
Ο πράσινος ναυτιλιακός διάδρομος μεταξύ Ρότερνταμ και Σιγκαπούρης έχει τη δυναμική να μειώσει σημαντικά τις εκπομπές άνθρακα των containerships που δραστηριοποιούνται στο συγκεκριμένο route. Ωστόσο, πρόκληση παραμένει η προμήθεια καυσίμων, με έκθεση να υποστηρίζει ότι η ζήτηση θα διαμορφωθεί σε αρκετά υψηλότερα επίπεδα έναντι της προσφοράς τα επόμενα έτη.
Ειδικότερα, σε ανακοίνωση της Αρχής Λιμένα του Ρότερνταμ υπογραμμίζεται ότι η ζήτηση για μεθάνιο και μεθανόλη χαμηλότερου περιβαλλοντικού αποτυπώματος στο συγκεκριμένο route ενδέχεται να αγγίξει τους 5 εκατ. τόνους ετησίως το 2028. Για να καλυφθεί η συγκεκριμένη ζήτηση, είναι κρίσιμο να αναπτυχθεί περαιτέρω η αλυσίδα εφοδιασμού των συγκεκριμένων καυσίμων, εξέλιξη που θα επιτρέψει και τη μείωση του κόστους τους.
Επί του παρόντος, το κόστος των εναλλακτικών καυσίμων εκτιμάται να είναι περίπου διπλάσιο έως τριπλάσιο έναντι των συμβατικών καυσίμων. Το γεγονός αυτό αποτελεί έναν επιπλέον σκόπελο για τους 25 εταίρους και τα περισσότερα από 90 containerships που συμμετέχουν στον πράσινο ναυτιλιακό διάδρομο
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την παράδοση του πρώτου containership ‒κινεζικής ναυπήγησης‒ μεταφορικής ικανότητας 16.000 TEUs και κατανάλωσης μεθανόλης ανακοίνωσε η Cosco. Ειδικότερα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής…
Η ναυλαγορά των υγραεριοφόρων συνεχίζει να αντιμετωπίζει προκλήσεις, οι οποίες είναι εμφανείς ειδικά στα μεγάλα μεγέθη. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, οι…
Σε κίνηση επέκτασης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η Velos Shipping, με επικεφαλής τον κ. Πασχάλη Διαμαντίδη. Πιο συγκεκριμένα, η Velos Shipping απέκτησε το…
Η Θηραϊκή Ατμοπλοΐα ιδρύθηκε από τον Πέτρο Νομικό (1865-1947) στις αρχές του 20ού αιώνα και υπήρξε μια σημαίνουσα ναυτιλιακή εταιρεία, η οποία δραστηριοποιούνταν στο…
Η ναυλαγορά των LNG carriers, η οποία αντιμετωπίζει ίσως την πιο δύσβατη περίοδο της ιστορίας της, παραμένει υπό πίεση. Ειδικότερα, βάσει της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Στην ανακοίνωση οικονομικών αποτελεσμάτων για το δ΄ τρίμηνο του 2024 αλλά και για ολόκληρο το περασμένο έτος προχώρησε η Star Bulk, με επικεφαλής τον…
Οι ρωσικές αρχές εντείνουν τα μέτρα στα λιμάνια, που περιλαμβάνουν την πρόσληψη δυτών οι οποίοι θα πραγματοποιούν επιθεωρήσεις στα ύφαλα των πλοίων, ως απάντηση…
Με δυναμικούς ρυθμούς συνέχισαν οι ηλεκτρονικές αγορές στην Ευρώπη και το 2024, σύμφωνα με τα τελευταία δεδομένα της Eurostat. Συγκεκριμένα, κατά τη διάρκεια του…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ