Η JX Nippon Oil & Gas Exploration Corporation (JX), η Nippon Yusen Kabushiki Kaisha (NYK) και η θυγατρική της NYK, Knutsen NYK Carbon Carriers AS (KNCC), παρουσίασαν πρόσφατα μια καινοτόμο τεχνολογία για τη βελτιστοποίηση της διαδικασίας υγροποίησης και αποθήκευσης διοξειδίου του άνθρακα (CO₂). Η τεχνολογία αυτή βασίζεται στην ισενθαλπική εκτόνωση, χρησιμοποιώντας την ιδιόκτητη τεχνολογία της KNCC «LCO₂ – EP Cargo Tank» για να αποθηκεύει και να μεταφέρει υγροποιημένο CO₂ με ενεργειακά αποδοτικό τρόπο.
Τον Μάιο του τρέχοντος έτους, οι τρεις εταιρείες ανέπτυξαν μια προηγμένη διαδικασία υγροποίησης CO₂, η οποία συνδυάζει τη μέθοδο ψύξης με ισενθαλπική εκτόνωση με την τεχνολογία αυξημένης πίεσης (EP), που επιτρέπει την αποθήκευση του υγροποιημένου CO₂ σε θερμοκρασία περιβάλλοντος. Αυτός ο συνδυασμός προσφέρει εντυπωσιακά πλεονεκτήματα σε σχέση με τις παραδοσιακές μεθόδους ψύξης και υγροποίησης, οι οποίες συχνά απαιτούν τη χρήση πολύπλοκων ψυκτικών συστημάτων και ειδικών ψυκτικών μέσων.
Η νέα τεχνολογία βασίζεται στη διαδικασία ισενθαλπικής εκτόνωσης, κατά την οποία το CO₂ συμπιέζεται, ψύχεται και στη συνέχεια περνά μέσα από τη βαλβίδα Joule-Thomson, όπου η πίεσή του μειώνεται απότομα. Αυτή η μείωση της πίεσης έχει ως αποτέλεσμα την ψύξη και την υγροποίηση του CO₂ χωρίς τη χρήση εξωτερικών ψυκτικών μέσων. Το CO₂ μεταφέρεται στη συνέχεια στη δεξαμενή «LCO₂ ‒ EP Cargo Tank» για αποθήκευση.
Η διαδικασία αυτή έχει επιτύχει Επίπεδο Ετοιμότητας Τεχνολογίας (TRL) 6, που σηματοδοτεί ότι είναι έτοιμη για πρακτική εφαρμογή υπό πραγματικές συνθήκες. Στην πράξη, η απόδοση αυτής της τεχνολογίας είναι ανώτερη ή ίση με αυτή των παραδοσιακών μεθόδων υγροποίησης, ενώ αναμένονται ενεργειακές μειώσεις έως και 20%.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 20 Ιανουαρίου 2025, πραγματοποιήθηκε στις εγκαταστάσεις των Ναυπηγείων Σαλαμίνας, η επίσημη Τελετή Ονοματοδοσίας και Ύψωσης Σημαίας των 4 Παράκτιων Περιπολικών τύπου «ISLAND» (ΥΠΟΚΕΛΕΥΣΤΗΣ…
Αναντίρρητα, η εκλογή Τραμπ δημιουργεί ερωτηματικά για το «τι μέλλει γενέσθαι» αναφορικά με τις διμερείς σχέσεις ΗΠΑ – Κίνας. Οι συνεχείς δηλώσεις του νέου…
Την παραλαβή ενός νεότευκτου bulk carrier γνωστοποίησε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης η TMS με επικεφαλής τον κ. Γιώργο Οικονόμου. Ειδικότερα, πρόκειται για το «M/V…
Aύξηση παρουσίασαν οι τουριστικές εισπράξεις κατά 4,9% στο ενδεκάμηνο Ιανουαρίου – Νοεμβρίου καθώς η τουριστική κίνηση στο διάστημα αυτό αυξήθηκε κατά 9,7%. Σύμφωνα με…
Ο λιμένας της Νέας Ορλεάνης ανακοίνωσε πρόσφατα ότι εξασφάλισε $1 εκατ. από την Υπηρεσία Προστασίας του Περιβάλλοντος των ΗΠΑ (Environmental Protection Agency ‒ EPA)…
Δίχως αμφισβήτηση, το «στέμμα» της ναυπηγικής βιομηχανίας ανήκει πλέον στην Κίνα, η οποία εξασφαλίζει τις περισσότερες παραγγελίες για νέα πλοία, αλλά παραδίδει και περισσότερα…
Αισιόδοξες διαφαίνονται οι εκτιμήσεις για τη ζήτηση πετρελαϊκών παραγώγων το 2025, καθώς η ζήτηση αναμένεται να αυξηθεί κατά 0,88 εκατ. βαρέλια ημερησίως σε ετήσια…
Η υιοθέτηση της τεχνολογίας Norsepower Rotor Sails συνεχίζει να αποτελεί μια αποδεδειγμένα αποτελεσματική λύση για τη μείωση των εκπομπών άνθρακα στη ναυτιλία. Σε αυτό το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ