
Η JX Nippon Oil & Gas Exploration Corporation (JX), η Nippon Yusen Kabushiki Kaisha (NYK) και η θυγατρική της NYK, Knutsen NYK Carbon Carriers AS (KNCC), παρουσίασαν πρόσφατα μια καινοτόμο τεχνολογία για τη βελτιστοποίηση της διαδικασίας υγροποίησης και αποθήκευσης διοξειδίου του άνθρακα (CO₂). Η τεχνολογία αυτή βασίζεται στην ισενθαλπική εκτόνωση, χρησιμοποιώντας την ιδιόκτητη τεχνολογία της KNCC «LCO₂ – EP Cargo Tank» για να αποθηκεύει και να μεταφέρει υγροποιημένο CO₂ με ενεργειακά αποδοτικό τρόπο.
Τον Μάιο του τρέχοντος έτους, οι τρεις εταιρείες ανέπτυξαν μια προηγμένη διαδικασία υγροποίησης CO₂, η οποία συνδυάζει τη μέθοδο ψύξης με ισενθαλπική εκτόνωση με την τεχνολογία αυξημένης πίεσης (EP), που επιτρέπει την αποθήκευση του υγροποιημένου CO₂ σε θερμοκρασία περιβάλλοντος. Αυτός ο συνδυασμός προσφέρει εντυπωσιακά πλεονεκτήματα σε σχέση με τις παραδοσιακές μεθόδους ψύξης και υγροποίησης, οι οποίες συχνά απαιτούν τη χρήση πολύπλοκων ψυκτικών συστημάτων και ειδικών ψυκτικών μέσων.
Η νέα τεχνολογία βασίζεται στη διαδικασία ισενθαλπικής εκτόνωσης, κατά την οποία το CO₂ συμπιέζεται, ψύχεται και στη συνέχεια περνά μέσα από τη βαλβίδα Joule-Thomson, όπου η πίεσή του μειώνεται απότομα. Αυτή η μείωση της πίεσης έχει ως αποτέλεσμα την ψύξη και την υγροποίηση του CO₂ χωρίς τη χρήση εξωτερικών ψυκτικών μέσων. Το CO₂ μεταφέρεται στη συνέχεια στη δεξαμενή «LCO₂ ‒ EP Cargo Tank» για αποθήκευση.
Η διαδικασία αυτή έχει επιτύχει Επίπεδο Ετοιμότητας Τεχνολογίας (TRL) 6, που σηματοδοτεί ότι είναι έτοιμη για πρακτική εφαρμογή υπό πραγματικές συνθήκες. Στην πράξη, η απόδοση αυτής της τεχνολογίας είναι ανώτερη ή ίση με αυτή των παραδοσιακών μεθόδων υγροποίησης, ενώ αναμένονται ενεργειακές μειώσεις έως και 20%.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την παράδοση του πρώτου containership ‒κινεζικής ναυπήγησης‒ μεταφορικής ικανότητας 16.000 TEUs και κατανάλωσης μεθανόλης ανακοίνωσε η Cosco. Ειδικότερα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής…
Τα τελευταία δεδομένα για τον παγκόσμιο στόλο των containerships και την κατάταξη των κορυφαίων liner εταιρειών δημοσίευσε πρόσφατα η Alphaliner. Συγκεκριμένα, η μεταφορική ικανότητα…
Η ναυλαγορά των υγραεριοφόρων συνεχίζει να αντιμετωπίζει προκλήσεις, οι οποίες είναι εμφανείς ειδικά στα μεγάλα μεγέθη. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, οι…
Σε κίνηση επέκτασης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η Velos Shipping, με επικεφαλής τον κ. Πασχάλη Διαμαντίδη. Πιο συγκεκριμένα, η Velos Shipping απέκτησε το…
Τον εκθετικό ρυθμό ανάπτυξης του στόλου της ενισχύει με νέα παραγγελία η CMA CGM. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Intermodal, η CMA CGM…
Η Θηραϊκή Ατμοπλοΐα ιδρύθηκε από τον Πέτρο Νομικό (1865-1947) στις αρχές του 20ού αιώνα και υπήρξε μια σημαίνουσα ναυτιλιακή εταιρεία, η οποία δραστηριοποιούνταν στο…
Η ναυλαγορά των LNG carriers, η οποία αντιμετωπίζει ίσως την πιο δύσβατη περίοδο της ιστορίας της, παραμένει υπό πίεση. Ειδικότερα, βάσει της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Στην ανακοίνωση οικονομικών αποτελεσμάτων για το δ΄ τρίμηνο του 2024 αλλά και για ολόκληρο το περασμένο έτος προχώρησε η Star Bulk, με επικεφαλής τον…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ