Mε αύξηση εσόδων και κερδοφορίας έκλεισε το πρώτο εξάμηνο του 2024 για τον όμιλο του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ ΑΕ), με όλους τους σημαντικούς τομείς δραστηριότητας -εμπορευματοκιβώτια, συμβατικό φορτίο, κρουαζιέρα και ακτοπλοΐα- να ακολουθούν ανοδική πορεία. Αναλυτικότερα, τα συνολικά ενοποιημένα έσοδα αυξήθηκαν στο πρώτο εξάμηνο κατά 17,3% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2023 και διαμορφώθηκαν στα 48,4 εκατ. ευρώ. Επιπλέον, σημειώθηκε καθαρή αύξηση κερδοφορίας σε όλα τα επίπεδα: τα μικτά κέρδη αυξήθηκαν κατά 29,2%, στα 22,4 εκατ. ευρώ, τα λειτουργικά (EBITDA) έφτασαν στα 20,8 εκατ., αυξημένα κατά 37,6% και τα καθαρά κέρδη μετά φόρων σημείωσαν άνοδο σε ποσοστό 62,3%, στα 13,6 εκατ., όπως προκύπτει από την έγκριση της εξαμηνιαίας οικονομικής έκθεσης από το διοικητικό συμβούλιο.
Ως προς τις επιμέρους δραστηριότητες, ο τερματικός σταθμός εμπορευματοκιβωτίων σημείωσε σημαντική αύξηση εσόδων κατά 16,7% (στα 34,3 εκατ.), στο συμβατικό φορτίο η άνοδος διαμορφώθηκε στο 20,7% (στα 10,9 εκατ.) και στους τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικής κίνησης (κρουαζιέρα και ακτοπλοΐα) κατεγράφησαν επίσης σημαντικές αυξήσεις κατά 11,0% και 108,5% αντίστοιχα (στα 2,1 εκατ. και 0,6 εκατ. αντίστοιχα).
Κατά τα λοιπά, το πρόγραμμα κεφαλαιουχικών δαπανών για το πρώτο εξάμηνο του 2024 ανήλθε στα 2,8 εκατ. ευρώ, ενώ αναμένεται να επιταχυνθεί στο δεύτερο μισό του έτους, με αγορές νέων μηχανήματων στοιβασίας εμπορευματοκιβωτίων, καθώς και διαφόρων μηχανήματων φορτοεκφορτώσεων. Παράλληλα, βρίσκονται σε εξέλιξη αναβαθμίσεις υποδομών και εξοπλισμού του Λιμένος.
«Η δυναμική έναρξη του 2024 αναδεικνύει την πρόοδο στην επίτευξη των στόχων μας. Ενεργώντας συλλογικά και βάσει του στρατηγικού σχεδιασμού μας, υλοποιούμε ενέργειες που ισχυροποιούν τον πρωταγωνιστικό ρόλο του λιμένος της Θεσσαλονίκης στο διεθνές εμπόριο, προάγοντας τη συνδεσιμότητα, την ανάπτυξη της ευρύτερης λιμενικής κοινότητας και της χώρας στο σύνολό της. Παραμένουμε προσηλωμένοι στην αναβάθμιση του λιμένος έχοντας δρομολογήσει έργα σε επίπεδο υποδομών και εξοπλισμού στις εγκαταστάσεις μας για το δεύτερο εξάμηνο του τρέχοντος έτους» επισήμανε ο εκτελεστικός πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου της ΟΛΘ ΑΕ, Αθανάσιος Λιάγκος και ευχαρίστησε «όλους τους ανθρώπους» του ΟΛΘ για την αφοσίωσή τους, «η οποία συνέβαλε καθοριστικά σε αυτές τις ισχυρές επιδόσεις».
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Περιορισμένες είναι οι μεταβολές που καταγράφονται στη ναυλαγορά των containerships, με τον σχετικό δείκτη της Drewry, WCI, να σημειώνει πτώση της τάξεως του 2%…
Το τέταρτο τρίμηνο του 2024, το εποχικά προσαρμοσμένο ΑΕΠ παρέμεινε σταθερό στη ζώνη του ευρώ και αυξήθηκε κατά 0,1% στην ΕΕ, σε σύγκριση με…
Τους λόγους για τους οποίους ο ΙΜΟ θα πρέπει να προβεί σε άμεση απαγόρευση των scrubbers, λόγω του αντικτύπου τους στο θαλάσσιο περιβάλλον, αναλύει…
Έγκριση για ένα πρωτοποριακό σχέδιο παραγωγής κινητήρων υδρογόνου και συστημάτων κυψελών καυσίμου υδρογόνου δόθηκε πρόσφατα στη Yanmar Power Technology Co., Ltd. Το σχέδιο εγκρίθηκε…
Στο αμερικανικό LNG στρέφει το βλέμμα της η ιαπωνική εταιρεία ενέργειας JERA, εστιάζοντας στις προοπτικές που παρέχει με φόντο την ενίσχυση της ενεργειακής ασφάλειας…
Παρά τη σύναψη συμφωνίας εκεχειρίας στη Λωρίδα της Γάζας και τις συνεπακόλουθες διαβεβαιώσεις από τους αντάρτες Χούθι της Υεμένης ότι πλοία που δεν συνδέονται…
Αύξηση 0,6% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον περασμένο Νοέμβριο σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Νοεμβρίου 2023, έναντι μείωσης 0,1%…
Η εποχή των βιώσιμων θαλάσσιων μεταφορών εξελίσσεται και στη Γερμανία, με την εγκαινίαση του πρώτου πλήρως ηλεκτρικού καταμαράν φεριμπότ (E-Kat) από την Damen Shipyards.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ