
Το 41,1% του στόλου των containerships ή 1.353 πλοία διαθέτουν scrubbers, σύμφωνα με τους υπολογισμούς της Alphaliner.
Πρόκειται για το μεγαλύτερο ποσοστό που έχει καταγραφεί για τον συγκεκριμένο τύπο πλοίου, παρά το γεγονός ότι στον παγκόσμιο στόλο εισέρχεται μια νέα γενιά containerships με δυνατότητα χρήσης εναλλακτικών καυσίμων.
Ο ρυθμός υιοθέτησης των scrubbers επιταχύνθηκε φέτος, με την αύξηση των παραδόσεων πλοίων. Μέχρι το τέλος του 2023, το 36% του στόλου ήταν εξοπλισμένο με scrubbers, από 32% δώδεκα μήνες νωρίτερα. Ωστόσο, χρειάστηκαν μόλις οκτώ μήνες για να επιτευχθεί περαιτέρω αύξηση κατά 5% ‒ και μάλιστα σε έναν εκθετικά μεγαλύτερο στόλο, σημειώνει η Alphaliner.
H εξέλιξη αυτή αποτελεί απότοκο και της πορείας της διαφοράς τιμής μεταξύ VLSFO και HFO, η οποία πλέον κινείται κατά μέσο όρο στα $91/τόνο έναντι $101/τόνο το 2023. Ωστόσο, τα spreads έφθασαν σε υψηλό τεσσάρων μηνών στα τέλη Αυγούστου, με τη διαφορά μεταξύ Rotterdam IFO 380 και VLSFO να ανέρχεται σε σχεδόν $110 στα τέλη του μήνα.
Πρόκειται για μια ευνοϊκή εξέλιξη για τους πλοιοκτήτες και τους διαχειριστές πλοίων με scrubbers, εξηγεί η Alphaliner, οι οποίοι απολαμβάνουν ακόμα μεγαλύτερα πλεονεκτήματα με τα επιπλέον τονομίλια που δημιουργούνται από τις τρέχουσες εκτροπές γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την ετήσια λίστα με τους πλουσιότερους ανθρώπους παγκοσμίως δημοσίευσε το Forbes. Για ακόμα ένα έτος, σημαντική είναι η παρουσία των Ελλήνων και δη εκείνων…
Σε ανοδική πορεία αναμένεται να κινηθεί η κατανάλωση πετρελαίου στην Κίνα το 2025. Ειδικότερα, όπως αναφέρει δημοσίευμα του Reuters, επικαλούμενο τις εκτιμήσεις ενός think…
Με φόντο τον στόχο της Ιαπωνίας να μετατρέψει τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας στην κύρια μορφή ηλεκτροπαραγωγής έως το 2040, τρεις κορυφαίες ιαπωνικές εταιρείες, οι…
Το οικονομικό κλίμα ενισχύθηκε τον Μάρτιο, με τον σχετικό δείκτη να κλείνει στις 107,7 από τις 106,9 μονάδες τον προηγούμενο μήνα. Σύμφωνα με έρευνα…
Στις προοπτικές του αιθανίου ως εμπορεύματος εστιάζουν ολοένα και περισσότερες ναυτιλιακές εταιρείες, με τα αντίστοιχα πλοία να βρίσκονται στο επίκεντρο πληθώρας πρωτοβουλιών. Στο πλαίσιο…
Η πρόταση της Ουάσιγκτον για επιβολή τελών σε πλοία κινεζικής ναυπήγησης έχει προκαλέσει διχασμένες αντιδράσεις, ακόμα και εντός των συνόρων των ΗΠΑ. Η συγκεκριμένη…
Χαμόγελα για τους Αργεντινούς εξαγωγείς φέρνει το 2025, δεδομένου ότι, την περίοδο Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου 2025, οι εξαγωγές διαμορφώθηκαν σε υψηλό 10 ετών. Ειδικότερα, όπως αναφέρει…
Τον κρίσιμο ρόλο των λιμένων στην υποστήριξη των προσπαθειών αποανθρακοποίησης της ναυτιλιακής βιομηχανίας, με στόχο την επίτευξη μηδενικών εκπομπών έως το 2050, υπογραμμίζει πρόσφατη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ