Η πρόσβαση σε καθαρά ναυτιλιακά καύσιμα αποτελεί ύψιστη προτεραιότητα για την απανθρακοποίηση της ναυτιλίας. Η πρόσφατα δημοσιευθείσα έκθεση Ντράγκι για το μέλλον της ευρωπαϊκής ανταγωνιστικότητας προσδιορίζει τη ναυτιλία ως έναν από τους πιο δύσκολους τομείς για την απανθρακοποίηση, απαιτώντας περίπου 40 δισ. ευρώ σε ετήσιες επενδύσεις μεταξύ 2031 και 2050. Η έκθεση υπογραμμίζει ότι, ενώ η ΕΕ είναι παγκόσμιος ηγέτης στον τομέα των βιώσιμων ανανεώσιμων και χαμηλών εκπομπών άνθρακα καυσίμων για την απαλλαγή των μεταφορών από τον άνθρακα, έχει περιορισμένη εγκατεστημένη δυναμικότητα και παραγωγή. Συνεπώς, η ΕΕ πρέπει να δημιουργήσει μια αλυσίδα εφοδιασμού για καθαρά καύσιμα, καθώς σε διαφορετική περίπτωση το κόστος επίτευξης των στόχων της θα είναι σημαντικό.
Στο πλαίσιο αυτό δημιουργήθηκε η Clean Maritime Fuels Platform, η οποία αποτελεί μια πρωτοβουλία με στόχο την ενίσχυση της επικοινωνίας μεταξύ πλοιοκτητών και παραγωγών καυσίμων για την αναγνώριση κοινών προκλήσεων και την εξεύρεση κατάλληλων λύσεων.
Την Πέμπτη 12 Σεπτεμβρίου, εκπρόσωποι των ECSA, FuelsEurope, eFuel Alliance, EWABA, HydrogenEurope και Methanol Institute πραγματοποίησαν την πρώτη τους συνάντηση και συμφώνησαν σχετικά με τους στόχους και τις αρχές λειτουργίας της νέας πλατφόρμας, αναλύοντας παράλληλα το βασικό θέμα των ελλείψεων στις υποδομές.
«Σήμερα, η ναυτιλιακή και η ενεργειακή βιομηχανία ενώνουν τις δυνάμεις τους και εγκαινιάζουν μια πλατφόρμα διαλόγου, που μπορεί να διευκολύνει την καλύτερη ροή πληροφοριών σχετικά με τις κοινές προκλήσεις που αντιμετωπίζουμε. Για να επιτύχουμε τους στόχους μας, χρειαζόμαστε καθαρά καύσιμα διαθέσιμα στην αγορά σε επαρκείς ποσότητες και σε προσιτή τιμή. Οι Ευρωπαίοι πλοιοκτήτες είναι υπερήφανοι που εγκαινιάζουν μαζί με τους παραγωγούς καυσίμων την πλατφόρμα καθαρών ναυτιλιακών καυσίμων», δήλωσε ο Σωτήρης Ράπτης, γενικός γραμματέας της ECSA.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η εκμετάλλευση των κοιτασμάτων της παραμένει ψηλά στην ατζέντα της Λιβύης, η οποία βρίσκεται σε αναζήτηση επενδύσεων. Ειδικότερα, βάσει δημοσιεύματος του τουρκικού πρακτορείου ειδήσεων…
Σε συζητήσεις για την έκδοση ομολόγου αξίας τουλάχιστον $100 εκατ. στη σκανδιναβική αγορά βρίσκεται η Contships Management, η μεγαλύτερη παγκοσμίως ιδιοκτήτρια εταιρεία feeder containerships…
Σε «τέστ αντοχής» (stress tests) και επιτόπιους ελέγχους από κλιμάκια της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας (ΕΚΤ) θα υποβληθούν το 2025 οι τράπεζες. Όπως ανακοίνωσε πρόσφατα…
Με δυναμικό ρυθμό βαίνουν οι επενδύσεις των Ελλήνων πλοιοκτητών για τη ναυπήγηση καινοτόμων ποντοπόρων πλοίων και το 2025. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της…
Περίπου 1,4 δισεκατομμύρια τουρίστες ταξίδεψαν στο εξωτερικό το 2024, αριθμός που φτάνει σε προ-πανδημίας επίπεδα, σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η υπηρεσία…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής του ανάπτυξης, ο ενεργειακός κολοσσός ADNOC προέβη πρόσφατα σε νέες διαρθρωτικές κινήσεις, που αφορούν τις ναυτιλιακές δραστηριότητες του ομίλου. Σύμφωνα…
Η τεχνολογία EnergoFlow της Wärtsilä και οι Προπέλες Σταθερού Βήματος (Fixed Pitch Propellers ‒ FPP) παρέχουν λύσεις που μειώνουν την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές ρύπων. Το…
Κεντρικός παραμένει ο ρόλος των ορυκτών καυσίμων, και δη του LNG και του πετρελαίου, για το σινορωσικό εμπόριο. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατου δημοσιεύματος του ρωσικού…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ