Loading: News Submenu
Header Scripts Init

Ανάμεικτες τάσεις στη ναυλαγορά των bulk carriers

Ανάμεικτες τάσεις στη ναυλαγορά των bulk carriers

Email
LinkedIn
Facebook
X

Ανάμεικτες είναι οι τάσεις που διαμορφώνονται στη ναυλαγορά των διαφόρων μεγεθών bulkers από τις αρχές του έτους.

Η αγορά των Capesizes συγκεκριμένα έχει σημειώσει αξιοσημείωτη άνοδο από τις αρχές Αυγούστου, με τον Baltic 5TC Average να καταγράφει άνοδο κατά σχεδόν 41%, κλείνοντας την εβδομάδα στα $26.826/ημέρα. Αν και πρόκειται για σημαντική άνοδο συγκριτικά με το χαμηλό έτους που καταγράφηκε στα μέσα Ιανουαρίου (άνοδος σχεδόν 85%), παραμένει περίπου 25% κάτω από τα μέγιστα επίπεδα που σημειώθηκαν στα μέσα Μαρτίου. Αυτή η αύξηση του Capesize 5TC Average τροφοδοτείται κυρίως από τη σημαντική άνοδο της κινεζικής ζήτησης για σιδηρομετάλλευμα και άνθρακα. Από τον Ιανουάριο έως τον Αύγουστο, οι εισαγωγές σιδηρομεταλλεύματος της Κίνας έφτασαν τους 815 εκατ. τόνους, σημειώνοντας αύξηση 5% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο το 2023. Την ίδια ώρα, οι εισαγωγές άνθρακα αυξήθηκαν κατά 12%, στους 340 εκατ. τόνους.

Στον αντίποδα, καθοδικές είναι οι τάσεις που καταγράφονται στην αγορά των Panamaxes από τις 19 Μαρτίου, όταν κατά μέσο όρο ο 5TC άγγιξε υψηλά έτους, στα $20.757/ημέρα. Η πτώση των ναύλων για τον συγκεκριμένο τύπο πλοίου επιδρά και στις τιμές των μεταχειρισμένων, με τις συναλλαγές που καταγράφονται να μαρτυρούν αυτή τη διόρθωση. Είναι χαρακτηριστικό ότι δύο κινεζικά Panamaxes ναυπηγημένα το 2013 πουλήθηκαν πρόσφατα έναντι $18 εκατ. Τον Αύγουστο, παρόμοια πλοία πωλούνταν σε τιμές αυξημένες κατά 10%, δείγμα του sentiment της αγοράς.

Supramaxes και Handysizes παρουσιάζουν σχετικά στάσιμες επιδόσεις από την αρχή του έτους, με μικρές διακυμάνσεις. Ο 10TC κατά μέσο όρο τελεί υπό διαπραγμάτευση στα $14.256/ημέρα. Το επίπεδο αυτό είναι περίπου 13% κάτω από το υψηλότερο επίπεδο του έτους που σημειώθηκε στα τέλη Απριλίου και περίπου 26% υψηλότερο από το χαμηλό που σημειώθηκε στα τέλη Ιανουαρίου. Τέλος, ο μέσος όρος του  Handysize 7TC έφτασε στο ανώτατο επίπεδό του στις 2 Ιανουαρίου, στα $14.537/ημέρα. Επί του παρόντος, βρίσκεται στα $12.730/ημέρα, δηλαδή σχεδόν 25% υψηλότερα από το χαμηλό του έτους, που σημειώθηκε στις 14 Φεβρουαρίου.

Πηγή: [xclusiv] S&P Report 23rd September 2024

Email
LinkedIn
Facebook
X

ΝΧ

Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Μια θεσμική παράδοση: Ο εφοπλισμός τιμά τη ναυτεργατική συνεισφορά

Στο πλαίσιο της σημερινής Παγκόσμιας Ημέρας Ναυτιλίας, η Πρόεδρος της Ενώσεως Ελλήνων Εφοπλιστών κ. Μελίνα Τραυλού απένειμε στους κύριους Βαρβατέ Ιωάννη και Πτήνη Ιωάννη,…

Παγκόσμια Ημέρα Ναυτιλίας: Η ασφάλεια, απόλυτη προτεραιότητα της ναυτιλιακής κοινότητας

Η Παγκόσμια Ημέρα Ναυτιλίας φέτος γιορτάζεται στις 26 Σεπτεμβρίου και είναι αφιερωμένη στη σημασία της ασφάλειας εν πλω εν μέσω ραγδαίων μεταβολών και νέων…

Γενικός Γραμματέας OPEC: «Δεν υπάρχει κορύφωση της ζήτησης πετρελαίου στον ορίζοντα»

Αισιόδοξος εμφανίζεται ο OPEC για τις μεσοπρόθεσμες και μακροπρόθεσμες προοπτικές της αγοράς πετρελαίου, εν μέσω συγκυριών που περικλείουν το βραχυπρόθεσμο outlook σε ένα πέπλο…

Ανανεώσιμες πηγές ενέργειας: Επιτεύξιμοι οι στόχοι για το 2030

Αισιόδοξο διαφαίνεται το πρόσφατο μήνυμα του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας (ΙΕΑ), σύμφωνα με το οποίο οι στόχοι τριπλασιασμού της ηλεκτροπαραγωγικής ικανότητας από ανανεώσιμες πηγές μέχρι…

Αποκτήστε το τεύχος Σεπτεμβρίου 2024
.naftika_cp_inline-a, .naftika_cp_inline-b { display: none; }