Η Attica Α.Ε. Συμμετοχών ανακοίνωσε τα αποτελέσματα του α’ εξαμήνου 2024, με την ενσωμάτωση για πρώτη φορά σε ολόκληρη την περίοδο των εργασιών της «ΑΝΩΝΥΜΗ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΚΡΗΤΗΣ Α.Ε.» και των θυγατρικών της εταιριών («ΑΝΕΚ»), μετά την από 04.12.2023 ολοκλήρωση της συγχώνευσης με απορρόφηση. Βασική προτεραιότητα, κατά το α’ εξάμηνο του 2024, αποτέλεσε η λειτουργική ενσωμάτωση της ANEK και η επιτυχής υλοποίηση του σχετικού σχεδιασμού ενόψει της έναρξης της καλοκαιρινής περιόδου, τόσο σε επίπεδο στόλου όσο και ανθρώπινου δυναμικού, συστημάτων και πρακτικών.
Ο κύκλος εργασιών του Ομίλου στο α’ εξάμηνο 2024 παρουσιάζει αύξηση και στους δύο γεωγραφικούς τομείς δραστηριοποίησης (ελληνική ακτοπλοΐα και διεθνείς πλόες). Συνολικά, το α’ εξάμηνο 2024 σε σχέση με τo α’ εξάμηνο 2023, ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών αυξήθηκε κατά 29,9% φτάνοντας τα € 317,2 εκατ. από € 244,3 εκατ.
Τα ενοποιημένα Κέρδη προ Φόρων, Χρηματοδοτικών, Επενδυτικών Αποτελεσμάτων και Αποσβέσεων (EBITDA) ανήλθαν σε € 19,5 εκατ. έναντι κερδών € 47,5 εκατ. το α’ εξάμηνο 2023 ενώ προέκυψαν ενοποιημένες ζημίες μετά από φόρους € 4,5 εκατ. έναντι κερδών € 3,3 εκατ. το α΄ εξάμηνο 2023. Για λόγους σύγκρισης αναφέρεται ότι εάν η συγχώνευση της ΑΝΕΚ είχε πραγματοποιηθεί από την 1.1.2023, τότε τα pro-forma αποτελέσματα της περιόδου θα ήταν: κύκλος εργασιών € 325 εκατ., Κέρδη προ Φόρων, Χρηματοδοτικών, Επενδυτικών Αποτελεσμάτων και Αποσβέσεων (EBITDA) € 45,1 εκατ., ενώ θα προέκυπταν ενοποιημένες ζημίες μετά από φόρους € 12,5 εκατ.
Εντός του α΄ εξαμήνου 2024, ο Όμιλος προχώρησε σε αποεπένδυση με την πώληση της εταιρικής συμμετοχής του στη συγγενή εταιρία Africa Morocco Links (AML), με το κέρδος από την πώληση της συμμετοχής καθώς και τη πώληση του Ε/Γ – Ο/Γ πλοίου Morocco Star, να ανέρχεται σε € 22,8 εκατ. Η πώληση του πλοίου Morocco Express 1 (ex. Highspeed 3), η οποία ενέπιπτε στο πλαίσιο της συμφωνίας για την πώληση της ως άνω συμμετοχής, ολοκληρώθηκε εντός του Ιουλίου 2024.
Τα ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα στις 30.06.2024 ανέρχονται σε € 157,8 εκατ. (€ 103,4 εκατ. στις 31.12.2023), με αχρησιμοποίητα όρια χρηματοδότησης συνολικού ύψους € 44 εκατ., με τον Όμιλο να έχει προβεί σε συνολικές επενδυτικές ταμειακές εκροές € 55 εκατ. για το α’ εξάμηνο 2024. Σημειώνεται ότι στις 26.7.2024 πραγματοποιήθηκε η ολοσχερής εξόφληση του διαπραγματεύσιμου στο Χρηματιστήριο κοινού ομολογιακού δανείου ύψους € 175 εκατ. Τα ίδια κεφάλαια του Ομίλου, ανήλθαν σε € 495,2 εκατ. (€ 495,7 εκατ. στις 31.12.2023).
ΑΓΟΡΕΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΙΚΟ ΕΡΓΟ
O στόλος του Ομίλου με τα εμπορικά σήματα «Superfast Ferries», «Blue Star Ferries», «Hellenic Seaways» και «Anek Lines», αριθμεί 42 πλοία, από τα οποία τα 28 είναι συμβατικά επιβατηγά – οχηματαγωγά πλοία, τα 12 είναι ταχύπλοα και 2 πλοία είναι φορτηγά – οχηματαγωγά. Όλα τα πλοία του Ομίλου είναι ιδιόκτητα πλην δύο (2) επιβατηγών – οχηματαγωγών, τα οποία είναι ναυλωμένα.
Το μεταφορικό έργο του Ομίλου παρουσιάζει αύξηση σε σύγκριση με το α΄ εξάμηνο 2023. Ειδικότερα, το α’ εξάμηνο του 2024 τα πλοία του Ομίλου μετέφεραν 2,8 εκατ. επιβάτες (2,4 εκατ. επιβάτες το α’ εξάμηνο του 2023- αύξηση 16,7%), 462 χιλ. Ι.Χ. οχήματα (365 χιλ. Ι.Χ. οχήματα το α’ εξάμηνο του 2023- αύξηση 26,6%) και 266 χιλ. φορτηγά οχήματα (209 χιλ. φορτηγά οχήματα το α’ εξάμηνο του 2023-αύξηση 27,3%). Τα δρομολόγια των πλοίων για το α’ εξάμηνο 2024 ανήλθαν σε 8.406 (7.968 το α’ εξάμηνο του 2023- αύξηση 5,5%). Για λόγους σύγκρισης αναφέρεται ότι σύμφωνα με τα pro forma στοιχεία α’ εξαμήνου 2023, το ενοποιημένο μεταφορικό έργο του Ομίλου και της ΑΝΕΚ θα είχε ανέλθει σε 2,7 εκατ. επιβάτες , 438 χιλ. Ι.Χ. οχήματα και 261 χιλ. φορτηγά οχήματα. Η αύξηση του μεταφορικού έργου α΄ εξαμήνου 2024 σε σύγκριση με τα pro- forma στοιχεία του α΄ εξαμήνου 2023 είναι 3,7% στους επιβάτες, 5,5% στα Ι.Χ. οχήματα και 1,9% στα φορτηγά οχήματα.
ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ- ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ- ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Συνεχίζεται η υλοποίηση του σχεδιασμού της Attica Group προς την πράσινη μετάβαση και την ανανέωση του στόλου της. Ο Όμιλος προχώρησε στην υπογραφή συμφωνίας με τη Stena RoRo για τη μακροχρόνια ναύλωση με δικαίωμα αγοράς 2 πλοίων τύπου E-Flexer προς ναυπήγηση, τα οποία θα είναι πιστοποιημένα methanol ready και battery ready, με μηχανές οι οποίες είναι σχεδιασμένες ώστε να λειτουργούν με 3 διαφορετικούς τύπους καυσίμου, και θα είναι εξοπλισμένα με τεχνολογία αιχμής για τη βέλτιστη περιβαλλοντική απόδοση και τη μείωση των εκπομπών αερίων ρύπων. Η παραλαβή τους έχει προγραμματιστεί για τον Απρίλιο και τον Αύγουστο του 2027.
Κατά το β΄ εξάμηνο 2024, η εταιρεία προέβη στην εξαγορά των επιβατηγών – οχηματαγωγών πλοίων ΚΙΣΣΑΜΟΣ και ΚΥΔΩΝ, τα οποία ήταν ήδη ενταγμένα στον στόλο του Ομίλου με συμφωνίες μακροχρόνιας ναύλωσης γυμνού πλοίου (bareboat charter agreements). Η απόκτηση των δύο πλοίων προέκυψε από την άσκηση του σχετικού δικαιώματος εξαγοράς που προβλεπόταν στις συμφωνίες μακροχρόνιας ναύλωσης, έναντι συνολικού τιμήματος € 4,4 εκατ. και € 4,5 εκατ. αντίστοιχα.
Παράλληλα, η Attica Group επεκτείνει τη δραστηριότητα της στον ξενοδοχειακό τομέα. Ο σχεδιασμός υλοποιείται σταδιακά από το 2021 με την αγορά ξενοδοχειακών συγκροτημάτων σε νησιά στα οποία δραστηριοποιούνται τα πλοία του Ομίλου. Στο πλαίσιο αυτό, σε συνέχεια των δυο προηγούμενων εξαγορών της, εντός του α’ εξαμήνου 2024 η Εταιρία επένδυσε € 14 εκατ. στην απόκτηση του 2ου κατά σειρά ξενοδοχειακού συγκροτήματος στη Νάξο, διευρύνοντας περαιτέρω την παρουσία της στο νησί.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την τελετή ονοματοδοσίας ενός ακόμα νεότευκτου LNG carrier γιόρτασε πρόσφατα η Mitsui O.S.K. Lines (MOL). Σύμφωνα με ανάρτηση της ιαπωνικής εταιρείας στα μέσα κοινωνικής…
Ανοδικές μεν, περιορισμένες δε είναι οι πρόσφατες τάσεις που καταγράφονται στη ναυλαγορά των LPG carriers. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, η…
Ένα ορόσημο για το φιλόδοξο και καινοτόμο project της με επίκεντρο την αποανθρακοποίηση των θαλάσσιων μεταφορών ανακοίνωσε η TOWT. Συγκεκριμένα, το ιστιοφόρο εμπορικό πλοίο…
Νέα σελίδα ανοίγεται για τα ιστορικά ναυπηγεία της βρετανικής εταιρείας Harland & Wolff, καθώς πρόσφατα ολοκληρώθηκε η εξαγορά τους από τον κρατικό ναυπηγικό όμιλο…
Στη ναυπηγική βιομηχανία των ΗΠΑ εισέρχεται δυναμικά ο νοτιοκορεατικός κολοσσός Hanwha Ocean, καθώς πρόσφατα ολοκλήρωσε την εξαγορά αμερικανικού ναυπηγείου. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το πρακτορείο…
Ανακατατάξεις (και) στην αγορά πετρελαίου αναμένεται να επιφέρει προσεχώς η επανεκλογή του Ντόναλντ Τραμπ στην προεδρία των ΗΠΑ, καθώς η επιστροφή του στον Λευκό…
H επίμονη νωχελικότητα της ναυλαγοράς των LNG carriers είναι εμφανής τις τελευταίες εβδομάδες. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος ναύλωσης…
Στο τεύχος της 15ης Μαΐου 1980, τα Ναυτικά Χρονικά, στη στήλη των Τεχνικών Θεμάτων, κατέγραψαν την είδηση της ολοκλήρωσης της μετασκευής του υπερωκεανίου «France»…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ