Η πρόσβαση σε καθαρά ναυτιλιακά καύσιμα αποτελεί ύψιστη προτεραιότητα για την απανθρακοποίηση της ναυτιλίας. Η πρόσφατα δημοσιευθείσα έκθεση Ντράγκι για το μέλλον της ευρωπαϊκής ανταγωνιστικότητας προσδιορίζει τη ναυτιλία ως έναν από τους πιο δύσκολους τομείς για την απανθρακοποίηση, απαιτώντας περίπου 40 δισ. ευρώ σε ετήσιες επενδύσεις μεταξύ 2031 και 2050. Η έκθεση υπογραμμίζει ότι, ενώ η ΕΕ είναι παγκόσμιος ηγέτης στον τομέα των βιώσιμων ανανεώσιμων και χαμηλών εκπομπών άνθρακα καυσίμων για την απαλλαγή των μεταφορών από τον άνθρακα, έχει περιορισμένη εγκατεστημένη δυναμικότητα και παραγωγή. Συνεπώς, η ΕΕ πρέπει να δημιουργήσει μια αλυσίδα εφοδιασμού για καθαρά καύσιμα, καθώς σε διαφορετική περίπτωση το κόστος επίτευξης των στόχων της θα είναι σημαντικό.
Στο πλαίσιο αυτό δημιουργήθηκε η Clean Maritime Fuels Platform, η οποία αποτελεί μια πρωτοβουλία με στόχο την ενίσχυση της επικοινωνίας μεταξύ πλοιοκτητών και παραγωγών καυσίμων για την αναγνώριση κοινών προκλήσεων και την εξεύρεση κατάλληλων λύσεων.
Την Πέμπτη 12 Σεπτεμβρίου, εκπρόσωποι των ECSA, FuelsEurope, eFuel Alliance, EWABA, HydrogenEurope και Methanol Institute πραγματοποίησαν την πρώτη τους συνάντηση και συμφώνησαν σχετικά με τους στόχους και τις αρχές λειτουργίας της νέας πλατφόρμας, αναλύοντας παράλληλα το βασικό θέμα των ελλείψεων στις υποδομές.
«Σήμερα, η ναυτιλιακή και η ενεργειακή βιομηχανία ενώνουν τις δυνάμεις τους και εγκαινιάζουν μια πλατφόρμα διαλόγου, που μπορεί να διευκολύνει την καλύτερη ροή πληροφοριών σχετικά με τις κοινές προκλήσεις που αντιμετωπίζουμε. Για να επιτύχουμε τους στόχους μας, χρειαζόμαστε καθαρά καύσιμα διαθέσιμα στην αγορά σε επαρκείς ποσότητες και σε προσιτή τιμή. Οι Ευρωπαίοι πλοιοκτήτες είναι υπερήφανοι που εγκαινιάζουν μαζί με τους παραγωγούς καυσίμων την πλατφόρμα καθαρών ναυτιλιακών καυσίμων», δήλωσε ο Σωτήρης Ράπτης, γενικός γραμματέας της ECSA.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Καθώς οι γεωπολιτικές εντάσεις στην Ερυθρά Θάλασσα επιμένουν, ωθώντας τις liner εταιρείες στην επαναδρομολόγηση των πλοίων τους γύρω από την Αφρική και με το…
Ο εκλεγμένος πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ κατηγόρησε χθες Σάββατο 21 Δεκεμβρίου 2024 την κυβέρνηση του Παναμά ότι χρεώνει υπέρογκα τέλη για τη χρήση…
Την τελετή ονοματοδοσίας ενός ακόμα νεότευκτου LNG carrier γιόρτασε πρόσφατα η Mitsui O.S.K. Lines (MOL). Σύμφωνα με ανάρτηση της ιαπωνικής εταιρείας στα μέσα κοινωνικής…
Ανοδικές μεν, περιορισμένες δε είναι οι πρόσφατες τάσεις που καταγράφονται στη ναυλαγορά των LPG carriers. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, η…
Ένα ορόσημο για το φιλόδοξο και καινοτόμο project της με επίκεντρο την αποανθρακοποίηση των θαλάσσιων μεταφορών ανακοίνωσε η TOWT. Συγκεκριμένα, το ιστιοφόρο εμπορικό πλοίο…
Νέα σελίδα ανοίγεται για τα ιστορικά ναυπηγεία της βρετανικής εταιρείας Harland & Wolff, καθώς πρόσφατα ολοκληρώθηκε η εξαγορά τους από τον κρατικό ναυπηγικό όμιλο…
Στη ναυπηγική βιομηχανία των ΗΠΑ εισέρχεται δυναμικά ο νοτιοκορεατικός κολοσσός Hanwha Ocean, καθώς πρόσφατα ολοκλήρωσε την εξαγορά αμερικανικού ναυπηγείου. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το πρακτορείο…
Ανακατατάξεις (και) στην αγορά πετρελαίου αναμένεται να επιφέρει προσεχώς η επανεκλογή του Ντόναλντ Τραμπ στην προεδρία των ΗΠΑ, καθώς η επιστροφή του στον Λευκό…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ