Το πράσινο υδρογόνο είναι μια μορφή υδρογόνου που παράγεται μέσω της διαδικασίας ηλεκτρόλυσης, η οποία χρησιμοποιεί ηλεκτρική ενέργεια για να διασπάσει το νερό σε υδρογόνο και οξυγόνο. Μία από τις πιο καινοτόμες πρωτοβουλίες για την παραγωγή πράσινου υδρογόνου είναι το AquaVentus Förderverein e.V. (AquaVentus). Το εν λόγω έργο στοχεύει στην εκμετάλλευση της αιολικής ενέργειας της Βόρειας Θάλασσας για την παραγωγή μεγάλων ποσοτήτων πράσινου υδρογόνου έως το 2035.
Το AquaVentus επιδιώκει να αναπτύξει μια συνολική δυναμικότητα 10 GW πράσινου υδρογόνου, αξιοποιώντας την ηλεκτρική ενέργεια που παράγεται από υπεράκτια αιολικά πάρκα στη Βόρεια Θάλασσα. Η διαδικασία περιλαμβάνει την εγκατάσταση ηλεκτρολυτών στη θάλασσα. Αυτοί θα τροφοδοτούνται άμεσα από τα αιολικά πάρκα, χρησιμοποιώντας την παραγόμενη ηλεκτρική ενέργεια για τη διάσπαση του νερού σε υδρογόνο και οξυγόνο.
Η τεχνολογία του AquaVentus περιλαμβάνει την ανάπτυξη υπεράκτιων εγκαταστάσεων ηλεκτρόλυσης, οι οποίες θα βρίσκονται κοντά στις αιολικές μονάδες, μειώνοντας τις απώλειες ενέργειας που σχετίζονται με τη μεταφορά ηλεκτρικής ενέργειας. Επιπλέον, για να καταστεί δυνατή η μαζική χρήση του παραγόμενου υδρογόνου, αναπτύσσεται ένα εκτεταμένο δίκτυο υποθαλάσσιων αγωγών για τη μεταφορά του πράσινου υδρογόνου από τη θάλασσα στην ξηρά. Ένας από αυτούς τους αγωγούς, μήκους 50 χλμ., θα διοχετεύει το υδρογόνο στο γερμανικό δίκτυο μέσω του σημείου εισόδου Mukran.
Στην υλοποίηση του έργου, σημαντική είναι η συνεισφορά της ABL Group, μιας εταιρείας με μεγάλη εμπειρία σε υπεράκτιες εγκαταστάσεις και έργα υδρογόνου. Η επίτευξη της δυναμικότητας των 10 GW θα επιτρέψει στο AquaVentus να παράγει έως και 1 εκατ. μετρικούς τόνους πράσινου υδρογόνου ετησίως. Αυτή η ποσότητα θα συμβάλει καθοριστικά στην επίτευξη των κλιματικών στόχων της Ευρώπης για τη μείωση των εκπομπών άνθρακα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
«Ο Απόστολος Τζιτζικώστας θα είναι Επίτροπος Βιώσιμων Μεταφορών και Τουρισμού», ανακοίνωσε η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, σε συνέντευξη Τύπου στο…
Την παραλαβή του νεότευκτου bulk carrier «MV Fotini» από τα ιαπωνικά ναυπηγεία Onomichi Dockyard ανακοίνωσε η Meadway Bulkers, συμφερόντων του Γιώργου Δελαπόρτα. Το «MV…
Η κρατική εταιρεία ενέργειας της Νιγηρίας εκκίνησε την αποστολή βενζίνης από το διυλιστήριο Dangote, ένα βήμα που θα μπορούσε να τερματίσει την εξάρτηση δεκαετιών…
Οι προοπτικές της αμμωνίας ως ναυτιλιακού καυσίμου διαφαίνονται ολοένα και ισχυρότερες, παρότι κύκλοι της αγοράς έχουν εκφράσει την ανησυχία τους για τον κίνδυνο που…
Η διατήρηση και η ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της ευρωπαϊκής ναυτιλίας θα πρέπει να αποτελούν προτεραιότητα για την ενεργειακή και επισιτιστική ασφάλεια της Γηραιάς Ηπείρου,…
Στην αναβάθμιση των προοπτικών της Εθνικής Τράπεζας και της Eurobank σε θετικές από σταθερές προχώρησε ο οίκος πιστοληπτικής αξιολόγησης Moody’s σε συνέχεια της αντίστοιχης…
Σημαντικό πλήγμα έχει δεχτεί η ναυτιλιακή κίνηση στη Διώρυγα του Σουέζ από τις επιθέσεις των Χούθι. Είναι χαρακτηριστικό ότι, τον περασμένο Αύγουστο, οι διελεύσεις…
Πτωτική είναι η πορεία που καταγράφει η διακίνηση εμπορευμάτων στους λιμένες της Ρωσίας το 2024. Πιο συγκεκριμένα, βάσει δημοσιεύματος του πρακτορείου TASS, το οποίο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ