Loading: News Submenu
Header Scripts Init

Οι προτάσεις των Ευρωπαίων εφοπλιστών για την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας

Οι προτάσεις των Ευρωπαίων εφοπλιστών για την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας

Email
LinkedIn
Facebook
X

Η διατήρηση και η ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της ευρωπαϊκής ναυτιλίας θα πρέπει να αποτελούν προτεραιότητα για την ενεργειακή και επισιτιστική ασφάλεια της Γηραιάς Ηπείρου, όπως προέκυψε από την πρόσφατα δημοσιευμένη έκθεση Ντράγκι.

Στο πλαίσιο αυτό, η ECSA δημοσίευσε ένα position paper με αφορμή το EU Maritime Industrial Strategy ως μέρος της επερχόμενης στρατηγικής Clean Industrial Deal, την οποία η πρόεδρος von der Leyen δεσμεύτηκε να προωθήσει κατά τις πρώτες 100 ημέρες της νέας Επιτροπής.

Οι προτάσεις της ECSA για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του ευρωπαϊκού ναυτιλιακού cluster με έμφαση στην πράσινη και ψηφιακή μετάβαση συνοψίζονται ως εξής:

Διατήρηση της διεθνούς ανταγωνιστικότητας της ευρωπαϊκής ναυτιλίας: Η διατήρηση ισότιμων όρων ανταγωνισμού μεταξύ της ευρωπαϊκής ναυτιλίας και των μη ευρωπαϊκών ανταγωνιστών της είναι ζωτικής σημασίας για τη διατήρηση των ναυτιλιακών εταιρειών στην Ευρώπη και για την προώθηση ενός ακμάζοντος ευρωπαϊκού ναυτιλιακού cluster.

40% παραγωγή καθαρών καυσίμων για τη ναυτιλία στην Ευρώπη: H κλιμάκωση της παραγωγικής ικανότητας για καθαρά ναυτιλιακά καύσιμα στην Ευρώπη είναι ζωτικής σημασίας για την πράσινη και ψηφιακή μετάβαση της ναυτιλίας. Τουλάχιστον το 40% των καθαρών καυσίμων που απαιτούνται για να επιτύχει η ναυτιλία τους στόχους του FuelEU θα πρέπει να παράγεται στην Ευρώπη.

40% της ευρωπαϊκής βιομηχανικής δυναμικότητας για νέες τεχνολογίες: Η Ευρώπη κατέχει ηγετική θέση στις σύγχρονες, καινοτόμες τεχνολογίες για την πράσινη και ψηφιακή μετάβαση της ναυτιλίας. Για να διατηρηθεί και να αξιοποιηθεί αυτή η ηγετική θέση, τα κράτη-μέλη θα πρέπει να εφαρμόσουν άμεσα ένα κριτήριο αναφοράς για τουλάχιστον 40% της ευρωπαϊκής βιομηχανικής δυναμικότητας για νέες τεχνολογίες.

Εξασφάλιση της πρόσβασης σε χρηματοδότηση για βασικές επενδύσεις: Η ενίσχυση της πρόσβασης στη δημόσια και ιδιωτική χρηματοδότηση είναι ζωτικής σημασίας για τις επενδύσεις που απαιτούνται για την πράσινη και ψηφιακή μετάβαση. Τα έσοδα από το EU ETS θα πρέπει να δαπανηθούν σε δραστηριότητες που σχετίζονται με την ενεργειακή μετάβαση για την απανθρακοποίηση της ναυτιλίας.

Μετάβαση με επίκεντρο τον άνθρωπο: Μια ευρωπαϊκή ναυτιλιακή βιομηχανική στρατηγική πρέπει να αναγνωρίσει την ανάγκη επένδυσης σε νέες δεξιότητες για την πράσινη και ψηφιακή μετάβαση της ναυτιλίας. 800.000 ναυτικοί πρέπει να επανεκπαιδευτούν για την πράσινη μετάβαση έως τα μέσα του 2030. Η Επιτροπή και τα κράτη-μέλη πρέπει να στηρίξουν τις κοινές προσπάθειες των κοινωνικών εταίρων, για να καταστήσουν το εργατικό δυναμικό μας ανθεκτικό στο μέλλον.

Email
LinkedIn
Facebook
X

ΝΧ

Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Δεξαμενόπλοια: «Βουτιά» στις διελεύσεις από το Σουέζ και άνοδος για ναύλους και αξίες

Σημαντικό πλήγμα έχει δεχτεί η ναυτιλιακή κίνηση στη Διώρυγα του Σουέζ από τις επιθέσεις των Χούθι. Είναι χαρακτηριστικό ότι, τον περασμένο Αύγουστο, οι διελεύσεις…

Αποκτήστε το τεύχος Σεπτεμβρίου 2024
.naftika_cp_inline-a, .naftika_cp_inline-b { display: none; }