Ο πράσινος ναυτιλιακός διάδρομος μεταξύ Ρότερνταμ και Σιγκαπούρης έχει τη δυναμική να μειώσει σημαντικά τις εκπομπές άνθρακα των containerships που δραστηριοποιούνται στο συγκεκριμένο route. Ωστόσο, πρόκληση παραμένει η προμήθεια καυσίμων, με έκθεση να υποστηρίζει ότι η ζήτηση θα διαμορφωθεί σε αρκετά υψηλότερα επίπεδα έναντι της προσφοράς τα επόμενα έτη.
Ειδικότερα, σε ανακοίνωση της Αρχής Λιμένα του Ρότερνταμ υπογραμμίζεται ότι η ζήτηση για μεθάνιο και μεθανόλη χαμηλότερου περιβαλλοντικού αποτυπώματος στο συγκεκριμένο route ενδέχεται να αγγίξει τους 5 εκατ. τόνους ετησίως το 2028. Για να καλυφθεί η συγκεκριμένη ζήτηση, είναι κρίσιμο να αναπτυχθεί περαιτέρω η αλυσίδα εφοδιασμού των συγκεκριμένων καυσίμων, εξέλιξη που θα επιτρέψει και τη μείωση του κόστους τους.
Επί του παρόντος, το κόστος των εναλλακτικών καυσίμων εκτιμάται να είναι περίπου διπλάσιο έως τριπλάσιο έναντι των συμβατικών καυσίμων. Το γεγονός αυτό αποτελεί έναν επιπλέον σκόπελο για τους 25 εταίρους και τα περισσότερα από 90 containerships που συμμετέχουν στον πράσινο ναυτιλιακό διάδρομο
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το Ελληνικό Ινστιτούτο Ναυτικής Τεχνολογίας (ΕΛ.Ι.Ν.Τ.) διοργάνωσε με εξαιρετική επιτυχία την 10η & 11η Δεκεμβρίου 2024 το 18o Ετήσιο Συνέδριο Ναυτικής Τεχνολογίας προσελκύοντας πάνω…
Η Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (Project Preparation Facility – PPF) του ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, ανακοίνωσε σήμερα, Δευτέρα 23 Δεκεμβρίου, την υπογραφή της…
Honda και η Nissan συμφώνησαν να διερευνήσουν την προοπτική συγχώνευσης και σύσταση κοινής εταιρείας συμμετοχών, ανακοίνωσαν σήμερα, με στόχο την δημιουργία του τρίτου μεγαλύτερου…
Με στόχο να ενισχύσει την τεχνολογική της αυτάρκεια στον τομέα της ενέργειας, καθώς και τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης της ενεργειακής εξίσωσης της χώρας, η Νότια…
Σημαντικό ορόσημο για το εθνικό σύστημα ηλεκτροδότησης αποτελεί η ολοκλήρωση, την περασμένη εβδομάδα της κατασκευής της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κρήτης-Αττικής η οποία μετά την εκτέλεση…
Το διμερές εμπόριο Ευρώπης και Βόρειας Αμερικής έχει ανθίσει τα τελευταία έτη, με αιχμή του δόρατος τις ευρωπαϊκές εισαγωγές LNG. Στο πλαίσιο αυτό και…
Η DP World εξέδωσε ένα μπλε ομόλογο ύψους $100 εκατ. για τη χρηματοδότηση βιώσιμων έργων που αφορούν τις θαλάσσιες μεταφορές, τις λιμενικές υποδομές, τη…
Σε αναπτυξιακή πορεία στόλου εισέρχονται τα δεξαμενόπλοια μεγαλύτερου μεγέθους, και δη τα VLCCs, τα Suezmaxes και τα Aframaxes/LR2s. Ειδικότερα, όπως αναφέρει σε σχετική ανάρτηση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ