Tη δέσμευσή της για μια βιώσιμη ναυτιλία, μέσω της υποστήριξης ξεκάθαρων μεσοπρόθεσμων στόχων στον δρόμο προς την αποανθρακοποίηση, επανέλαβε με ανακοίνωσή της η INTERCARGO.
H INTERCARGO στην ανακοίνωσή της υπογραμμίζει την ανάγκη για εφαρμόσιμες λύσεις, ώστε να διασφαλιστεί η αποτελεσματική εφαρμογή των στρατηγικών μείωσης των εκπομπών των πλοίων.
Οι προτάσεις της INTERCARGO συνοψίζονται ως εξής:
Υποστήριξη του ολοκληρωμένου πλαισίου: Η INTERCARGO υποστηρίζει την επικαιροποιημένη κοινή πρόταση των Μπαχαμών, της Λιβερίας και του International Chamber of Shipping (ICS) για ένα πλαίσιο του ΙΜΟ για μηδενικές εκπομπές.
Απλοποιημένος μηχανισμός τιμολόγησης: Υποστήριξη μιας συνεισφοράς ανά τόνο εκπεμπόμενων αερίων του θερμοκηπίου, με κίνητρα για μηδενική και σχεδόν μηδενική χρήση καυσίμων με αέρια του θερμοκηπίου.
Προβλεψιμότητα για τα ενδιαφερόμενα μέρη: Υποστήριξη σταθερών ετήσιων τελών για τα αέρια του θερμοκηπίου για ελάχιστες πενταετείς περιόδους.
Προσέγγιση well-to-wake: Υποστήριξη ενός ολοκληρωμένου συστήματος λογιστικής καταγραφής των εκπομπών με ταυτόχρονη αντιμετώπιση των ανησυχιών για τις εκπομπές πέραν του ελέγχου της ναυτιλίας.
Προσεκτική προσέγγιση του ταμείου για την αποανθρακοποίηση: Επισημαίνοντας την ανάγκη ενδελεχούς εξέτασης των νομικών ζητημάτων και ευθυγράμμισης με τις αρχές του ταμείου του ΟΗΕ για το κλίμα.
Δίκαιη κατανομή του κόστους: Υποστήριξη της αρχής ότι οι ναυλωτές ή οι εμπορικοί διαχειριστές, ως φορείς κόστους καυσίμων, θα πρέπει επίσης να καλύπτουν τα τέλη και το κόστος συμμόρφωσης με τα αέρια θερμοκηπίου.
Μείωση του διοικητικού φόρτου: Έκκληση για εξορθολογισμό των διαδικασιών, ιδίως για τη ναυτιλία χύδην ξηρού φορτίου, που αντιμετωπίζει παγκόσμιες προκλήσεις συμμόρφωσης για την πρόσβαση σε ασφαλείς πράσινες πηγές ενέργειας στα λιμάνια όλου του κόσμου.
«Ο δρόμος για την αποανθρακοποίηση πρέπει να ανοίξει με πρακτικές, εφαρμόσιμες λύσεις», σχολιάζει ο γενικός γραμματέας της INTERCARGO, Κώστας Γκόνης. «Η υποστήριξή μας για τα μέτρα αυτά αντανακλά τη δέσμευση του κλάδου μας για περιβαλλοντική υπευθυνότητα, διατηρώντας παράλληλα την επιχειρησιακή αποτελεσματικότητα και την ομαλή παγκόσμια μεταφορά βασικών αγαθών».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Περιορισμένος είναι ο αριθμός πλοίων που πωλούνται προς διάλυση το 2024, καθώς την περίοδο Ιανουαρίου-Οκτωβρίου πωλήθηκαν προς διάλυση 146 bulk carriers, tankers, containerships και…
Για τον σφοδρό ανταγωνισμό που αντιμετωπίζουν σήμερα τα ευρωπαϊκά ναυπηγεία από τα αντίστοιχα ασιατικά αλλά και για το όραμα του Γιώργου Προκοπίου για τα…
Ο δρόμος ανοίγει για την εξαγορά της ITA Airways από τη Lufthansa, καθώς οι διαπραγματεύσεις της δεύτερης με την ιταλική κυβέρνηση -αναφορικά με το…
Την έναρξη ενός μεγάλου έργου στον τομέα των θαλάσσιων επιχειρήσεων για την υποστήριξη της δημιουργίας και της συντήρησης υπεράκτιων αιολικών πάρκων ανακοίνωσε πρόσφατα η…
Στις ικανότητες των νοτιοκορεατικών ναυπηγείων τόσο όσον αφορά εμπορικά πλοία όσο και πολεμικά φέρεται να εστιάζει (και) ο επόμενος πρόεδρος των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ.…
Tην επέκταση του αποτυπώματός της στις αγορές της Αυστραλίας γνωστοποίησε η DP World μέσω νέας επένδυσης. Συγκεκριμένα, ο όμιλος, μέσω της DP World Australia,…
Μια σημαντική καινοτομία έρχεται από την Ιαπωνία με την υιοθέτηση της μεθανόλης και τεχνολογιών μείωσης των εκπομπών ρύπων σε ένα πλοίο τύπου VLCC. Οι…
Την αύξηση του μεριδίου της στις παγκόσμιες εξαγωγές άνθρακα από το 14,5% το 2023 στο 15-23% το 2026 και στο 25-30% το 2050 καλοβλέπει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ