Η JX Nippon Oil & Gas Exploration Corporation (JX), η Nippon Yusen Kabushiki Kaisha (NYK) και η θυγατρική της NYK, Knutsen NYK Carbon Carriers AS (KNCC), παρουσίασαν πρόσφατα μια καινοτόμο τεχνολογία για τη βελτιστοποίηση της διαδικασίας υγροποίησης και αποθήκευσης διοξειδίου του άνθρακα (CO₂). Η τεχνολογία αυτή βασίζεται στην ισενθαλπική εκτόνωση, χρησιμοποιώντας την ιδιόκτητη τεχνολογία της KNCC «LCO₂ – EP Cargo Tank» για να αποθηκεύει και να μεταφέρει υγροποιημένο CO₂ με ενεργειακά αποδοτικό τρόπο.
Τον Μάιο του τρέχοντος έτους, οι τρεις εταιρείες ανέπτυξαν μια προηγμένη διαδικασία υγροποίησης CO₂, η οποία συνδυάζει τη μέθοδο ψύξης με ισενθαλπική εκτόνωση με την τεχνολογία αυξημένης πίεσης (EP), που επιτρέπει την αποθήκευση του υγροποιημένου CO₂ σε θερμοκρασία περιβάλλοντος. Αυτός ο συνδυασμός προσφέρει εντυπωσιακά πλεονεκτήματα σε σχέση με τις παραδοσιακές μεθόδους ψύξης και υγροποίησης, οι οποίες συχνά απαιτούν τη χρήση πολύπλοκων ψυκτικών συστημάτων και ειδικών ψυκτικών μέσων.
Η νέα τεχνολογία βασίζεται στη διαδικασία ισενθαλπικής εκτόνωσης, κατά την οποία το CO₂ συμπιέζεται, ψύχεται και στη συνέχεια περνά μέσα από τη βαλβίδα Joule-Thomson, όπου η πίεσή του μειώνεται απότομα. Αυτή η μείωση της πίεσης έχει ως αποτέλεσμα την ψύξη και την υγροποίηση του CO₂ χωρίς τη χρήση εξωτερικών ψυκτικών μέσων. Το CO₂ μεταφέρεται στη συνέχεια στη δεξαμενή «LCO₂ ‒ EP Cargo Tank» για αποθήκευση.
Η διαδικασία αυτή έχει επιτύχει Επίπεδο Ετοιμότητας Τεχνολογίας (TRL) 6, που σηματοδοτεί ότι είναι έτοιμη για πρακτική εφαρμογή υπό πραγματικές συνθήκες. Στην πράξη, η απόδοση αυτής της τεχνολογίας είναι ανώτερη ή ίση με αυτή των παραδοσιακών μεθόδων υγροποίησης, ενώ αναμένονται ενεργειακές μειώσεις έως και 20%.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο νηογνώμονας Lloyd’s Register (LR) γνωστοποίησε τη δημιουργία του Digital Maturity Framework και Index, το οποίο απαρτίζεται από ένα καινοτόμο πλαίσιο και δείκτη αξιολόγησης…
Ακόμα ένα σημαντικό βήμα με άξονα την υιοθέτηση υβριδικών τεχνολογιών πρόωσης στη ναυτιλία πραγματοποιεί η NYK με τη συνεργασία της Maehata Shipbuilding Corporation. Οι…
Με ανακοίνωσή του το International Chamber of Shipping (ICS) εκφράζει την ικανοποίησή του για την περαιτέρω πρόοδο που έχει επιτευχθεί όσον αφορά την ανάπτυξη…
Στους δυτικούς λιμένες της αναμένεται να στραφεί η Ρωσία τον Οκτώβριο για τις εξαγωγές πετρελαίου της, οι οποίες εκτιμώνται αυξημένες, καθώς η εγχώρια ζήτηση…
Με εξαιρετική επιτυχία πραγματοποιήθηκε και φέτος η ετήσια διοργάνωση «Καλές θάλασσες με υγεία και ασφάλεια», από τη Daskalakis congress & trv . Στο κατάμεστο…
«Οι γερμανικές επενδύσεις στην Κίνα κατέγραψαν νέο ρεκόρ στο πρώτο εξάμηνο του 2024, συνεχίζοντας την ανοδική τάση τους από το 2023, όταν τα επίπεδα…
H είσπραξη του λιμενικού τέλους, που αποδίδεται μέσα από το ακτοπλοϊκό εισιτήριο στους φορείς των λιμένων, θα πρέπει να έχει αποκλειστικά ανταποδοτικό χαρακτήρα στους…
Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να έχουν τη δυνατότητα να αποτρέπουν τους δασμούς στα εισαγόμενα στην ΕΕ αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, επενδύοντας στην ΕΕ, στον…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ