεται στην ανάγκη των διυλιστηρίων της χώρας να πραγματοποιήσουν εργασίες συντήρησης. Η Ρωσία παραμένει κύριος πάροχος της Ινδίας όσον αφορά τον «μαύρο χρυσό», και εντός του 2023 και του 2024 εισάγει μηνιαίως από 16,4 εκατ. τόνους έως 21,1 εκατ. τόνους.
Την ίδια ώρα, η Ινδία θέλει να διαφοροποιήσει τις εισαγωγές πετρελαίου της, με το βλέμμα της να στρέφεται σε κοντινότερους παραγωγούς, όπως το Ιράκ και η Σαουδική Αραβία. Άλλωστε, για το ρωσικό αργό, πέραν των σκοπέλων που συνοδεύουν την αγορά του, η Ινδία έρχεται έως έναν βαθμό αντιμέτωπη με την Κίνα. Η Κίνα εισάγει αρκετό ρωσικό πετρέλαιο, ενώ μάλιστα οι αλυσίδες εφοδιασμού της είναι πιο «ισχυρές» καθώς συνδέεται με τη Ρωσία και μέσω αγωγών και συνεπώς δεν βασίζεται μονάχα στο θαλάσσιο εμπόριο.
Τους ερχόμενους μήνες, η στρατηγική της Ινδίας θα συνεχίσει να προσαρμόζεται τόσο σε εγχώριους σκοπέλους αναφορικά με τη λειτουργία των διυλιστηρίων της όσο και στις γεωπολιτικές εξελίξεις. Βάσει της Intermodal, παρότι το ρωσικό αργό θα παραμείνει πρωταγωνιστής στη ρωσική εξίσωση ενέργειας, η Ινδία θα στραφεί και στη Μέση Ανατολή, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τα τονομίλια των πετρελαιοφόρων. Από την άλλη, η εισαγωγή πετρελαίου παραγόμενου στη Λεκάνη του Ατλαντικού δεν αποκλείεται, και στην προκειμένη περίπτωση τα δεξαμενόπλοια θα στραφούν περισσότερο σε ταξίδια μεγαλύτερων αποστάσεων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Οι γεωπολιτικές εξελίξεις, το εύθραυστο οικονομικό περιβάλλον και η επόμενη μέρα για την Tsakos Energy Navigation (TEN) βρέθηκαν στο επίκεντρο του 15oυ TEN’s Strategy…
Εάν η ανθρωπότητα δεν ενεργήσει με μεγαλύτερη τόλμη, η παγκόσμια κρίση του νερού θα προκαλέσει καταστροφές στις οικονομίες, καθώς θα τεθεί σε κίνδυνο περισσότερο…
Μία ακόμα εβδομάδα αποδυνάμωσης σημείωσε η spot ναυλαγορά των LNG carriers, με τους ναύλους να βρίσκονται σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα. Πιο συγκεκριμένα, βάσει έκθεσης…
Την Πέμπτη, 17 Οκτωβρίου 2024, πραγματοποιήθηκε στο ξενοδοχείο Four Seasons στη Λεμεσό ετήσια εκδήλωση του Propeller Club των Ηνωμένων Πολιτειών, Port of Limassol. H…
Την παραλαβή νεότευκτου containership γνωστοποίησε σήμερα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης η Navios Maritime Partners L.P., με επικεφαλής την κ. Αγγελική Φράγκου. Οι κινήσεις ανανέωσης…
Στις 26 Μαρτίου, η πρόσκρουση του containership «Dali» στην γέφυρα Francis Scott του λιμένα της Βαλτιμόρης, οδήγησε στην κατάρρευσή της, προκαλώντας αλαλούμ στις εξαγωγές…
Επικυρώθηκε από το Διοικητικό Συμβούλιο του ΑΔΜΗΕ η διάθεση ποσοστού 20% της θυγατρικής εταιρείας «Αριάδνη Interconnection» στην εταιρεία State Grid International Development Belgium Ltd,…
Σε ρότα ανόδου βρίσκονται οι θαλάσσιες μεταφορές jet fuel το 2024, καθώς η ζήτηση για αερομεταφορές αυξάνεται σημαντικά. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης ανάλυσης της BIMCO,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ