Με αφορμή τη δημοσίευση της Έκθεσης Ντράγκι, ο Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της Ένωσης Ελληνικών Ναυπηγείων (ΕΕΝ), Παναγιώτης Τ. Ξενοκώστας, προχώρησε στη σύνταξη ενός άρθρου το οποίο εστιάζει στις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η ευρωπαϊκή και ελληνική βιομηχανία και στις αναγκαίες πρωτοβουλίες με επίκεντρο τη διατήρηση της ανταγωνιστικότητάς τους.
Σύμφωνα με το άρθρο, η Έκθεση Ντράγκι καταδεικνύει «ένα σύνολο υπαρξιακών προκλήσεων και στοχεύσεων τόσο για την Ε.Ε. ως συλλογικό οικοδόμημα, όσο και για τα κράτη-μέλη της».
«Οι παραδοχές και οι προτάσεις Ντράγκι «συναντούν» τον ελληνικό τομέα μεταποίησης σε μια ιδιότυπη φάση με μεγάλες εσωτερικές διαφοροποιήσεις. Το κλείσιμο μεγάλων εργοστασίων σε παραδοσιακούς βιομηχανικούς κλάδους ενισχύει τις ανησυχίες για έναν ενδεχόμενο νέο κύκλο αποβιομηχάνισης, αποτυπώνοντας και μια ευρύτερη «προβληματική» συνθήκη που χαρακτηρίζει το περιβάλλον δραστηριοποίησης των ευρωπαϊκών βιομηχανιών.
»Στην αντίπερα όχθη, καταγράφεται η αναγέννηση του κλάδου της Ναυπηγικής και Ναυπηγοεπισκευαστικής Βιομηχανίας καθώς και ολόκληρου του σχετικού οικοσυστήματος, ενώ ευκαιρίες εμφανίζονται, μεταξύ άλλων, σε μικρότερη ή μεγαλύτερη κλίμακα σε κλάδους όπως τα πυρομαχικά και οι πλωτές υπεράκτιες ανεμογεννήτριες.
»Ειδικότερα, για τον κλάδο της Ναυπηγικής και Ναυπηγοεπισκευαστικής Βιομηχανίας, η χώρα μας βρίσκεται μπροστά σε ένα μεγάλο δίλημμα αναφορικά με την ολική επαναφορά του. Το εν λόγω δίλημμα είναι σαφές, ξεκάθαρο και συνοψίζεται στο αν θέλουμε ή όχι βαριά βιομηχανία. Κι αν ναι, κατά πόσο αντιλαμβανόμαστε πως σε ένα παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον, με μη γραμμικό εξελικτικό χρόνο, οι ταχύτητες, οι απαιτήσεις και οι επιλογές ορίζονται στο πεδίο του διεθνούς ανταγωνισμού, και όχι μέσα από εσωτερικές διαδικασίες ή πειραματισμούς;»
Στη συνέχεια, το άρθρο του κ. Ξενοκώστα εστιάζει στα ορόσημα που έχει πετύχει ο ναυπηγικός κλάδος της Ελλάδας τα τελευταία πέντε έτη και έπειτα αναφέρει προτάσεις που έχει καταθέσει η ΕΕΝ σε συναρμόδια υπουργεία.
Επιγραμματικά, κάποιες εκ των προτάσεων εστιάζονται στην επιλογή ναυπηγικών μονάδων για τα εξοπλιστικά προγράμματα της Ελλάδας καθώς και για τα ναυπήγησης, αναβάθμισης και συντήρησης του εξοπλισμού της χώρας. Επιπλέον, το άρθρο εστιάζει στην ανάγκη θεσμικής αναγνώρισης του ναυπηγικού κλάδου ως μέρους «ναυτιλιακής αλυσίδας».
Παρακάτω αναλυτικά οι προτάσεις του Προέδρου της ΕΕΝ:
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Queensway ανακοίνωσε την επιτυχή καθέλκυση του «WINDPOWER», της τελευταίας προσθήκης στον στόλο της. Το πλοίο, ναυπηγημένο στην Κίνα, αντιπροσωπεύει ένα σημαντικό βήμα για…
Συμβόλαιο αγοραπωλησίας υπεγράφη μεταξύ της Lamda Development και της εταιρείας SKITI ENTERPRISES COMPANY LIMITED, συμφερόντων της οικογένειας του κ. Γεώργιου Προκοπίου, για την πώληση…
Σε ηλικία 96 ετών άφησε την τελευταία πνοή ο Κωνσταντίνος Δρακόπουλος, επί σειρά ετών μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και επίτιμο…
Μια απεργία 30.000 εργαζομένων εκτυλίσσεται τις τελευταίες ημέρες στις ΗΠΑ, αφότου οι εργαζόμενοι της Boeing απέρριψαν πρόταση της διοίκησης της εταιρείας περί αύξησης της…
Τις εκτιμήσεις της για ολοένα αυξανόμενο ρόλο της πυρηνικής ενέργειας στην ηλεκτροπαραγωγή έως το 2050 γνωστοποίησε η ΙΑΕΑ σε πρόσφατη έκθεσή της. Ειδικότερα, η…
Τις πρώτες αντιδράσεις της, αναφορικά με το τέλος που επιβάλλει η ελληνική κυβέρνηση στα κρουαζιερόπλοια που θα επισκέπτονται λιμένες της Ελλάδας, γνωστοποίησε μέσω σχετικής…
«Ο Απόστολος Τζιτζικώστας θα είναι Επίτροπος Βιώσιμων Μεταφορών και Τουρισμού», ανακοίνωσε η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, σε συνέντευξη Τύπου στο…
Την παραλαβή του νεότευκτου bulk carrier «MV Fotini» από τα ιαπωνικά ναυπηγεία Onomichi Dockyard ανακοίνωσε η Meadway Bulkers, συμφερόντων του Γιώργου Δελαπόρτα. Το «MV…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ