Ως απάντηση σε σοβαρές παραβιάσεις ναυτιλιακών κανονισμών, η UAE Federal Maritime Administration (FMA) προέβη σε απαγόρευση σε εταιρεία προμήθειας ναυτιλιακών καυσίμων με έδρα το Ντουμπάι να επιχειρεί στα ύδατα και στα λιμάνια των ΗΑΕ. Η απαγόρευση αποτελεί απότοκο έρευνας, η οποία αποκάλυψε ότι η συγκεκριμένη εταιρεία προέβη σε παράνομες πρακτικές τροφοδοσίας πλοίων με καύσιμα.
Σύμφωνα με την έρευνα, η OCEANEXL FZC προμήθευσε 700 τόνους HSFO, από υπό ναύλωση πλοίο της στο αγκυροβόλιο Khorfakkan, σε πλοίο το οποίο δεν ήταν εξοπλισμένο με scrubber, εγείροντας ανησυχία για την ατμοσφαιρική ρύπανση καθώς και την όξινη βροχή.
Η FMA των ΗΑΕ ‒εκπροσωπούμενη από το Υπουργείο Ενέργειας και Υποδομών‒ έχει εφαρμόσει αυστηρά μέτρα για τα πλοία που προμηθεύονται καύσιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε θείο. Όλα τα πλοία τροφοδοσίας καυσίμων, πριν από τη διενέργεια εργασιών εφοδιασμού εντός των υδάτων και των λιμένων των ΗΑΕ, υποχρεούνται να εξετάζουν το Διεθνές Πιστοποιητικό Πρόληψης της Ρύπανσης του Αέρα (Πιστοποιητικό ΙΑΡΡ) του παραλαμβάνοντος πλοίου και να διατηρούν αντίγραφο, ώστε να διασφαλίζουν ότι συμμορφώνεται με τις απαιτήσεις κατανάλωσης καυσίμων υψηλής περιεκτικότητας σε θείο μέσω της χρήσης scrubbers.
Η OCEANEXL FZC φέρεται να παραπλάνησε την FMA, αποκρύπτοντας τον πραγματικό τύπο καυσίμου που παραδόθηκε κατά τη διάρκεια της συναλλαγής, ισχυριζόμενη αρχικά ότι επρόκειτο για μεταφορά φορτίου από πλοίο σε πλοίο και όχι για τροφοδοσία καυσίμου. Επιπλέον, η OCEANEXL FZC λειτουργούσε χωρίς την απαιτούμενη άδεια ναυσιπλοΐας από τη διοίκηση.
Η FMA υποστηρίζει ότι τέτοιες πρακτικές θέτουν σε κίνδυνο όχι μόνο την ασφάλεια των πλοίων, αλλά και των ναυτικών και τελικά του θαλάσσιου συστήματος.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το βλέμμα της στο Βιετνάμ στρέφει η SpaceX, η οποία φέρεται να δρομολογεί επένδυση ύψους $1,5 δισ. στο κράτος της Νοτιοανατολικής Ασίας. Πιο συγκεκριμένα,…
Στη διαφοροποίηση του στόλου της συνεχίζει να επενδύει η νοτιοκορεατική HMM, η οποία χαράσσει αντίθετη ρότα σε σχέση με λοιπούς κολοσσούς των τακτικών γραμμών…
Περίοδο δυσκολίας φέρεται να διανύουν τα υγραεριοφόρα πλοία, και δη εκείνα μεγαλύτερου μεγέθους, με τους ναύλους των VLGCs να βρίσκονται στα χαμηλότερα επίπεδά τους…
Η ισορροπία επανήλθε στη ναυλαγορά των LPG carriers, μετά από μία περίοδο έντονων στρεβλώσεων μεταξύ Ανατολής και Δύσης, που οδήγησαν ακόμα και σε διαφορά…
Η Σουηδία θα αρχίσει την κατασκευή ενός νέου πυρηνικού αντιδραστήρα πριν από τις προσεχείς βουλευτικές εκλογές το 2026, δήλωσε ο πρωθυπουργός Ουλφ Κρίστερσον σε…
H βρετανική κυβέρνηση αποφάσισε πρόσφατα την επιβολή κυρώσεων σε πέντε πλοία και δύο συνδεδεμένες εταιρείες που εμπλέκονται στη μεταφορά ρωσικού υγροποιημένου φυσικού αερίου, μεταξύ…
Τα Ιωάννινα υποδέχονται ξανά τα υδροπλάνα στη λίμνη Παμβώτιδα, μετά από 15 χρόνια απουσίας. Η πρώτη δοκιμαστική πτήση υδροπλάνου στην ιστορική αυτή λίμνη πραγματοποιήθηκε…
Δύο ναυτικοί καταδικάστηκαν σε 30 χρόνια φυλάκιση, καθώς τον περασμένο Οκτώβριο βρέθηκαν ναρκωτικά σε πλοίο που είχε ελλιμενιστεί στο λιμάνι Ereğli της Μαύρης Θάλασσας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ