Η Toyota Motor Europe, η Ford of Europe και ένας ακόμα μεγάλος Ευρωπαίος κατασκευαστής οχημάτων λαμβάνουν σημαντικά μέτρα για τη μείωση των εκπομπών άνθρακα στην αλυσίδα εφοδιασμού τους, μέσω της χρήσης πλοίων που κινούνται με βιο-υγροποιημένο φυσικό αέριο (bio-LNG). Οι εταιρείες υπέγραψαν συμφωνία με τη United European Car Carriers (UECC) για να συμμετάσχουν στο πρόγραμμα βιωσιμότητας «Sail for Change», που στοχεύει στη μείωση των εκπομπών μέσω της χρήσης καθαρών καυσίμων στις θαλάσσιες μεταφορές.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις, η συμμετοχή των τριών κατασκευαστών θα μειώσει τις ετήσιες εκπομπές της UECC κατά περίπου 80.000 τόνους. Η ποσότητα αυτή αντιστοιχεί σε πάνω από το ένα τρίτο των παγκόσμιων εκπομπών Scope 1 από τις ναυτιλιακές δραστηριότητες της εταιρείας, οι οποίες ανέρχονται σε περίπου 220.000 τόνους.
Επιπλέον, οι κατασκευαστές θα μειώσουν τις εκπομπές Scope 3, δηλαδή τις εκπομπές που σχετίζονται με τη μεταφορά των προϊόντων τους, και θα περιορίσουν την έκθεσή τους στο κόστος του Συστήματος Εμπορίας Εκπομπών της ΕΕ (EU ETS). Παράλληλα, η υιοθέτηση εναλλακτικών καυσίμων χαμηλών εκπομπών άνθρακα ευθυγραμμίζεται με τον κανονισμό FuelEU Maritime, που θα τεθεί σε ισχύ το επόμενο έτος.
Στο πλαίσιο του προγράμματος «Sail for Change», η UECC διευκόλυνε τον ανεφοδιασμό των πλοίων της με βιο-υγροποιημένο φυσικό αέριο πιστοποιημένο κατά ISCC-EU, το οποίο χρησιμοποιείται ήδη σε πέντε διπλού καυσίμου πλοία στο λιμάνι της Ζεεμπρούγκε. Με αυτόν τον τρόπο, η UECC μπορεί να πραγματοποιεί φορτώσεις με ουδέτερο αποτύπωμα άνθρακα σε όλο το δίκτυο των λιμανιών της.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την τελετή ονοματοδοσίας ενός ακόμα νεότευκτου LNG carrier γιόρτασε πρόσφατα η Mitsui O.S.K. Lines (MOL). Σύμφωνα με ανάρτηση της ιαπωνικής εταιρείας στα μέσα κοινωνικής…
Ανοδικές μεν, περιορισμένες δε είναι οι πρόσφατες τάσεις που καταγράφονται στη ναυλαγορά των LPG carriers. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, η…
Ένα ορόσημο για το φιλόδοξο και καινοτόμο project της με επίκεντρο την αποανθρακοποίηση των θαλάσσιων μεταφορών ανακοίνωσε η TOWT. Συγκεκριμένα, το ιστιοφόρο εμπορικό πλοίο…
Νέα σελίδα ανοίγεται για τα ιστορικά ναυπηγεία της βρετανικής εταιρείας Harland & Wolff, καθώς πρόσφατα ολοκληρώθηκε η εξαγορά τους από τον κρατικό ναυπηγικό όμιλο…
Στη ναυπηγική βιομηχανία των ΗΠΑ εισέρχεται δυναμικά ο νοτιοκορεατικός κολοσσός Hanwha Ocean, καθώς πρόσφατα ολοκλήρωσε την εξαγορά αμερικανικού ναυπηγείου. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το πρακτορείο…
Ανακατατάξεις (και) στην αγορά πετρελαίου αναμένεται να επιφέρει προσεχώς η επανεκλογή του Ντόναλντ Τραμπ στην προεδρία των ΗΠΑ, καθώς η επιστροφή του στον Λευκό…
H επίμονη νωχελικότητα της ναυλαγοράς των LNG carriers είναι εμφανής τις τελευταίες εβδομάδες. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος ναύλωσης…
Στο τεύχος της 15ης Μαΐου 1980, τα Ναυτικά Χρονικά, στη στήλη των Τεχνικών Θεμάτων, κατέγραψαν την είδηση της ολοκλήρωσης της μετασκευής του υπερωκεανίου «France»…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ