Σε ασφαλές σημείο αγκυροβόλησης προς τα βόρεια της Ερυθράς Θάλασσας ρυμουλκείται με αργή ταχύτητα και ασφάλεια από το ελληνικό ναυαγοσωστικό «Aigaion Pelagos» το ελληνόκτητο τάνκερ «Sounion» της Delta tankers που μεταφέρει 150.000 τόνους πετρελαίου.
Το «Aigaion Pelagos» συνοδεύεται και από το ρυμουλκό διάσωσης «Panormitis», με δυνατότητες πυρόσβεσης και ανάκτησης πετρελαιοκηλίδων, αλλά και από τρία πολεμικά πλοία, εκ των οποίων το ένα είναι η φρεγάτα Ψαρά, αλλά και ειδική ένοπλη ομάδα.
Στόχος των ναυαγοσωστικών συνεργείων, μόλις αγκυροβολήσει το τάνκερ, είναι να υπάρξει επιχείρηση κατάσβεσης των εστιών φωτιάς στο κατάστρωμα του δεξαμενόπλοιου, οι οποίες προκλήθηκαν από την τοποθέτηση εκρηκτικών από ένοπλες ομάδες των Χούθι.
Update on the MV SOUNION salvage status
The salvage of the MV SOUNION is a complex operation and consists of various phases.
The tug boats have successfully connected to the vessel and the towing of the MV SOUNION to a safe location is in progress.
By providing protection to… pic.twitter.com/FX47QOsJLq
— EUNAVFOR ASPIDES (@EUNAVFORASPIDES) September 15, 2024
Το δεξαμενόπλοιο εξακολουθεί να καίγεται, περισσότερες από τέσσερις εβδομάδες μετά την πρώτη επίθεση που δέχθηκε από τους Χούθι, ενώ το 25μελές πλήρωμά του (23 Φιλιππινέζοι και δύο Ρώσοι) μεταφέρθηκαν με ασφάλεια από γαλλικό αντιτορπιλικό στο Τζιμπουτί.
Σύμφωνα με πληροφορίες του ΑΠΕ-ΜΠΕ, από τις μετρήσεις που πραγματοποιεί η ομάδα του ναυαγοσωστικού πλοίου επί του καταστρώματος του τάνκερ αναφέρει ότι η θερμοκρασία αγγίζει τους 400 βαθμούς Κελσίου, ενώ αυτό που θα επιδιωχθεί το επόμενο διάστημα είναι η κατάσβεση των εστιών φωτιάς με αφρό και νερό και στη συνέχεια η στεγανοποίηση των τρυπών που προκάλεσαν τα εκρηκτικά των Χούθι.
Επίσης θα πραγματοποιηθεί αδρανοποίηση στις δεξαμενές καυσίμων (Inert Gas System), ώστε το πετρέλαιο στη συνέχεια να μεταγγιστεί και να μεταφερθεί με ασφάλεια σε άλλο πλοίο. Όπως αναφέρουν στελέχη εταιρειών καυσίμων, για να ξεκινήσει μια πυρκαγιά και να διατηρηθεί θα πρέπει οπωσδήποτε να συνυπάρχουν ταυτόχρονα οξυγόνο, καύσιμο, κατάλληλη θερμοκρασία και η αλυσιδωτή αντίδραση. Αν ένα από αυτά τα στοιχεία απομακρυνθεί ή μειωθεί η αναλογία του, τότε η πιθανότητα εκρήξεως και πυρκαγιάς μειώνεται μέσω της αδρανοποίησης.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το Ίδρυμα Grimaldi δωρίζει ένα πλήρως εξοπλισμένο ασθενοφόρο στο Εθνικό Κέντρο Άμεσης Βοήθειας (Ε.Κ.Α.Β.) της Περιφέρειας Θεσπρωτίας Χάρη στη συγκεκριμένη πρωτοβουλία θα ενισχυθεί η άμεση ανταπόκριση…
Η Queensway ανακοίνωσε την επιτυχή καθέλκυση του «WINDPOWER», της τελευταίας προσθήκης στον στόλο της. Το πλοίο, ναυπηγημένο στην Κίνα, αντιπροσωπεύει ένα σημαντικό βήμα για…
Συμβόλαιο αγοραπωλησίας υπεγράφη μεταξύ της Lamda Development και της εταιρείας SKITI ENTERPRISES COMPANY LIMITED, συμφερόντων της οικογένειας του κ. Γεώργιου Προκοπίου, για την πώληση…
Σε ηλικία 96 ετών άφησε την τελευταία πνοή ο Κωνσταντίνος Δρακόπουλος, επί σειρά ετών μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και επίτιμο…
Μια απεργία 30.000 εργαζομένων εκτυλίσσεται τις τελευταίες ημέρες στις ΗΠΑ, αφότου οι εργαζόμενοι της Boeing απέρριψαν πρόταση της διοίκησης της εταιρείας περί αύξησης της…
Τις εκτιμήσεις της για ολοένα αυξανόμενο ρόλο της πυρηνικής ενέργειας στην ηλεκτροπαραγωγή έως το 2050 γνωστοποίησε η ΙΑΕΑ σε πρόσφατη έκθεσή της. Ειδικότερα, η…
Τις πρώτες αντιδράσεις της, αναφορικά με το τέλος που επιβάλλει η ελληνική κυβέρνηση στα κρουαζιερόπλοια που θα επισκέπτονται λιμένες της Ελλάδας, γνωστοποίησε μέσω σχετικής…
Με αφορμή τη δημοσίευση της Έκθεσης Ντράγκι, ο Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της Ένωσης Ελληνικών Ναυπηγείων (ΕΕΝ), Παναγιώτης Τ. Ξενοκώστας, προχώρησε στη σύνταξη ενός…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ