
Η διατήρηση και η ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της ευρωπαϊκής ναυτιλίας θα πρέπει να αποτελούν προτεραιότητα για την ενεργειακή και επισιτιστική ασφάλεια της Γηραιάς Ηπείρου, όπως προέκυψε από την πρόσφατα δημοσιευμένη έκθεση Ντράγκι.
Στο πλαίσιο αυτό, η ECSA δημοσίευσε ένα position paper με αφορμή το EU Maritime Industrial Strategy ως μέρος της επερχόμενης στρατηγικής Clean Industrial Deal, την οποία η πρόεδρος von der Leyen δεσμεύτηκε να προωθήσει κατά τις πρώτες 100 ημέρες της νέας Επιτροπής.
Οι προτάσεις της ECSA για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του ευρωπαϊκού ναυτιλιακού cluster με έμφαση στην πράσινη και ψηφιακή μετάβαση συνοψίζονται ως εξής:
– Διατήρηση της διεθνούς ανταγωνιστικότητας της ευρωπαϊκής ναυτιλίας: Η διατήρηση ισότιμων όρων ανταγωνισμού μεταξύ της ευρωπαϊκής ναυτιλίας και των μη ευρωπαϊκών ανταγωνιστών της είναι ζωτικής σημασίας για τη διατήρηση των ναυτιλιακών εταιρειών στην Ευρώπη και για την προώθηση ενός ακμάζοντος ευρωπαϊκού ναυτιλιακού cluster.
– 40% παραγωγή καθαρών καυσίμων για τη ναυτιλία στην Ευρώπη: H κλιμάκωση της παραγωγικής ικανότητας για καθαρά ναυτιλιακά καύσιμα στην Ευρώπη είναι ζωτικής σημασίας για την πράσινη και ψηφιακή μετάβαση της ναυτιλίας. Τουλάχιστον το 40% των καθαρών καυσίμων που απαιτούνται για να επιτύχει η ναυτιλία τους στόχους του FuelEU θα πρέπει να παράγεται στην Ευρώπη.
– 40% της ευρωπαϊκής βιομηχανικής δυναμικότητας για νέες τεχνολογίες: Η Ευρώπη κατέχει ηγετική θέση στις σύγχρονες, καινοτόμες τεχνολογίες για την πράσινη και ψηφιακή μετάβαση της ναυτιλίας. Για να διατηρηθεί και να αξιοποιηθεί αυτή η ηγετική θέση, τα κράτη-μέλη θα πρέπει να εφαρμόσουν άμεσα ένα κριτήριο αναφοράς για τουλάχιστον 40% της ευρωπαϊκής βιομηχανικής δυναμικότητας για νέες τεχνολογίες.
– Εξασφάλιση της πρόσβασης σε χρηματοδότηση για βασικές επενδύσεις: Η ενίσχυση της πρόσβασης στη δημόσια και ιδιωτική χρηματοδότηση είναι ζωτικής σημασίας για τις επενδύσεις που απαιτούνται για την πράσινη και ψηφιακή μετάβαση. Τα έσοδα από το EU ETS θα πρέπει να δαπανηθούν σε δραστηριότητες που σχετίζονται με την ενεργειακή μετάβαση για την απανθρακοποίηση της ναυτιλίας.
– Μετάβαση με επίκεντρο τον άνθρωπο: Μια ευρωπαϊκή ναυτιλιακή βιομηχανική στρατηγική πρέπει να αναγνωρίσει την ανάγκη επένδυσης σε νέες δεξιότητες για την πράσινη και ψηφιακή μετάβαση της ναυτιλίας. 800.000 ναυτικοί πρέπει να επανεκπαιδευτούν για την πράσινη μετάβαση έως τα μέσα του 2030. Η Επιτροπή και τα κράτη-μέλη πρέπει να στηρίξουν τις κοινές προσπάθειες των κοινωνικών εταίρων, για να καταστήσουν το εργατικό δυναμικό μας ανθεκτικό στο μέλλον.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Θηραϊκή Ατμοπλοΐα ιδρύθηκε από τον Πέτρο Νομικό (1865-1947) στις αρχές του 20ού αιώνα και υπήρξε μια σημαίνουσα ναυτιλιακή εταιρεία, η οποία δραστηριοποιούνταν στο…
Η ναυλαγορά των LNG carriers, η οποία αντιμετωπίζει ίσως την πιο δύσβατη περίοδο της ιστορίας της, παραμένει υπό πίεση. Ειδικότερα, βάσει της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Στην ανακοίνωση οικονομικών αποτελεσμάτων για το δ΄ τρίμηνο του 2024 αλλά και για ολόκληρο το περασμένο έτος προχώρησε η Star Bulk, με επικεφαλής τον…
Οι ρωσικές αρχές εντείνουν τα μέτρα στα λιμάνια, που περιλαμβάνουν την πρόσληψη δυτών οι οποίοι θα πραγματοποιούν επιθεωρήσεις στα ύφαλα των πλοίων, ως απάντηση…
Ψηλά στην ατζέντα της ExxonMobil φαίνεται πως βρίσκεται η αγορά ενέργειας της Γουιάνας, καθώς ο αμερικανικός κολοσσός ανακοίνωσε πρόσφατα ένα νέο έργο μεγάλης κλίμακας.…
Νέοι σκόπελοι διαφαίνονται στον ορίζοντα για την Boeing, καθώς το πολυαναμενόμενο πρόγραμμα κατασκευής προεδρικών αεροσκαφών «Air Force One» εκτιμάται ότι θα αντιμετωπίσει νέες καθυστερήσεις.…
Άνοδο κατέγραψε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον περασμένο Δεκέμβριο. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου σημείωσε…
Η Toyota Motor Corporation παρουσίασε το νέο της σύστημα κυψελών καυσίμου, το 3rd Gen FC System, σηματοδοτώντας μια σημαντική εξέλιξη στην τεχνολογία υδρογόνου. Το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ