Η υιοθέτηση των τουρμπινών αμμωνίας αποτελεί ένα σημαντικό ορόσημο, ανοίγοντας τον δρόμο για μια βιώσιμη και περιβαλλοντικά φιλική ναυτιλία. Η Hanwha Power Systems ανακοίνωσε μια σημαντική συνεργασία με την GasLog, με στόχο τη μετατροπή των συστημάτων πρόωσης των πλοίων LNG σε τουρμπίνες αμμωνίας. Η συμφωνία, η οποία υπογράφηκε κατά τη διάρκεια της Gastech 2024 στο Χιούστον, σηματοδοτεί την έναρξη μιας νέας εποχής στη ναυτιλία, που θα βασίζεται σε «πράσινα» καύσιμα.
Σύμφωνα με το μνημόνιο κατανόησης (MOU) που υπέγραψαν οι δύο εταιρείες, θα αναπτυχθεί ένα πιλοτικό πρόγραμμα για την αντικατάσταση των συμβατικών συστημάτων πρόωσης πλοίων με τουρμπίνες αμμωνίας. Αυτό το βήμα έρχεται μετά την ολοκλήρωση προκαταρκτικών μελετών μηχανολογικής και οικονομικής σκοπιμότητας από την Hanwha Power Systems και την GasLog τον περασμένο Αύγουστο. Οι δύο εταιρείες σκοπεύουν να συνεχίσουν τη συνεργασία τους, εστιάζοντας σε ζητήματα όπως η απόδοση, η οικονομική βιωσιμότητα και η συμμόρφωση με τις διεθνείς κανονιστικές απαιτήσεις.
Το σύστημα καύσης αμμωνίας, το οποίο έχει ήδη περάσει επιτυχημένες δοκιμές υψηλής πίεσης σε πλήρη κλίμακα, μπορεί να λειτουργήσει με τουρμπίνες αερίου για την πρόωση πλοίων, προσφέροντας μια πρωτοποριακή εναλλακτική λύση που μειώνει τις εκπομπές άνθρακα σε μηδενικά επίπεδα. Σε αντίθεση με τους συμβατικούς κινητήρες, που απαιτούν πιλότο πετρελαίου, οι τουρμπίνες αμμωνίας λειτουργούν χωρίς αυτό το πρόσθετο καύσιμο, εξασφαλίζοντας καθαρή και αποδοτική πρόωση.
Ένα από τα πιο καινοτόμα χαρακτηριστικά της τεχνολογίας της Hanwha είναι η δυνατότητα λειτουργίας των τουρμπινών είτε με αμμωνία είτε με μείγμα αμμωνίας και φυσικού αερίου. Αυτή η ευελιξία επιτρέπει στους πλοιοκτήτες να προσαρμόζονται στις μελλοντικές κανονιστικές απαιτήσεις, ενώ παράλληλα ελαχιστοποιεί τις εκπομπές μεθανίου, ακόμα και όταν χρησιμοποιείται φυσικό αέριο ως καύσιμο. Επιπλέον, η Hanwha πραγματοποιεί μελέτες σκοπιμότητας για άλλες πιθανές πηγές καυσίμου που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν σε αυτή την τεχνολογία.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Επιστήμονες ανακοίνωσαν ότι ανακάλυψαν το μεγαλύτερο κοράλλι στον κόσμο, κοντά στα Νησιά Σολομώντα στον Ειρηνικό Ωκεανό, ένα κοράλλι που είναι τριπλάσιο σε μέγεθος από…
Οι χώρες της Ασίας με τη μεγαλύτερη δραστηριότητα στις ανακυκλώσεις πλοίων λαμβάνουν μέτρα για την ενίσχυση της συμμόρφωσης και της ασφάλειας των ανακυκλώσεων πλοίων…
Το λιμάνι Chancay, το οποίο βρίσκεται στο κεντρικό τμήμα της ακτογραμμής του Περού, περίπου 78 χλμ. βόρεια της Λίμα, αποτελεί την πρώτη πράσινη και…
Αντιμέτωπη με πρωτοφανείς προκλήσεις φέρεται να παραμένει η ναυλαγορά των LNG carriers, όπου οι ναύλοι υποχωρούν σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα, τα οποία απέχουν πολύ…
Δύο Σομαλοί πειρατές παραπέμφθηκαν στη δικαιοσύνη των ΗΠΑ για τη συμμετοχή τους στην ομηρία ενός Αμερικανού δημοσιογράφου, που διήρκεσε 977 ημέρες. Σε μια απόφαση-ορόσημο,…
Διαχρονικά, οι στήλες των Ναυτικών Χρονικών, εκτός από τις διεθνείς και εγχώριες εξελίξεις της ελληνόκτητης ποντοπόρου ναυτιλίας, απασχολούνταν και με την επιβατηγό ναυτιλία, παρουσιάζοντας…
Όπως κάθε έτος, η ερευνητική ομάδα της Isalos.net πραγματοποίησε την έρευνα «Επιλέγω Ναυτιλία: Νέοι και νέες στις ναυτικές σπουδές», σκιαγραφώντας το προφίλ των νέων σπουδαστών και σπουδαστριών που εισέρχονται στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού.
Σημάδια σταθερότητας καταγράφονται στη ναυλαγορά των containerships, με τον σχετικό δείκτη της Drewry να μην εμφανίζει μεταβολές την εβδομάδα με πέρας την Πέμπτη 14…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ