Μια σημαντική συμφωνία, που δύναται να αλλάξει το τοπίο στη ναυτιλία, υπεγράφη πρόσφατα, με στόχο την ανάπτυξη τεχνολογίας για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που χρησιμοποιούν αμμωνία ως καύσιμο.
Πιο συγκεκριμένα, ο Lloyd’s Register (LR), η Mediterranean Shipping Company (MSC), το Shanghai Merchant Ship Design & Research Institute (SDARI) και η MAN Energy Solutions (MAN-ES) ανακοίνωσαν την υπογραφή ενός νέου μνημονίου συνεργασίας (MoU) για την ενίσχυση του σχεδιασμού πλοίου χωρητικότητας 8.200 TEUs, με τη χρήση αμμωνίας σε λειτουργία διπλού καυσίμου. Η συμφωνία αυτή επεκτείνεται τώρα με τη συμμετοχή του Liberian International Ship and Corporate Registry (LISCR).
Η χρήση της αμμωνίας ως καυσίμου προσφέρει μια ελπιδοφόρα εναλλακτική για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου στη ναυτιλία. Το συγκεκριμένο έργο ξεκίνησε τον Μάιο του 2023 και στόχος του είναι η διερεύνηση των προοπτικών χρήσης της αμμωνίας ως καυσίμου για μεγάλα εμπορικά πλοία. Στη δεύτερη φάση του έργου, οι συμμετέχοντες θα επικεντρωθούν στην υιοθέτηση των νέων προσωρινών κατευθυντήριων γραμμών του IMO για τη χρήση της αμμωνίας, οι οποίες αναμένονται σύντομα.
Το πρώτο μνημόνιο συνεργασίας είχε ως αποτέλεσμα την ανάπτυξη τεχνικών προδιαγραφών και σχεδιαστικών εγγράφων για το πλοίο με καύσιμο αμμωνίας που σχεδίασε SDARI. Αυτή η διαδικασία περιλάμβανε μια αυστηρή πιστοποίηση βάσει κινδύνου από πολλαπλούς φορείς, η οποία εξέτασε όλα τα στοιχεία του σχεδιασμού και της λειτουργίας του πλοίου. Στη νέα φάση, το SDARI θα ετοιμάσει τις ενοποιημένες προδιαγραφές και το σχεδιαστικό υλικό για την έκδοση διπλού καυσίμου, ενώ οι Lloyd’s Register και LISCR θα επιβεβαιώσουν ότι ο σχεδιασμός πληροί τα πρότυπα ασφαλείας και κανονισμούς σχετικά με τη χρήση της αμμωνίας ως ναυτιλιακού καυσίμου.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η MAN Energy Solutions έχει ήδη παραδώσει τα απαραίτητα δεδομένα για τον σχεδιασμό του μηχανοστασίου και των συστημάτων παροχής και επεξεργασίας του καυσίμου αμμωνίας, προκειμένου να διασφαλιστεί ότι η αμμωνία μπορεί να χρησιμοποιηθεί αποτελεσματικά και με ασφάλεια.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στο πλαίσιο της σημερινής Παγκόσμιας Ημέρας Ναυτιλίας, η Πρόεδρος της Ενώσεως Ελλήνων Εφοπλιστών κ. Μελίνα Τραυλού απένειμε στους κύριους Βαρβατέ Ιωάννη και Πτήνη Ιωάννη,…
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης συναντήθηκε, στο περιθώριο της 79ης Συνόδου της Γενικής Συνέλευσης του ΟΗΕ στη Νέα Υόρκη, με τον Πρόεδρο του Παναμά José Raúl…
Αύξηση 0,3% σημείωσε τον Ιούλιο εφέτος η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου σε σύγκριση με την αντίστοιχη του Ιουλίου2023, έναντι μείωσης κατά 0,6% που…
Η Παγκόσμια Ημέρα Ναυτιλίας φέτος γιορτάζεται στις 26 Σεπτεμβρίου και είναι αφιερωμένη στη σημασία της ασφάλειας εν πλω εν μέσω ραγδαίων μεταβολών και νέων…
Δριμεία είναι η κριτική που δέχεται η κυβέρνηση Albanese για το γεγονός ότι άναψε το πράσινο φως για την επέκταση τριών ορυχείων άνθρακα, παρά…
Αισιόδοξος εμφανίζεται ο OPEC για τις μεσοπρόθεσμες και μακροπρόθεσμες προοπτικές της αγοράς πετρελαίου, εν μέσω συγκυριών που περικλείουν το βραχυπρόθεσμο outlook σε ένα πέπλο…
H Αlassia NewShips Management Inc. προσχωρεί στην εταιρεία Foundational AI Complexio, στην οποία ήδη συμμετέχουν ηγέτιδες εταιρείες του κλάδου, όπως οι Hafnia, Marfin, C…
Αισιόδοξο διαφαίνεται το πρόσφατο μήνυμα του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας (ΙΕΑ), σύμφωνα με το οποίο οι στόχοι τριπλασιασμού της ηλεκτροπαραγωγικής ικανότητας από ανανεώσιμες πηγές μέχρι…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ