Καλά «χωρισμένες» και καταδεικνύοντας σημάδια ελλιπούς προσαρμοστικότητας παραμένουν οι ναυλαγορές των LNG carriers στη Λεκάνη του Ατλαντικού και στη Λεκάνη του Ειρηνικού.
Ειδικότερα, βάσει δεδομένων πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το (προσωρινό) αντίο των LNG carriers στη Διώρυγα του Σουέζ καθιστά τη μετατόπιση πλοίων από την αγορά της Δύσης σε εκείνη της Ανατολής, και αντίστροφα, χρονοβόρα.
Με τις επικρατούσες τάσεις στις δύο αγορές να διαφέρουν επίμονα, έχει δημιουργηθεί πλέον μια ψαλίδα μεγέθους $20.000/ημέρα. Συγκεκριμένα, το κόστος ναύλωσης ενός LNG carrier μεταφορικής ικανότητας περίπου 160.000 κ.μ. ανέρχεται σε $60.000/ημέρα ανατολικά του Σουέζ και στα $40.000/ημέρα δυτικά του Σουέζ. Μάλιστα, την εβδομάδα με πέρας την Τετάρτη 11 Σεπτεμβρίου, σημειώθηκε πτώση των ναύλων δυτικά του Σουέζ κατά $5.000/ημέρα, ωθώντας τη διαφορά μεταξύ Ανατολής και Δύσης στα $20.000.
Όσον αφορά την αγορά χρονοναυλώσεων, παραμένει αποδυναμωμένη. Το κόστος ναύλωσης ενός TFDE LNGC μεταφορικής ικανότητα περίπου 160.000 κ.μ. σε συμβόλαιο διάρκειας ενός έτους σημείωσε πτώση $3.500/ημέρα, βάσει της Fearnleys, και πλέον ανέρχεται σε $57.000/ημέρα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
«Ο Απόστολος Τζιτζικώστας θα είναι Επίτροπος Βιώσιμων Μεταφορών και Τουρισμού», ανακοίνωσε η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, σε συνέντευξη Τύπου στο…
Την παραλαβή του νεότευκτου bulk carrier «MV Fotini» από τα ιαπωνικά ναυπηγεία Onomichi Dockyard ανακοίνωσε η Meadway Bulkers, συμφερόντων του Γιώργου Δελαπόρτα. Το «MV…
Η κρατική εταιρεία ενέργειας της Νιγηρίας εκκίνησε την αποστολή βενζίνης από το διυλιστήριο Dangote, ένα βήμα που θα μπορούσε να τερματίσει την εξάρτηση δεκαετιών…
Σε αλλαγή ονομασίας προέβη πρόσφατα η Höegh LNG. Η εταιρεία μετονομάζεται πλέον σε Höegh Εvi, από τα αρχικά των λέξεων «energy, vector infrastructure». H…
Οι προοπτικές της αμμωνίας ως ναυτιλιακού καυσίμου διαφαίνονται ολοένα και ισχυρότερες, παρότι κύκλοι της αγοράς έχουν εκφράσει την ανησυχία τους για τον κίνδυνο που…
Η διατήρηση και η ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της ευρωπαϊκής ναυτιλίας θα πρέπει να αποτελούν προτεραιότητα για την ενεργειακή και επισιτιστική ασφάλεια της Γηραιάς Ηπείρου,…
Στην αναβάθμιση των προοπτικών της Εθνικής Τράπεζας και της Eurobank σε θετικές από σταθερές προχώρησε ο οίκος πιστοληπτικής αξιολόγησης Moody’s σε συνέχεια της αντίστοιχης…
Σημαντικό πλήγμα έχει δεχτεί η ναυτιλιακή κίνηση στη Διώρυγα του Σουέζ από τις επιθέσεις των Χούθι. Είναι χαρακτηριστικό ότι, τον περασμένο Αύγουστο, οι διελεύσεις…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ