Χθες, Πέμπτη 19 Σεπτεμβρίου, στα ναυπηγεία της Naval Group στο Λοριάν της Γαλλίας έλαβε χώρα η τελετή καθέλκυσης της δεύτερης φρεγάτα τύπου Belharra του Πολεμικού Ναυτικού της Ελλάδας.
Η «Νέαρχος» αποτελεί τη δεύτερη από τις τρεις φρεγάτες FDI HN, (Κίμων, Νέαρχος και Φορμίων) γνωστές ως «Belharra», του Πολεμικού Ναυτικού, που θα ενταχθούν τα επόμενα χρόνια στον ελληνικό στόλο.
Η φρεγάτα «Νέαρχος» έχει εκτόπισμα 4.500 τόνους, μήκος περίπου 122 μέτρα, με μέγιστη ταχύτητα 27 κόμβους, πλήρωμα 120 ατόμων και ενσωματώνει προηγμένες ψηφιακές τεχνολογίες.
Ανάμεσα σε αυτές, περιλαμβάνεται, μεταξύ άλλων, ο ολοκληρωμένος ιστός αισθητήρων PSIM (Panoramic Sensor Intelligence Module), όπου συγκεντρώνονται σχεδόν όλα τα συστήματα αισθητήρων του πολεμικού πλοίου, το προηγμένο σόναρ ανθυποβρυχιακού πολέμου, τύπου CAPTAS-4 και το πλήρες ψηφιακό ραντάρ Sea Fire.
Παράλληλα, ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Νικός Δένδιας εξήγγειλε την έναρξη διαπραγματεύσεων για την προμήθεια και τέταρτης φρεγάτας τύπου Belharra, καθώς και ευρύ πρόγραμμα εκσυγχρονισμού σειράς πλοίων του Πολεμικού Ναυτικού.
Συγκεκριμένα, ο κ. Δένδιας ανακοίνωσε ότι με το πρόγραμμα ναυπήγησης των 4 φρεγατών BELHARA, με τα προγράμματα εκσυγχρονισμού των φρεγατών ΜΕΚΟ, των πυραυλακάτων ΡΟΥΣΣΕΝ, αλλά και των υποβρυχίων μας, τα οποία θα ξεκινήσουν άμεσα να υλοποιούνται στην Ελλάδα, καθώς και με την κτήση των τεσσάρων περιπολικών ISLAND, τα οποία σύντομα θα ενταχθούν στον στόλο μας, όπως και με τη μελλοντική συμμετοχή της χώρας στο σχεδιασμό και στη συνέχεια τη ναυπήγηση της νέας φρεγάτας CONSTELATION, αλλά και με τη συμμετοχή μας στο πρόγραμμα της Ευρωκορβέτας, δημιουργείται ένα πυραυλικό απόρθητο τείχος επιφανείας στο Αιγαίο.
Ειδικότερα, τόνισε ότι η καθέλκυση της φρεγάτας «ΝΕΑΡΧΟΣ» αποτελεί ακόμη ένα σημαντικό σταθμό για το Πολεμικό Ναυτικό μας και τις Ένοπλες Δυνάμεις της χώρας. Ένα ακόμη βήμα για την υλοποίηση της Ατζέντας «2030». Επιβεβαιώνει την ισχυρή βούληση και προσήλωση της Κυβέρνησης Μητσοτάκη στην ενίσχυση της Εθνικής Άμυνας. Υπηρετεί το στόχο και τη σταθερή δέσμευση του συνόλου του πολιτικού συστήματος: Τη διασφάλιση της εθνικής κυριαρχίας, της ασφάλειας και τις συνθήκες προόδου και ευημερίας της Χώρας και του ελληνικού λαού.
Όπως είπε ο υπουργός Άμυνας «ισχυροποιούμε την παρουσία μας στην Ανατολική Μεσόγειο, προστατεύοντας, ταυτόχρονα τα σύνορα και τα συμφέροντα της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ουδέποτε αμφισβητώντας τα νόμιμα δικαιώματα άλλων χωρών της περιοχής. Πάντοτε τηρώντας τους κανόνες του Διεθνούς Δικαίου και όσων προβλέπει η Σύμβαση των Ηνωμένων Εθνών για το Δίκαιο της Θάλασσας. Στη βάση της προστασίας των κοινών ευρωπαϊκών μας αξιών. Για την Ευρώπη της ειρήνης, της δημοκρατίας, των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και των ατομικών ελευθεριών. Αξίες, την προάσπιση των οποίων ελπίζουμε να υιοθετήσουν όλες οι χώρες της περιοχής”.
Και πρόσθεσε: Η σχέση της Γαλλίας με την Ελλάδα είναι μακρά και στενή. Βασίζεται σε κοινές αξίες και στόχους, ιδιαίτερα στον τομέα της Άμυνας και της Ασφάλειας. Η Συμφωνία για την Εγκαθίδρυση της Στρατηγικής Εταιρικής Σχέσης για τη Συνεργασία στην Άμυνα και την Ασφάλεια, την οποία είχα την τιμή να υπογράψω, στις 28 Σεπτεμβρίου 2021, επιβεβαιώνει αυτή τη σχέση.
Ως αποτέλεσμα αυτής της στενής συνεργασίας των χωρών μας, η φρεγάτα «ΝΕΑΡΧΟΣ» είναι η δεύτερη νεότευκτη ναυτική πλατφόρμα ενός πολυσχιδούς εξοπλιστικού προγράμματος. Το οποίο θεμελιώθηκε επί Υπουργίας του αγαπητού μου φίλου Νίκου Παναγιωτόπουλου. Το Πρόγραμμα πλέον περνάει στην επόμενη φάση. Τροποποιημένο έχει αποτελέσει τμήμα της Ατζέντας «2030».
Στο σημείο αυτό, ο κ.Δένδιας ανακοίνωσε την πρόθεση της Ελλάδος να ξεκινήσει διαπραγματεύσεις με στόχο να αποκτήσει μια ακόμη φρεγάτα, την τέταρτη του ίδιου τύπου. Που θα έρθει να προστεθεί στον ΚΙΜΩΝΑ, το ΝΕΑΡΧΟ και τον ΦΟΡΜΙΩΝΑ. Ισχυροποιώντας έτσι ακόμη περισσότερο το Πολεμικό μας Ναυτικό, όπως είπε.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ελαφριά πτώση κατέγραψε η παραγωγή του αμερικανικού σχιστολιθικού φυσικού αερίου, το οποίο αντιπροσωπεύει το 79% της παραγωγής φυσικού αερίου των ΗΠΑ, κατά τους πρώτους…
Δύο νέα, καινοτόμα πλοία, που στοχεύουν στη βελτίωση της ενεργειακής αποδοτικότητας και στη μείωση των εκπομπών, παρουσιάστηκαν πρόσφατα στη Σαγκάη, κατά τη διάρκεια συνέντευξης…
Στα ιδιωτικά διυλιστήρια «κλείνει το μάτι» το Πεκίνο, το οποίο σχεδιάζει να αυξήσει τις ποσοστώσεις εισαγωγής αργού πετρελαίου των μη κρατικών διυλιστηρίων κατά 6%.…
Καθώς ζήτηση και προσφορά στις αγορές ξηρού φορτίου ασκούν αντίρροπες δυνάμεις στην αγορά των bulk carriers, η σταδιακή αποδυνάμωση της αγοράς ασκεί καθοδική πίεση…
Η πιστοποίηση των τεχνολογιών αυτόνομης πλοήγησης κρίνεται αναγκαία, καθώς αυξάνει την εμπιστοσύνη και την αξιοπιστία τους. Σε αυτό το πλαίσιο, αισιοδοξία προκαλεί το γεγονός…
Οι ώρες μετρούν αντίστροφα για την εκλογική αναμέτρηση στις ΗΠΑ, με την Κάμαλα Χάρις και τον Ντόναλντ Τραμπ να διασταυρώνουν συνεχώς τα ξίφη τους.…
Αίτηση για νέα ευρωπαϊκή χρηματοδότηση της υπόγειας αποθήκης διοξειδίου του άνθρακα στον Πρίνο υπέβαλε η Enearth, θυγατρική της Energean που αναπτύσσει το έργο, προϋπολογισμού…
Η Air France ανέστειλε προληπτικά «μέχρι νεοτέρας» χθες Κυριακή κάθε υπέρπτηση στη ζώνη της Ερυθράς Θάλασσας, αφού πλήρωμα ανέφερε πως παρατήρησε «φωτεινό αντικείμενο» πάνω…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ