Η HD Hyundai Mipo Co., Ltd. (HMD) έλαβε έγκριση επί της αρχής (AiP) από τον Lloyd’s Register (LR) για ένα πλοίο μεταφοράς LCO₂, μεταφορικής ικανότητας 20.000 κ.μ., σηματοδοτώντας ένα σημαντικό βήμα προς τα εμπρός στη ναυπηγική τεχνολογία που σχετίζεται με τη μεταφορά υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂). Αυτή η έγκριση είναι το αποτέλεσμα ενός κοινού αναπτυξιακού έργου (JDP) μεταξύ της HMD και του LR, που ολοκληρώθηκε με επιτυχία.
Το πλοίο σχεδιάστηκε για να υποστηρίξει την αυξανόμενη εφοδιαστική αλυσίδα του διοξειδίου του άνθρακα (CO₂). Ο λόγος είναι πως η υιοθέτηση τεχνολογιών δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα (CCS) αναδεικνύονται ως βασικά εργαλεία για τη μετάβαση στην καθαρή ενέργεια και την επίτευξη των στόχων της Συμφωνίας των Παρισίων για μηδενικές εκπομπές έως το 2050.
Το εν λόγω πλοίο διακρίνεται για τη βελτιστοποιημένη διάταξη των δεξαμενών φορτίου του, η οποία έχει σχεδιαστεί για να ενισχύει την οικονομική αποδοτικότητα. Με ανώτατη πίεση σχεδιασμού 19 bar, το πλοίο επιτυγχάνει έναν ιδανικό συνδυασμό τεχνικής απόδοσης και κόστους, γεγονός που αποτέλεσε κρίσιμο στόχο του έργου. Αυτή η καινοτομία υπογραμμίζει την επιτυχία του JDP και την ικανότητα της HMD να προσαρμόζεται στις απαιτήσεις της αγοράς και της τεχνολογίας.
Κατά τη διάρκεια της ανάπτυξής του, ο Lloyd’s Register διεξήγαγε ενδελεχή τεχνική ανάλυση, εστιάζοντας στη μηχανική θραύσης των υλικών δεξαμενών φορτίου. Με την εφαρμογή της Ανάλυσης Κρίσιμων Σημείων (ECA) και τη χρήση υλικών υψηλής αντοχής με ελάχιστη αντοχή διαρροής 690 MPa, εξασφαλίζονται η αξιοπιστία και η ασφάλεια για την αποθήκευση και τη μεταφορά LCO₂.
Τηρώντας τους αυστηρούς κανονισμούς του LR για την κατάταξη πλοίων, καθώς και τον Κώδικα IGC για τη μεταφορά υγροποιημένων αερίων σε χύδην, η HMD διασφάλισε ότι το πλοίο ανταποκρίνεται στα υψηλότερα πρότυπα ασφαλείας και απόδοσης.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Επανεξελέγη πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας ο Διονύσης Θεοδωράτος μετά τις χθεσινές αρχαιρεσίες για την ανάδειξη νέου Διοικητικού Συμβουλίου με τριετή θητεία. Κατά…
Σχετικά με την αντιμετώπιση των προβλημάτων που έχουν προκύψει από την έντονη σεισμική δραστηριότητα που παρατηρείται το τελευταίο χρονικό διάστημα στις Κυκλάδες, το Υπουργείο…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο ανασκοπικό τεύχος που…
Οι CEO του τραπεζικού κλάδου εμφανίζονται αισιόδοξοι για τις προοπτικές ανάπτυξης των εταιρειών τους, ενώ ποντάρουν σε μεγάλες επενδύσεις στις αναδυόμενες τεχνολογίες, σύμφωνα με…
Καθώς οι εμπορικές σχέσεις των ΗΠΑ με παραδοσιακούς συμμάχους τους κλονίζονται, η Γερμανία στρέφει το βλέμμα της στη Μέση Ανατολή, κίνηση που φαίνεται να…
Το βλέμμα στην ενεργειακή μετάβαση της ναυτιλιακής βιομηχανίας έχει στραμμένο η Σεούλ, η οποία αναμένεται να δαπανήσει περίπου $151,6 εκατ. για την υποστήριξη projects…
Σκόπελοι έχουν αναδυθεί για τη συμφωνία μεταξύ των κολοσσών της αυτοκινητοβιομηχανίας Nissan και Honda, μέσω της οποίας θα δημιουργούταν η τρίτη ισχυρότερη εταιρεία του…
Η τεχνολογία καύσης αμμωνίας στη ναυτιλία κάνει ένα μεγάλο βήμα προς την εμπορική της υιοθέτηση, καθώς ο δίχρονος κινητήρας ME-LGIA (Liquid Gas Injection Ammonia)…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ