Loading: News Submenu
Header Scripts Init

Τα Panamax/LR1 tankers κειμήλιο του παρελθόντος;

Τα Panamax/LR1 tankers κειμήλιο του παρελθόντος;

Email
LinkedIn
Facebook
X

Η κατηγορία μεγέθους των Panamax/LR1 tankers υφίσταται ισχυρό ανταγωνισμό, τόσο από πλοία μικρότερου μεγέθους, όπως τα MR tankers, όσο και από πλοία μεγαλύτερου μεγέθους, όπως τα Aframax/LR2 tankers.

Σε πρόσφατη έκθεσή της, η ναυλομεσιτική Gibson εστιάζει στις εξελίξεις στην αγορά των δεξαμενόπλοιων τα τελευταία έτη, στον αντίκτυπο αυτών των εξελίξεων στα Panamax/LR1 tankers και στο τι επιφυλάσσει το μέλλον για τα δεξαμενόπλοια του συγκεκριμένου segment.

Τα τελευταία πέντε έτη, τα τονομίλια των LR1s (Panamaxes που μεταφέρουν πετρελαϊκά παράγωγα) έχουν μειωθεί κατά 2,5%, ενώ τα τονομίλια των Panamaxes έχουν σημειώσει πτώση της τάξεως του 42%. Στον αντίποδα, το αμέσως μεγαλύτερο segment, δηλαδή εκείνο των Aframax/LR2 tankers, έχει σημειώσει ανάπτυξη, με τα τονομίλια των LR2s να αυξάνονται κατά 29%, ενώ εκείνα των Aframaxes κατά 18%. Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά η Gibson, είναι σαν οι εξελίξεις στην αγορά να αφήνουν πίσω τα Panamax/LR1 tankers.

Μεταξύ του 2016 και του 2022 τοποθετήθηκαν παραγγελίες για μόλις εννέα Panamax/LR1s. Τα έτη 2021, 2022 και 2023 δεν παραδόθηκε ούτε ένα τέτοιο πλοίο, ενώ αναμένονται ορισμένες παραδόσεις τα έτη έως και το 2028. Συνεπώς, ο στόλος των Panamaxes/LR1s συνεχίζει να μεγαλώνει σε ηλικία, δίχως να καταγράφεται σημαντικό ενδιαφέρον για την ανανέωσή του. Η Gibson υπογραμμίζει ότι το γεγονός αυτό αναμένεται να οδηγήσει σε ορισμένες παραγγελίες.

Πάντως, οι προκλήσεις για το segment σαφώς δεν έχουν υποχωρήσει. Η επέκταση της ικανότητας διύλισης ανατολικά του Σουέζ και η πτώση της ικανότητας διύλισης δυτικά του Σουέζ καθιστούν τα LR2s δημοφιλέστερη επιλογή, λόγω οικονομιών κλίμακας. Επιπλέον, τα Aframaxes έχουν διεκδικήσει μεγαλύτερο μέρος της αγοράς, λόγω της εκβάθυνσης λιμένων και των εργασιών επέκτασης στη διώρυγα του Παναμά.

Email
LinkedIn
Facebook
X

ΝΧ

Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Μια θεσμική παράδοση: Ο εφοπλισμός τιμά τη ναυτεργατική συνεισφορά

Στο πλαίσιο της σημερινής Παγκόσμιας Ημέρας Ναυτιλίας, η Πρόεδρος της Ενώσεως Ελλήνων Εφοπλιστών κ. Μελίνα Τραυλού απένειμε στους κύριους Βαρβατέ Ιωάννη και Πτήνη Ιωάννη,…

Παγκόσμια Ημέρα Ναυτιλίας: Η ασφάλεια, απόλυτη προτεραιότητα της ναυτιλιακής κοινότητας

Η Παγκόσμια Ημέρα Ναυτιλίας φέτος γιορτάζεται στις 26 Σεπτεμβρίου και είναι αφιερωμένη στη σημασία της ασφάλειας εν πλω εν μέσω ραγδαίων μεταβολών και νέων…

Γενικός Γραμματέας OPEC: «Δεν υπάρχει κορύφωση της ζήτησης πετρελαίου στον ορίζοντα»

Αισιόδοξος εμφανίζεται ο OPEC για τις μεσοπρόθεσμες και μακροπρόθεσμες προοπτικές της αγοράς πετρελαίου, εν μέσω συγκυριών που περικλείουν το βραχυπρόθεσμο outlook σε ένα πέπλο…

Ανανεώσιμες πηγές ενέργειας: Επιτεύξιμοι οι στόχοι για το 2030

Αισιόδοξο διαφαίνεται το πρόσφατο μήνυμα του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας (ΙΕΑ), σύμφωνα με το οποίο οι στόχοι τριπλασιασμού της ηλεκτροπαραγωγικής ικανότητας από ανανεώσιμες πηγές μέχρι…

Αποκτήστε το τεύχος Σεπτεμβρίου 2024
.naftika_cp_inline-a, .naftika_cp_inline-b { display: none; }