Το φετινό καλοκαίρι έχει φέρει σκοπέλους για την αγορά των δεξαμενόπλοιων, τόσο για τα πλοία μεταφοράς αργού πετρελαίου όσο και για εκείνα μεταφοράς παραγώγων του. Ωστόσο, τα πρόσφατα δεδομένα δημιουργούν αισιοδοξία, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Allied, καθώς η ναυλαγορά εκτιμάται πως θα σημειώσει άνοδο, ειδικά εκείνη των πετρελαιοφόρων.
Τον Αύγουστο, οι κινεζικές εισαγωγές αργού πετρελαίου κατέγραψαν άνοδο της τάξεως του 9,5% σε μηνιαία βάση και διαμορφώθηκαν στους 39,9 εκατ. τόνους, έναντι 36,5 εκατ. τόνων τον περασμένο Ιούλιο. Την ίδια ώρα, οι ινδικές εισαγωγές αργού πετρελαίου σημείωσαν πτώση της τάξεως του 18,4% και διαμορφώθηκαν στους 17,5 εκατ. τόνους έναντι 21,5 εκατ. τόνων τον Ιούλιο. Η συγκεκριμένη εξέλιξη αποδίδεται στην περιορισμένη ζήτηση ελέω μη προκαθορισμένης συντήρησης των διυλιστηρίων, η οποία θα συνεχίζει να επηρεάζει την αγορά για το υπόλοιπο του τρίτου τριμήνου, σύμφωνα με την Allied.
Σε κάθε περίπτωση, τα VLCCs διαδραμάτισαν καίριο ρόλο στη μεταφορά αργού πετρελαίου τις τελευταίες εβδομάδες, λόγω των εισαγωγών στη Μέση Ανατολή και των εξαγωγών από τον Κόλπο των ΗΠΑ.
Θετικά ήταν τα σημάδια τον Αύγουστο και για τα product tankers, τα οποία μετέφεραν 108,3 εκατ. τόνους φορτίων, επίπεδα που συνιστούν άνοδο 4% έναντι του Ιουλίου του 2023 και 6,2% έναντι του Αυγούστου του 2023. Οι ΗΠΑ αποτελούν τους πρωταγωνιστές της συγκεκριμένης τάσης, καθώς οι αμερικανικές εξαγωγές αυξήθηκαν κατά 9,5% σε μηνιαία βάση και κατά 10,1% σε ετήσια βάση, ανερχόμενες σε 11,8 εκατ. τόνους. Οι ποσότητες κατευθύνθηκαν τόσο στην Ευρώπη όσο και στην Ασία.
Το κατά πόσο η αγορά δεξαμενόπλοιων ετοιμάζεται για ένα ανοδικό ράλι παραμένει ερωτηματικό. Άλλωστε, όπως αναφέρει η Allied, η στρατηγική που χαράσσει ο OPEC+ αναφορικά με την παραγωγή πετρελαίου δεν αποτελεί θετικό οιωνό για τη ζήτηση τους επόμενους μήνες. Η αγορά πετρελαίου και δεξαμενόπλοιων ήδη έχει στραμμένο το βλέμμα της στον Δεκέμβριο, οπότε και ο OPEC+ θα κληθεί να λάβει μια νέα απόφαση.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τελετή ονοματοδοσίας πραγματοποιήθηκε πρόσφατα στο ναυπηγείο Samsung Heavy Industries για νεότευκτο πλοίο της TMS. Το «Athos LNG» είναι το πρώτο από μια σειρά νεότευκτων…
Την κατηφορική τους πορεία συνεχίζουν οι ναύλοι των containerships, με τον σχετικό δείκτη της Drewry, WCI, να σημειώνει πτώση της τάξεως του 7% την…
Η Νιγηρία παραμένει στο επίκεντρο της στρατηγικής των κολοσσών ενέργειας, με την ExxonMobil να καλοβλέπει υπέρογκη επένδυση με στόχο την αξιοποίηση του υπεράκτιου ορυκτού…
Το Κατάρ συνεχίζει να τοποθετεί ασταμάτητα παραγγελίες για την κατασκευή LNG carriers, καθώς ο χρόνος μετρά αντίστροφα για την ολοκλήρωση ενός εκ των πιο…
Η αγορά κατασκευής αεροσκαφών είθισται επί σειρά ετών να αφορά ‒κυρίως‒ μονάχα δύο εταιρείες, την Boeing και την Airbus. Παρότι αυτό δεν έχει σταματήσει,…
Ανάπτυξη 2,4% εφέτος και 2,6% το 2025 προβλέπει για την ελληνική οικονομία η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης (EBRD) με την τελευταία έκθεση για…
Η Attica Α.Ε. Συμμετοχών ανακοίνωσε ότι ολοκληρώθηκε η απόκτηση, μέσω θυγατρικής εταιρίας, του επιβατηγού – οχηματαγωγού (Ε/Γ-Ο/Γ) ταχυπλόου πλοίου «THUNDER» από την εταιρία Fast…
Την αύξηση της μεταφορικής ικανότητας τεσσάρων PCTCs από τα δώδεκα που ναυπηγεί ανακοίνωσε η Wallenius Wilhelmsen. Αναλυτικότερα, για τέσσερα πλοία της σειράς Shaper, που…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ