Η Toyota Motor Europe, η Ford of Europe και ένας ακόμα μεγάλος Ευρωπαίος κατασκευαστής οχημάτων λαμβάνουν σημαντικά μέτρα για τη μείωση των εκπομπών άνθρακα στην αλυσίδα εφοδιασμού τους, μέσω της χρήσης πλοίων που κινούνται με βιο-υγροποιημένο φυσικό αέριο (bio-LNG). Οι εταιρείες υπέγραψαν συμφωνία με τη United European Car Carriers (UECC) για να συμμετάσχουν στο πρόγραμμα βιωσιμότητας «Sail for Change», που στοχεύει στη μείωση των εκπομπών μέσω της χρήσης καθαρών καυσίμων στις θαλάσσιες μεταφορές.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις, η συμμετοχή των τριών κατασκευαστών θα μειώσει τις ετήσιες εκπομπές της UECC κατά περίπου 80.000 τόνους. Η ποσότητα αυτή αντιστοιχεί σε πάνω από το ένα τρίτο των παγκόσμιων εκπομπών Scope 1 από τις ναυτιλιακές δραστηριότητες της εταιρείας, οι οποίες ανέρχονται σε περίπου 220.000 τόνους.
Επιπλέον, οι κατασκευαστές θα μειώσουν τις εκπομπές Scope 3, δηλαδή τις εκπομπές που σχετίζονται με τη μεταφορά των προϊόντων τους, και θα περιορίσουν την έκθεσή τους στο κόστος του Συστήματος Εμπορίας Εκπομπών της ΕΕ (EU ETS). Παράλληλα, η υιοθέτηση εναλλακτικών καυσίμων χαμηλών εκπομπών άνθρακα ευθυγραμμίζεται με τον κανονισμό FuelEU Maritime, που θα τεθεί σε ισχύ το επόμενο έτος.
Στο πλαίσιο του προγράμματος «Sail for Change», η UECC διευκόλυνε τον ανεφοδιασμό των πλοίων της με βιο-υγροποιημένο φυσικό αέριο πιστοποιημένο κατά ISCC-EU, το οποίο χρησιμοποιείται ήδη σε πέντε διπλού καυσίμου πλοία στο λιμάνι της Ζεεμπρούγκε. Με αυτόν τον τρόπο, η UECC μπορεί να πραγματοποιεί φορτώσεις με ουδέτερο αποτύπωμα άνθρακα σε όλο το δίκτυο των λιμανιών της.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
«Ο Απόστολος Τζιτζικώστας θα είναι Επίτροπος Βιώσιμων Μεταφορών και Τουρισμού», ανακοίνωσε η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, σε συνέντευξη Τύπου στο…
Την παραλαβή του νεότευκτου bulk carrier «MV Fotini» από τα ιαπωνικά ναυπηγεία Onomichi Dockyard ανακοίνωσε η Meadway Bulkers, συμφερόντων του Γιώργου Δελαπόρτα. Το «MV…
Η κρατική εταιρεία ενέργειας της Νιγηρίας εκκίνησε την αποστολή βενζίνης από το διυλιστήριο Dangote, ένα βήμα που θα μπορούσε να τερματίσει την εξάρτηση δεκαετιών…
Σε αλλαγή ονομασίας προέβη πρόσφατα η Höegh LNG. Η εταιρεία μετονομάζεται πλέον σε Höegh Εvi, από τα αρχικά των λέξεων «energy, vector infrastructure». H…
Οι προοπτικές της αμμωνίας ως ναυτιλιακού καυσίμου διαφαίνονται ολοένα και ισχυρότερες, παρότι κύκλοι της αγοράς έχουν εκφράσει την ανησυχία τους για τον κίνδυνο που…
Η διατήρηση και η ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της ευρωπαϊκής ναυτιλίας θα πρέπει να αποτελούν προτεραιότητα για την ενεργειακή και επισιτιστική ασφάλεια της Γηραιάς Ηπείρου,…
Στην αναβάθμιση των προοπτικών της Εθνικής Τράπεζας και της Eurobank σε θετικές από σταθερές προχώρησε ο οίκος πιστοληπτικής αξιολόγησης Moody’s σε συνέχεια της αντίστοιχης…
Σημαντικό πλήγμα έχει δεχτεί η ναυτιλιακή κίνηση στη Διώρυγα του Σουέζ από τις επιθέσεις των Χούθι. Είναι χαρακτηριστικό ότι, τον περασμένο Αύγουστο, οι διελεύσεις…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ