Τα MR2 δεξαμενόπλοια αποτελούν μεγάλο μέρος του συνολικού στόλου tankers: περίπου το 23% του στόλου δεξαμενόπλοιων χωρητικότητας μεγαλύτερης των 10.000 dwt είναι MR2 (1.757 πλοία). Καθώς ένα μέρος του στόλου έχει αρχίσει να μεγαλώνει ηλικιακά και οι προοπτικές της αγοράς παραμένουν θετικές, το ενδιαφέρον για παραγγελίες MR2 tankers βαίνει αυξανόμενο τα τελευταία έτη.
Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Xclusiv, το orderbook των MR2s έχει αυξηθεί από 98 τον Αύγουστο του 2022 σε 274 σήμερα. Μάλιστα, την περίοδο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2024 τοποθετήθηκαν 107 παραγγελίες για τέτοια tankers, 21% των οποίων προέρχονται από Έλληνες πλοιοκτήτες.
Οι Έλληνες έχουν τοποθετήσει φέτος 22 παραγγελίες για MR2s, οι Κινέζοι 14, ενώ οι Ιάπωνες καμία. Πάντως, σε ευρύτερο πλαίσιο, οι Ιάπωνες είναι εκείνοι με το μεγαλύτερο ποσοστό στο orderbook (47 πλοία), ενώ οι Έλληνες ακολουθούν με 42 και οι Κινέζοι με 31.
Η πλειοψηφία των παραγγελιών έχουν τοποθετηθεί στην Κίνα. Εκατόν πενήντα οκτώ πλοία θα ναυπηγηθούν στην Κίνα και 66 στη Νότια Κορέα. Οι παραγγελίες των Ελλήνων είναι μοιρασμένες στα ναυπηγεία των δύο χωρών: 15 θα κατασκευαστούν στη Νότια Κορέα και 27 στην Κίνα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Οι εγκατεστημένες από τη Μόσχα αρχές στην προσαρτημένη από τη Ρωσία ουκρανική χερσόνησο Κριμαία εξέφρασαν σήμερα φόβους ότι τεράστιες ποσότητες μαζούτ θα φτάσουν στις…
Καθώς η άνοδος της στάθμης της θάλασσας, ως απότοκο της κλιματικής αλλαγής, προκαλεί ήδη σημαντικά προβλήματα ανά την υφήλιο, ανησυχητικά είναι τα ευρήματα νέας…
H προσπάθεια ενημέρωσης της κοινωνίας για το σύγχρονο προφίλ της ελληνικής ναυτιλιακής βιομηχανίας αποτελεί διαχρονικά στόχο και προτεραιότητα τόσο των συντακτών όσο και των…
Έπειτα από ένα περιπετειώδες έτος για τις εταιρείες ενέργειας, που σημαδεύτηκε από αστάθεια στις αγορές και έντονη αβεβαιότητα, οι ενεργειακοί κολοσσοί βίωσαν σημαντική πτώση…
Η Κίνα σημείωσε ένα σημαντικό βήμα προς τη χρήση καθαρών καυσίμων στη ναυτιλία, ολοκληρώνοντας τον πρώτο επιτυχή ανεφοδιασμό πλοίου με καύσιμο την αμμωνία. Η…
Δυναμική εκκίνηση στο νέο έτος πραγματοποίησε ο ναυπηγικός κολοσσός της Νότιας Κορέας HD Korea Shipbuilding & Offshore Engineering Co. (HD KSOE), καθώς πρόσφατα προχώρησε…
Η στρατηγική της Maersk για τη μείωση του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος ενισχύεται από τη συνεργασία της με την TMC Compressors (TMC) και τη Yangzijiang…
«Πέταξε» η επιβατική κίνηση στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ) το 2024, καταγράφοντας αύξηση κατά 13,1% σε σχέση με το 2023. Σύμφωνα με ανακοίνωση του «Ελευθέριος…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ