Η πρόσβαση σε καθαρά ναυτιλιακά καύσιμα αποτελεί ύψιστη προτεραιότητα για την απανθρακοποίηση της ναυτιλίας. Η πρόσφατα δημοσιευθείσα έκθεση Ντράγκι για το μέλλον της ευρωπαϊκής ανταγωνιστικότητας προσδιορίζει τη ναυτιλία ως έναν από τους πιο δύσκολους τομείς για την απανθρακοποίηση, απαιτώντας περίπου 40 δισ. ευρώ σε ετήσιες επενδύσεις μεταξύ 2031 και 2050. Η έκθεση υπογραμμίζει ότι, ενώ η ΕΕ είναι παγκόσμιος ηγέτης στον τομέα των βιώσιμων ανανεώσιμων και χαμηλών εκπομπών άνθρακα καυσίμων για την απαλλαγή των μεταφορών από τον άνθρακα, έχει περιορισμένη εγκατεστημένη δυναμικότητα και παραγωγή. Συνεπώς, η ΕΕ πρέπει να δημιουργήσει μια αλυσίδα εφοδιασμού για καθαρά καύσιμα, καθώς σε διαφορετική περίπτωση το κόστος επίτευξης των στόχων της θα είναι σημαντικό.
Στο πλαίσιο αυτό δημιουργήθηκε η Clean Maritime Fuels Platform, η οποία αποτελεί μια πρωτοβουλία με στόχο την ενίσχυση της επικοινωνίας μεταξύ πλοιοκτητών και παραγωγών καυσίμων για την αναγνώριση κοινών προκλήσεων και την εξεύρεση κατάλληλων λύσεων.
Την Πέμπτη 12 Σεπτεμβρίου, εκπρόσωποι των ECSA, FuelsEurope, eFuel Alliance, EWABA, HydrogenEurope και Methanol Institute πραγματοποίησαν την πρώτη τους συνάντηση και συμφώνησαν σχετικά με τους στόχους και τις αρχές λειτουργίας της νέας πλατφόρμας, αναλύοντας παράλληλα το βασικό θέμα των ελλείψεων στις υποδομές.
«Σήμερα, η ναυτιλιακή και η ενεργειακή βιομηχανία ενώνουν τις δυνάμεις τους και εγκαινιάζουν μια πλατφόρμα διαλόγου, που μπορεί να διευκολύνει την καλύτερη ροή πληροφοριών σχετικά με τις κοινές προκλήσεις που αντιμετωπίζουμε. Για να επιτύχουμε τους στόχους μας, χρειαζόμαστε καθαρά καύσιμα διαθέσιμα στην αγορά σε επαρκείς ποσότητες και σε προσιτή τιμή. Οι Ευρωπαίοι πλοιοκτήτες είναι υπερήφανοι που εγκαινιάζουν μαζί με τους παραγωγούς καυσίμων την πλατφόρμα καθαρών ναυτιλιακών καυσίμων», δήλωσε ο Σωτήρης Ράπτης, γενικός γραμματέας της ECSA.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
«Ο Απόστολος Τζιτζικώστας θα είναι Επίτροπος Βιώσιμων Μεταφορών και Τουρισμού», ανακοίνωσε η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, σε συνέντευξη Τύπου στο…
Την παραλαβή του νεότευκτου bulk carrier «MV Fotini» από τα ιαπωνικά ναυπηγεία Onomichi Dockyard ανακοίνωσε η Meadway Bulkers, συμφερόντων του Γιώργου Δελαπόρτα. Το «MV…
Η κρατική εταιρεία ενέργειας της Νιγηρίας εκκίνησε την αποστολή βενζίνης από το διυλιστήριο Dangote, ένα βήμα που θα μπορούσε να τερματίσει την εξάρτηση δεκαετιών…
Σε τρία σημαντικά ορόσημα της συνεργασίας των ιταλικών ναυπηγείων Fincantieri και της θυγατρικής του κολοσσού MSC, Explora Journeys, εστιάστηκε πρόσφατη εκδήλωση. Ειδικότερα, βάσει σχετικής…
Σε αλλαγή ονομασίας προέβη πρόσφατα η Höegh LNG. Η εταιρεία μετονομάζεται πλέον σε Höegh Εvi, από τα αρχικά των λέξεων «energy, vector infrastructure». H…
Οι προοπτικές της αμμωνίας ως ναυτιλιακού καυσίμου διαφαίνονται ολοένα και ισχυρότερες, παρότι κύκλοι της αγοράς έχουν εκφράσει την ανησυχία τους για τον κίνδυνο που…
Στην αναβάθμιση των προοπτικών της Εθνικής Τράπεζας και της Eurobank σε θετικές από σταθερές προχώρησε ο οίκος πιστοληπτικής αξιολόγησης Moody’s σε συνέχεια της αντίστοιχης…
Σημαντικό πλήγμα έχει δεχτεί η ναυτιλιακή κίνηση στη Διώρυγα του Σουέζ από τις επιθέσεις των Χούθι. Είναι χαρακτηριστικό ότι, τον περασμένο Αύγουστο, οι διελεύσεις…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ