Η πρόσβαση σε καθαρά ναυτιλιακά καύσιμα αποτελεί ύψιστη προτεραιότητα για την απανθρακοποίηση της ναυτιλίας. Η πρόσφατα δημοσιευθείσα έκθεση Ντράγκι για το μέλλον της ευρωπαϊκής ανταγωνιστικότητας προσδιορίζει τη ναυτιλία ως έναν από τους πιο δύσκολους τομείς για την απανθρακοποίηση, απαιτώντας περίπου 40 δισ. ευρώ σε ετήσιες επενδύσεις μεταξύ 2031 και 2050. Η έκθεση υπογραμμίζει ότι, ενώ η ΕΕ είναι παγκόσμιος ηγέτης στον τομέα των βιώσιμων ανανεώσιμων και χαμηλών εκπομπών άνθρακα καυσίμων για την απαλλαγή των μεταφορών από τον άνθρακα, έχει περιορισμένη εγκατεστημένη δυναμικότητα και παραγωγή. Συνεπώς, η ΕΕ πρέπει να δημιουργήσει μια αλυσίδα εφοδιασμού για καθαρά καύσιμα, καθώς σε διαφορετική περίπτωση το κόστος επίτευξης των στόχων της θα είναι σημαντικό.
Στο πλαίσιο αυτό δημιουργήθηκε η Clean Maritime Fuels Platform, η οποία αποτελεί μια πρωτοβουλία με στόχο την ενίσχυση της επικοινωνίας μεταξύ πλοιοκτητών και παραγωγών καυσίμων για την αναγνώριση κοινών προκλήσεων και την εξεύρεση κατάλληλων λύσεων.
Την Πέμπτη 12 Σεπτεμβρίου, εκπρόσωποι των ECSA, FuelsEurope, eFuel Alliance, EWABA, HydrogenEurope και Methanol Institute πραγματοποίησαν την πρώτη τους συνάντηση και συμφώνησαν σχετικά με τους στόχους και τις αρχές λειτουργίας της νέας πλατφόρμας, αναλύοντας παράλληλα το βασικό θέμα των ελλείψεων στις υποδομές.
«Σήμερα, η ναυτιλιακή και η ενεργειακή βιομηχανία ενώνουν τις δυνάμεις τους και εγκαινιάζουν μια πλατφόρμα διαλόγου, που μπορεί να διευκολύνει την καλύτερη ροή πληροφοριών σχετικά με τις κοινές προκλήσεις που αντιμετωπίζουμε. Για να επιτύχουμε τους στόχους μας, χρειαζόμαστε καθαρά καύσιμα διαθέσιμα στην αγορά σε επαρκείς ποσότητες και σε προσιτή τιμή. Οι Ευρωπαίοι πλοιοκτήτες είναι υπερήφανοι που εγκαινιάζουν μαζί με τους παραγωγούς καυσίμων την πλατφόρμα καθαρών ναυτιλιακών καυσίμων», δήλωσε ο Σωτήρης Ράπτης, γενικός γραμματέας της ECSA.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την τελευταία δεκαετία, o δορυφόρος Copernicus Sentinel-1 παρέχει πληθώρα δεδομένων ραντάρ για ένα ευρύ φάσμα εφαρμογών και δραστηριοτήτων σε εκατομμύρια χρήστες ανά την υφήλιο.…
Συνέντευξη του κ. Χρήστου Σταϊκούρα, υπουργού Υποδομών και Μεταφορών
Ένα χαμηλότερο, από τα αρχικά πλάνα, ποσοστό πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων το 2025 είναι πιθανό να καταστήσει πολύ πιο δύσκολη την επίτευξη των στόχων της…
Την κατασκευή τριών νέων αιολικών πάρκων, συνολικής ισχύος περίπου 100MW, ανακοίνωσε η ΔΕΗ Ανανεώσιμες στην Ελλάδα, στο πλαίσιο της δυναμικής ανάπτυξης του χαρτοφυλακίου ΑΠE…
Ανοδική πορεία χαράσσει ο ελληνικός εμπορικός στόλος, καθώς τον Σεπτέμβριο η δύναμή του αυξήθηκε κατά 0,4% σε ετήσια βάση, σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ. Υπενθυμίζεται,…
Περιορισμένες ήταν οι μεταβολές που σημειώθηκαν στη ναυλαγορά των containerships την εβδομάδα με πέρας την Πέμπτη 21 Νοεμβρίου, με τον σχετικό δείκτη της Drewry,…
Άνεμος αισιοδοξίας πνέει τις τελευταίες εβδομάδες στην αγορά των bulk carriers, καθώς η τόνωση της ναυλαγοράς των Capesizes συντέλεσε στην ανάκαμψη του κύριου δείκτη…
Τέλος σε μια σειρά εκούσιων περικοπών της παραγωγής στη διάρκεια του τρέχοντος έτους φαίνεται να βάζουν οι εταιρείες φυσικού αερίου των ΗΠΑ, εν αναμονή…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ