Σημαντική εξέλιξη στην υιοθέτηση τεχνολογιών για μια βιώσιμη ναυτιλία σημειώθηκε στον τομέα των υπερωκεάνιων κρουαζιερών, με τη χορήγηση της Έγκρισης επί της Αρχής (AiP) από τον Bureau Veritas για το πρωτοποριακό σχέδιο της PONAT με την ονομασία Swap2Zero. Το νέο αυτό πλοίο πρόκειται να αποτελέσει ορόσημο των υπερωκεάνιων κρουαζιερών χάρη στην εφαρμογή τεχνολογιών χαμηλών εκπομπών άνθρακα.
Με μήκος 186,2 μ., το Swap2Zero με διπλές προπέλες χρησιμοποιεί ένα καινοτόμο σύστημα πρόωσης με τη βοήθεια του ανέμου σε συνδυασμό με ηλιακή ενέργεια, κυψέλες καυσίμου υδρογόνου και ανανεώσιμα καύσιμα, όπως το βιομεθάνιο και το e-μεθάνιο. Η τεχνολογία πρόωσης με άνεμο αποτελεί τον πυρήνα του σχεδιασμού, ενώ οι άλλες πηγές ενέργειας προσφέρουν ενισχυμένη ενεργειακή αποδοτικότητα και μειωμένη εξάρτηση από ορυκτά καύσιμα.
Ο σχεδιασμός του πλοίου στηρίζεται σε τρεις βασικές αρχές: ενεργειακή αποδοτικότητα, βιωσιμότητα και βέλτιστη χρήση των ανανεώσιμων πηγών. Το σύστημα πρόωσης με άνεμο μπορεί να συμβάλει έως και στο 50% της συνολικής ισχύος του πλοίου, επιτρέποντάς του να λειτουργεί για έναν μήνα με σχεδόν πλήρη ενεργειακή αυτονομία. Μάλιστα, χωρίς τη χρήση ανέμου, το Swap2Zero μπορεί να ταξιδεύει για 15 ημέρες με ταχύτητα 10 κόμβων, ενώ με την υποβοήθηση του ανέμου μπορεί να διαρκέσει έως και 30 ημέρες.
Η ενσωμάτωση περίπου 1.000 τ.μ. ηλιακών πάνελ, σε συνδυασμό με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου τύπου PEM και SOFC και μπαταρίες, ενισχύει σημαντικά την περιβαλλοντική απόδοση του πλοίου. Επιπλέον, οι κινητήρες διπλού καυσίμου, πιστοποιημένοι για βιοντίζελ και βιοαέριο, διασφαλίζουν τη συμμόρφωση με τον κανονισμό «Ασφάλεια Επιστροφής στο Λιμάνι» (SRtP), παρέχοντας αυξημένη ασφάλεια κατά τις θαλάσσιες αποστολές.
Ένα από τα πιο εντυπωσιακά χαρακτηριστικά του Swap2Zero είναι το προηγμένο σύστημα δέσμευσης και αποθήκευσης εκπομπών CO₂, το οποίο επιτρέπει την επαναχρησιμοποίηση ή την ασφαλή αποθήκευση των εκπομπών άνθρακα. Η καινοτομία αυτή είναι καθοριστικής σημασίας για τη μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων και συμβάλλει στην πρόοδο προς μια πιο βιώσιμη ναυτιλία. Επιπλέον, το πλοίο είναι εξοπλισμένο με συστήματα ανάκτησης θερμότητας και ψύξης, τα οποία μεγιστοποιούν τη χρήση ενέργειας και βελτιώνουν την ενεργειακή απόδοση.
Η AiP που χορηγήθηκε από τον Bureau Veritas επιβεβαιώνει ότι το Swap2Zero συμμορφώνεται με τα διεθνή πρότυπα ασφαλείας και περιβαλλοντικής προστασίας. Το σχέδιο ανταποκρίνεται σε σημαντικές διεθνείς συμβάσεις, όπως οι SOLAS, ILLC, MARPOL και ο Κώδικας IGF.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα ορόσημο στη στρατηγική διαφοροποίησης του στόλου της ανακοίνωσε η Castor Ships. Πιο συγκεκριμένα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, στον στόλο της…
«Να φέρουμε πίσω τη βιομηχανία στην Ελλάδα και στην Ευρώπη» ήταν το κύριο μήνυμα της ομιλίας του κ. Πάνου Ξενοκώστα, προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου…
Το επόμενο βήμα στο διμερές τους εμπόριο και στη διακρατική τους συνεργασία φέρονται να κάνουν Κίνα και Ινδονησία. Πιο συγκεκριμένα, όπως αναφέρει δημοσίευμα του…
«Στα μαχαίρια» βρίσκονται οι International Container Terminal Services, Inc. (ICTSI) και Maersk για τα μάτια τερματικού σταθμού στη Νότια Αφρική. Συγκεκριμένα, ο πρόεδρος της…
Η εκλογή του Ντόναλντ Τραμπ ως 47ου προέδρου των ΗΠΑ αναμένεται να φέρει άνεμο αλλαγής στην παγκόσμια οικονομία και συνεπώς στο διεθνές εμπόριο και…
Η QatarEnergy συνήψε συμφωνία με τη Chevron για την απόκτηση του 23% στη συμφωνία παραχώρησης του οικοπέδου North El-Dabaa (H4) στη Μεσόγειο Θάλασσα, στα…
Η Κίνα εισήγαγε 8,09 εκατ. τόνους σόγιας τον Οκτώβριο, με τους αγοραστές να σπεύδουν να αυξήσουν τις προμήθειές τους πριν από την ανάληψη των…
Ο Όμιλος ERMA FIRST ολοκλήρωσε με επιτυχία την εξαγορά της Ecochlor, την τέταρτη κατά σειρά τα τελευταία χρόνια, σε μια κίνηση που ενισχύει τη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ