Σημαντική εξέλιξη στην υιοθέτηση τεχνολογιών για μια βιώσιμη ναυτιλία σημειώθηκε στον τομέα των υπερωκεάνιων κρουαζιερών, με τη χορήγηση της Έγκρισης επί της Αρχής (AiP) από τον Bureau Veritas για το πρωτοποριακό σχέδιο της PONAT με την ονομασία Swap2Zero. Το νέο αυτό πλοίο πρόκειται να αποτελέσει ορόσημο των υπερωκεάνιων κρουαζιερών χάρη στην εφαρμογή τεχνολογιών χαμηλών εκπομπών άνθρακα.
Με μήκος 186,2 μ., το Swap2Zero με διπλές προπέλες χρησιμοποιεί ένα καινοτόμο σύστημα πρόωσης με τη βοήθεια του ανέμου σε συνδυασμό με ηλιακή ενέργεια, κυψέλες καυσίμου υδρογόνου και ανανεώσιμα καύσιμα, όπως το βιομεθάνιο και το e-μεθάνιο. Η τεχνολογία πρόωσης με άνεμο αποτελεί τον πυρήνα του σχεδιασμού, ενώ οι άλλες πηγές ενέργειας προσφέρουν ενισχυμένη ενεργειακή αποδοτικότητα και μειωμένη εξάρτηση από ορυκτά καύσιμα.
Ο σχεδιασμός του πλοίου στηρίζεται σε τρεις βασικές αρχές: ενεργειακή αποδοτικότητα, βιωσιμότητα και βέλτιστη χρήση των ανανεώσιμων πηγών. Το σύστημα πρόωσης με άνεμο μπορεί να συμβάλει έως και στο 50% της συνολικής ισχύος του πλοίου, επιτρέποντάς του να λειτουργεί για έναν μήνα με σχεδόν πλήρη ενεργειακή αυτονομία. Μάλιστα, χωρίς τη χρήση ανέμου, το Swap2Zero μπορεί να ταξιδεύει για 15 ημέρες με ταχύτητα 10 κόμβων, ενώ με την υποβοήθηση του ανέμου μπορεί να διαρκέσει έως και 30 ημέρες.
Η ενσωμάτωση περίπου 1.000 τ.μ. ηλιακών πάνελ, σε συνδυασμό με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου τύπου PEM και SOFC και μπαταρίες, ενισχύει σημαντικά την περιβαλλοντική απόδοση του πλοίου. Επιπλέον, οι κινητήρες διπλού καυσίμου, πιστοποιημένοι για βιοντίζελ και βιοαέριο, διασφαλίζουν τη συμμόρφωση με τον κανονισμό «Ασφάλεια Επιστροφής στο Λιμάνι» (SRtP), παρέχοντας αυξημένη ασφάλεια κατά τις θαλάσσιες αποστολές.
Ένα από τα πιο εντυπωσιακά χαρακτηριστικά του Swap2Zero είναι το προηγμένο σύστημα δέσμευσης και αποθήκευσης εκπομπών CO₂, το οποίο επιτρέπει την επαναχρησιμοποίηση ή την ασφαλή αποθήκευση των εκπομπών άνθρακα. Η καινοτομία αυτή είναι καθοριστικής σημασίας για τη μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων και συμβάλλει στην πρόοδο προς μια πιο βιώσιμη ναυτιλία. Επιπλέον, το πλοίο είναι εξοπλισμένο με συστήματα ανάκτησης θερμότητας και ψύξης, τα οποία μεγιστοποιούν τη χρήση ενέργειας και βελτιώνουν την ενεργειακή απόδοση.
Η AiP που χορηγήθηκε από τον Bureau Veritas επιβεβαιώνει ότι το Swap2Zero συμμορφώνεται με τα διεθνή πρότυπα ασφαλείας και περιβαλλοντικής προστασίας. Το σχέδιο ανταποκρίνεται σε σημαντικές διεθνείς συμβάσεις, όπως οι SOLAS, ILLC, MARPOL και ο Κώδικας IGF.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την τελευταία δεκαετία, o δορυφόρος Copernicus Sentinel-1 παρέχει πληθώρα δεδομένων ραντάρ για ένα ευρύ φάσμα εφαρμογών και δραστηριοτήτων σε εκατομμύρια χρήστες ανά την υφήλιο.…
Συνέντευξη του κ. Χρήστου Σταϊκούρα, υπουργού Υποδομών και Μεταφορών
Ένα χαμηλότερο, από τα αρχικά πλάνα, ποσοστό πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων το 2025 είναι πιθανό να καταστήσει πολύ πιο δύσκολη την επίτευξη των στόχων της…
Την κατασκευή τριών νέων αιολικών πάρκων, συνολικής ισχύος περίπου 100MW, ανακοίνωσε η ΔΕΗ Ανανεώσιμες στην Ελλάδα, στο πλαίσιο της δυναμικής ανάπτυξης του χαρτοφυλακίου ΑΠE…
Ανοδική πορεία χαράσσει ο ελληνικός εμπορικός στόλος, καθώς τον Σεπτέμβριο η δύναμή του αυξήθηκε κατά 0,4% σε ετήσια βάση, σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ. Υπενθυμίζεται,…
Περιορισμένες ήταν οι μεταβολές που σημειώθηκαν στη ναυλαγορά των containerships την εβδομάδα με πέρας την Πέμπτη 21 Νοεμβρίου, με τον σχετικό δείκτη της Drewry,…
Άνεμος αισιοδοξίας πνέει τις τελευταίες εβδομάδες στην αγορά των bulk carriers, καθώς η τόνωση της ναυλαγοράς των Capesizes συντέλεσε στην ανάκαμψη του κύριου δείκτη…
Τέλος σε μια σειρά εκούσιων περικοπών της παραγωγής στη διάρκεια του τρέχοντος έτους φαίνεται να βάζουν οι εταιρείες φυσικού αερίου των ΗΠΑ, εν αναμονή…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ