Με ταχείς ρυθμούς προχωρά το επενδυτικό πρόγραμμα του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά (ΟΛΠ), μετά και την έκδοση του Προεδρικού Διατάγματος, την έγκριση του master plan και της Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ) και τη νέα ΑΕΠΟ (Αποφάσεις έγκρισης περιβαλλοντικών όρων)
Σύμφωνα με τα όσα είπε από το βήμα του 7ου συνεδρίου Μεταφορών και Υποδομών στο Μέγαρο Μουσικής ο Παναγιώτης Τσώνης, Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος της ΟΛΠ, ο Οργανισμός έχει θέσει ως στόχο όλες οι υποχρεωτικές επενδύσεις να ολοκληρωθούν στο τέλος της πρώτης επενδυτικής περιόδου.
Όπως είπε, «πρόκειται για ένα φιλόδοξο, αλλά εφικτό στόχο».
Ο ίδιος αποκάλυψε ότι δόθηκε το «πράσινο φως» από το EU Funding και την Περιφέρεια Αττικής για να συνεχιστεί και να τεθεί σε επανέναρξη το έργο της επέκτασης του προβλήτα κρουαζιέρας στο νότιο τμήμα του λιμένα Πειραιά.
Ταυτόχρονα, τόνισε ότι προχωρά η βυθοκόρηση στο λιμάνι, «ένα σημαντικό γεγονός τόσο από περιβαλλοντολογικής άποψης, όσο και της ασφάλειας καθώς θα επιτρέψει τον καλύτερο ελλιμενισμό των πλοίων».
Εκτίμησε ότι, έως τα τέλη του 2024, θα έχει ολοκληρωθεί η υπόγεια σύνδεση του ΟΔΔΥ, που θα συνδέει τον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων με το Logistics Center, ενώ προχωράει και η αναβάθμιση της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης Περάματος (ΝΠΖ Περάματος). Αναφερόμενος στο κομμάτι της «πράσινης» μετάβασης, ο κ. Τσώνης υποστήριξε ότι είναι άμεσα συνδεδεμένη με τα λιμάνια και τη ναυτιλία. Επ’ αυτού, ο ΟΛΠ θα δαπανήσει πάνω από 50 -60 εκατ. ευρώ για την τροφοδοσία πλοίων με ηλεκτρική ενέργεια από ξηράς (cold ironing), για 9 συνολικά θέσεις, που αφορούν 5 την ακτοπλοΐα και 4 την κρουαζιέρα.
Αυτή τη στιγμή έχουν ξεκινήσει οι μελέτες για 2 ακόμη θέσεις cold ironing στη νέα επέκταση κρουαζιέρας του Οργανισμού, ενώ παράλληλα ξεκινούν οι μελέτες για να καλυφθούν οι ανάγκες σε ro-ro και container πλοία.
Επίσης, ο κ. Τσώνης δήλωσε ότι: «Βρισκόμαστε στο στάδιο της δημοπράτησης έργων για την υλοποίηση πλέον του cold ironing για τις προαναφερόμενες 9 θέσεις πλοίων».
Σχετικά με τις επιδόσεις του ΟΛΠ για την τρέχουσα χρονιά έγινε ιδιαίτερη αναφορά στα εντυπωσιακά μεγέθη της κρουαζιέρας στο λιμάνι του Πειραιά, που αναμένεται να πετύχει νέο ρεκόρ με πάνω από 1,6 εκατ. επιβάτες.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την τελετή ονοματοδοσίας ενός ακόμα νεότευκτου LNG carrier γιόρτασε πρόσφατα η Mitsui O.S.K. Lines (MOL). Σύμφωνα με ανάρτηση της ιαπωνικής εταιρείας στα μέσα κοινωνικής…
Ανοδικές μεν, περιορισμένες δε είναι οι πρόσφατες τάσεις που καταγράφονται στη ναυλαγορά των LPG carriers. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, η…
Ένα ορόσημο για το φιλόδοξο και καινοτόμο project της με επίκεντρο την αποανθρακοποίηση των θαλάσσιων μεταφορών ανακοίνωσε η TOWT. Συγκεκριμένα, το ιστιοφόρο εμπορικό πλοίο…
Νέα σελίδα ανοίγεται για τα ιστορικά ναυπηγεία της βρετανικής εταιρείας Harland & Wolff, καθώς πρόσφατα ολοκληρώθηκε η εξαγορά τους από τον κρατικό ναυπηγικό όμιλο…
Στη ναυπηγική βιομηχανία των ΗΠΑ εισέρχεται δυναμικά ο νοτιοκορεατικός κολοσσός Hanwha Ocean, καθώς πρόσφατα ολοκλήρωσε την εξαγορά αμερικανικού ναυπηγείου. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το πρακτορείο…
Ανακατατάξεις (και) στην αγορά πετρελαίου αναμένεται να επιφέρει προσεχώς η επανεκλογή του Ντόναλντ Τραμπ στην προεδρία των ΗΠΑ, καθώς η επιστροφή του στον Λευκό…
H επίμονη νωχελικότητα της ναυλαγοράς των LNG carriers είναι εμφανής τις τελευταίες εβδομάδες. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος ναύλωσης…
Στο τεύχος της 15ης Μαΐου 1980, τα Ναυτικά Χρονικά, στη στήλη των Τεχνικών Θεμάτων, κατέγραψαν την είδηση της ολοκλήρωσης της μετασκευής του υπερωκεανίου «France»…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ