Μια σημαντική συμφωνία, που δύναται να αλλάξει το τοπίο στη ναυτιλία, υπεγράφη πρόσφατα, με στόχο την ανάπτυξη τεχνολογίας για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που χρησιμοποιούν αμμωνία ως καύσιμο.
Πιο συγκεκριμένα, ο Lloyd’s Register (LR), η Mediterranean Shipping Company (MSC), το Shanghai Merchant Ship Design & Research Institute (SDARI) και η MAN Energy Solutions (MAN-ES) ανακοίνωσαν την υπογραφή ενός νέου μνημονίου συνεργασίας (MoU) για την ενίσχυση του σχεδιασμού πλοίου χωρητικότητας 8.200 TEUs, με τη χρήση αμμωνίας σε λειτουργία διπλού καυσίμου. Η συμφωνία αυτή επεκτείνεται τώρα με τη συμμετοχή του Liberian International Ship and Corporate Registry (LISCR).
Η χρήση της αμμωνίας ως καυσίμου προσφέρει μια ελπιδοφόρα εναλλακτική για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου στη ναυτιλία. Το συγκεκριμένο έργο ξεκίνησε τον Μάιο του 2023 και στόχος του είναι η διερεύνηση των προοπτικών χρήσης της αμμωνίας ως καυσίμου για μεγάλα εμπορικά πλοία. Στη δεύτερη φάση του έργου, οι συμμετέχοντες θα επικεντρωθούν στην υιοθέτηση των νέων προσωρινών κατευθυντήριων γραμμών του IMO για τη χρήση της αμμωνίας, οι οποίες αναμένονται σύντομα.
Το πρώτο μνημόνιο συνεργασίας είχε ως αποτέλεσμα την ανάπτυξη τεχνικών προδιαγραφών και σχεδιαστικών εγγράφων για το πλοίο με καύσιμο αμμωνίας που σχεδίασε SDARI. Αυτή η διαδικασία περιλάμβανε μια αυστηρή πιστοποίηση βάσει κινδύνου από πολλαπλούς φορείς, η οποία εξέτασε όλα τα στοιχεία του σχεδιασμού και της λειτουργίας του πλοίου. Στη νέα φάση, το SDARI θα ετοιμάσει τις ενοποιημένες προδιαγραφές και το σχεδιαστικό υλικό για την έκδοση διπλού καυσίμου, ενώ οι Lloyd’s Register και LISCR θα επιβεβαιώσουν ότι ο σχεδιασμός πληροί τα πρότυπα ασφαλείας και κανονισμούς σχετικά με τη χρήση της αμμωνίας ως ναυτιλιακού καυσίμου.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η MAN Energy Solutions έχει ήδη παραδώσει τα απαραίτητα δεδομένα για τον σχεδιασμό του μηχανοστασίου και των συστημάτων παροχής και επεξεργασίας του καυσίμου αμμωνίας, προκειμένου να διασφαλιστεί ότι η αμμωνία μπορεί να χρησιμοποιηθεί αποτελεσματικά και με ασφάλεια.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ινδία και Νιγηρία συμφώνησαν να ενισχύσουν τις διμερείς σχέσεις τους σε τομείς κρίσιμης σημασίας, όπως η ενέργεια, η άμυνα και η επισιτιστική ασφάλεια. Οι…
Σε υψηλό έξι εβδομάδων ανήλθαν οι διά θαλάσσης εξαγωγές σιδηρομεταλλεύματος την εβδομάδα που εκκίνησε στις 4 Νοεμβρίου, με τις εξαγωγές από την Αυστραλία να…
Η MSC Cruises ξεκίνησε τη Δευτέρα 18 Νοεμβρίου την πρώτη της χειμερινή σεζόν κρουαζιέρας στην Ελλάδα, σηματοδοτώντας την πρώτη φορά που η εταιρεία δραστηριοποιείται…
Μια νέα αεροπορική εμπορευματική σύνδεση με την παραθαλάσσια πόλη Βανκούβερ του Καναδά εγκαινιάστηκε την Κυριακή 17 Νοεμβρίου στην Κίνα. Ειδικότερα, ένα αεροσκάφος που μετέφερε…
Με καινοτόμα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων συνεχίζει να ενισχύει τον στόλο του ο γαλλικός κολοσσός τακτικών γραμμών CMA CGM. Ειδικότερα, βάσει ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής…
Σε μια συμφωνία-ορόσημο για την ενεργειακή μετάβαση των αναπτυσσόμενων οικονομιών του πλανήτη κατέληξαν εταιρείες-κολοσσοί στον τομέα της ενέργειας, στο πλαίσιο της Διάσκεψης των Ηνωμένων…
Ένας χρόνος συμπληρώνεται αισίως από την κατάληψη του «Galaxy Leader» και τη σύλληψη του 25μελούς πληρώματός του από τους Χούθι. Στο πλαίσιο αυτό, ο…
Πρωταθλητής στην προσέλκυση φορτίων βωξίτη αναδείχθηκε στο δεκάμηνο ο στόλος των Capesizes, ο οποίος ήταν υπεύθυνος για τη μεταφορά του 62,3% του όγκου των…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ