Loading: News Submenu
Header Scripts Init

Νέες κατευθυντήριες γραμμές του ClassNK για την ασφαλή μεταφορά υγροποιημένου υδρογόνου

Νέες κατευθυντήριες γραμμές του ClassNK για την ασφαλή μεταφορά υγροποιημένου υδρογόνου

Email
LinkedIn
Facebook
X

Σε μια περίοδο αυξημένου ενδιαφέροντος για το υδρογόνο ως καθαρή ενεργειακή πηγή, ο νηογνώμονας ClassNK θέτει τις βάσεις για την ασφάλεια και την τεχνολογική ανάπτυξη στον τομέα των πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου υδρογόνου με την κυκλοφορία των «Οδηγιών για Μεταφορείς Υγροποιημένου Υδρογόνου (Έκδοση 3.0)». Η νέα αυτή έκδοση αναδεικνύει την ανάγκη για ασφάλεια, αξιοπιστία και αποδοτικότητα στην εξελισσόμενη βιομηχανία μεταφορών υδρογόνου.

Η μεταφορά υγροποιημένου υδρογόνου, το οποίο απαιτεί αποθήκευση σε εξαιρετικά χαμηλές θερμοκρασίες (-253°C), αποτελεί μια τεράστια τεχνολογική πρόκληση. Από το 2016, ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (IMO) έχει θέσει προσωρινές συστάσεις για τη μεταφορά υγροποιημένου υδρογόνου. Ωστόσο, οι νέες τεχνολογικές καινοτομίες στον σχεδιασμό των συστημάτων αποθήκευσης φορτίου και τα συνεχώς εξελισσόμενα πλοία καθιστούν αναγκαία την ενημέρωση των οδηγιών από τον ClassNK.

Η Έκδοση 3.0 ενσωματώνει αυτές τις εξελίξεις, εισάγοντας αυστηρές απαιτήσεις ασφάλειας για τα νέα συστήματα συγκράτησης φορτίου και προσαρμόζοντας τις κατευθυντήριες γραμμές για μελλοντικές εφαρμογές. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στα συστήματα συγκράτησης φορτίου με τεχνολογία κενής μόνωσης, τα οποία εμποδίζουν τη μεταφορά θερμότητας και διασφαλίζουν τη διατήρηση των ακραίων χαμηλών θερμοκρασιών που απαιτούνται για τη μεταφορά του υγροποιημένου υδρογόνου. Αυτές οι τεχνολογίες μόνωσης βελτιώνουν την αποδοτικότητα και μειώνουν τον κίνδυνο διαρροής ή απώλειας φορτίου.

Ένα άλλο σημαντικό σημείο είναι η προσθήκη ενός παραρτήματος που καθορίζει σαφή κριτήρια για την επιλογή κατάλληλων μεταλλικών υλικών, λαμβάνοντας υπόψη την πιθανότητα ευθραυστότητας των υλικών λόγω έκθεσής τους στο υδρογόνο και τις εξαιρετικά χαμηλές θερμοκρασίες. Αυτή η καινοτομία είναι κρίσιμη για την αντιμετώπιση των προκλήσεων που σχετίζονται με την αντοχή των υλικών και την ασφάλεια των συστημάτων υπό ακραίες συνθήκες.

Πέρα από τα τεχνικά χαρακτηριστικά, οι οδηγίες περιλαμβάνουν αυστηρά πρωτόκολλα αξιολόγησης κινδύνου (HAZID, HAZOP) για την πρόληψη ατυχημάτων και για την αντιμετώπιση κινδύνων που σχετίζονται με φαινόμενα όπως η έκρηξη υγροποιημένου αερίου (BLEVE). Οι αξιολογήσεις κινδύνου είναι ζωτικής σημασίας για τον εντοπισμό πιθανών κινδύνων και την ανάπτυξη μέτρων πρόληψης σε όλο το φάσμα των διαδικασιών.

Η ασφάλεια των πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου υδρογόνου διασφαλίζεται μέσω μιας σειράς αυστηρών προδιαγραφών και μέτρων ασφαλείας, τα οποία βασίζονται σε ενδελεχή αξιολόγηση κινδύνου. Οι νέες οδηγίες του ClassNK προσδιορίζουν σαφώς το πλαίσιο για την περαιτέρω ανάπτυξη της τεχνολογίας μεταφοράς υγροποιημένου υδρογόνου, ενισχύοντας την εμπιστοσύνη των εμπλεκόμενων φορέων στον τομέα.

Email
LinkedIn
Facebook
X

ΝΧ

Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Μια θεσμική παράδοση: Ο εφοπλισμός τιμά τη ναυτεργατική συνεισφορά

Στο πλαίσιο της σημερινής Παγκόσμιας Ημέρας Ναυτιλίας, η Πρόεδρος της Ενώσεως Ελλήνων Εφοπλιστών κ. Μελίνα Τραυλού απένειμε στους κύριους Βαρβατέ Ιωάννη και Πτήνη Ιωάννη,…

Παγκόσμια Ημέρα Ναυτιλίας: Η ασφάλεια, απόλυτη προτεραιότητα της ναυτιλιακής κοινότητας

Η Παγκόσμια Ημέρα Ναυτιλίας φέτος γιορτάζεται στις 26 Σεπτεμβρίου και είναι αφιερωμένη στη σημασία της ασφάλειας εν πλω εν μέσω ραγδαίων μεταβολών και νέων…

Γενικός Γραμματέας OPEC: «Δεν υπάρχει κορύφωση της ζήτησης πετρελαίου στον ορίζοντα»

Αισιόδοξος εμφανίζεται ο OPEC για τις μεσοπρόθεσμες και μακροπρόθεσμες προοπτικές της αγοράς πετρελαίου, εν μέσω συγκυριών που περικλείουν το βραχυπρόθεσμο outlook σε ένα πέπλο…

Ανανεώσιμες πηγές ενέργειας: Επιτεύξιμοι οι στόχοι για το 2030

Αισιόδοξο διαφαίνεται το πρόσφατο μήνυμα του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας (ΙΕΑ), σύμφωνα με το οποίο οι στόχοι τριπλασιασμού της ηλεκτροπαραγωγικής ικανότητας από ανανεώσιμες πηγές μέχρι…

Αποκτήστε το τεύχος Σεπτεμβρίου 2024
.naftika_cp_inline-a, .naftika_cp_inline-b { display: none; }