Mε αύξηση εσόδων και κερδοφορίας έκλεισε το πρώτο εξάμηνο του 2024 για τον όμιλο του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ ΑΕ), με όλους τους σημαντικούς τομείς δραστηριότητας -εμπορευματοκιβώτια, συμβατικό φορτίο, κρουαζιέρα και ακτοπλοΐα- να ακολουθούν ανοδική πορεία. Αναλυτικότερα, τα συνολικά ενοποιημένα έσοδα αυξήθηκαν στο πρώτο εξάμηνο κατά 17,3% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2023 και διαμορφώθηκαν στα 48,4 εκατ. ευρώ. Επιπλέον, σημειώθηκε καθαρή αύξηση κερδοφορίας σε όλα τα επίπεδα: τα μικτά κέρδη αυξήθηκαν κατά 29,2%, στα 22,4 εκατ. ευρώ, τα λειτουργικά (EBITDA) έφτασαν στα 20,8 εκατ., αυξημένα κατά 37,6% και τα καθαρά κέρδη μετά φόρων σημείωσαν άνοδο σε ποσοστό 62,3%, στα 13,6 εκατ., όπως προκύπτει από την έγκριση της εξαμηνιαίας οικονομικής έκθεσης από το διοικητικό συμβούλιο.
Ως προς τις επιμέρους δραστηριότητες, ο τερματικός σταθμός εμπορευματοκιβωτίων σημείωσε σημαντική αύξηση εσόδων κατά 16,7% (στα 34,3 εκατ.), στο συμβατικό φορτίο η άνοδος διαμορφώθηκε στο 20,7% (στα 10,9 εκατ.) και στους τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικής κίνησης (κρουαζιέρα και ακτοπλοΐα) κατεγράφησαν επίσης σημαντικές αυξήσεις κατά 11,0% και 108,5% αντίστοιχα (στα 2,1 εκατ. και 0,6 εκατ. αντίστοιχα).
Κατά τα λοιπά, το πρόγραμμα κεφαλαιουχικών δαπανών για το πρώτο εξάμηνο του 2024 ανήλθε στα 2,8 εκατ. ευρώ, ενώ αναμένεται να επιταχυνθεί στο δεύτερο μισό του έτους, με αγορές νέων μηχανήματων στοιβασίας εμπορευματοκιβωτίων, καθώς και διαφόρων μηχανήματων φορτοεκφορτώσεων. Παράλληλα, βρίσκονται σε εξέλιξη αναβαθμίσεις υποδομών και εξοπλισμού του Λιμένος.
«Η δυναμική έναρξη του 2024 αναδεικνύει την πρόοδο στην επίτευξη των στόχων μας. Ενεργώντας συλλογικά και βάσει του στρατηγικού σχεδιασμού μας, υλοποιούμε ενέργειες που ισχυροποιούν τον πρωταγωνιστικό ρόλο του λιμένος της Θεσσαλονίκης στο διεθνές εμπόριο, προάγοντας τη συνδεσιμότητα, την ανάπτυξη της ευρύτερης λιμενικής κοινότητας και της χώρας στο σύνολό της. Παραμένουμε προσηλωμένοι στην αναβάθμιση του λιμένος έχοντας δρομολογήσει έργα σε επίπεδο υποδομών και εξοπλισμού στις εγκαταστάσεις μας για το δεύτερο εξάμηνο του τρέχοντος έτους» επισήμανε ο εκτελεστικός πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου της ΟΛΘ ΑΕ, Αθανάσιος Λιάγκος και ευχαρίστησε «όλους τους ανθρώπους» του ΟΛΘ για την αφοσίωσή τους, «η οποία συνέβαλε καθοριστικά σε αυτές τις ισχυρές επιδόσεις».
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την τελετή ονοματοδοσίας ενός ακόμα νεότευκτου LNG carrier γιόρτασε πρόσφατα η Mitsui O.S.K. Lines (MOL). Σύμφωνα με ανάρτηση της ιαπωνικής εταιρείας στα μέσα κοινωνικής…
Ανοδικές μεν, περιορισμένες δε είναι οι πρόσφατες τάσεις που καταγράφονται στη ναυλαγορά των LPG carriers. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, η…
Ένα ορόσημο για το φιλόδοξο και καινοτόμο project της με επίκεντρο την αποανθρακοποίηση των θαλάσσιων μεταφορών ανακοίνωσε η TOWT. Συγκεκριμένα, το ιστιοφόρο εμπορικό πλοίο…
Νέα σελίδα ανοίγεται για τα ιστορικά ναυπηγεία της βρετανικής εταιρείας Harland & Wolff, καθώς πρόσφατα ολοκληρώθηκε η εξαγορά τους από τον κρατικό ναυπηγικό όμιλο…
Στη ναυπηγική βιομηχανία των ΗΠΑ εισέρχεται δυναμικά ο νοτιοκορεατικός κολοσσός Hanwha Ocean, καθώς πρόσφατα ολοκλήρωσε την εξαγορά αμερικανικού ναυπηγείου. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το πρακτορείο…
Ανακατατάξεις (και) στην αγορά πετρελαίου αναμένεται να επιφέρει προσεχώς η επανεκλογή του Ντόναλντ Τραμπ στην προεδρία των ΗΠΑ, καθώς η επιστροφή του στον Λευκό…
H επίμονη νωχελικότητα της ναυλαγοράς των LNG carriers είναι εμφανής τις τελευταίες εβδομάδες. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος ναύλωσης…
Στο τεύχος της 15ης Μαΐου 1980, τα Ναυτικά Χρονικά, στη στήλη των Τεχνικών Θεμάτων, κατέγραψαν την είδηση της ολοκλήρωσης της μετασκευής του υπερωκεανίου «France»…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ