Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα δεδομένα της VesselsValue αναφορικά με τις παραγγελίες πλοίων εντός του 2024, καθώς, ενώ κύκλοι και αναλυτές της αγοράς κατά τη διάρκεια του έτους αναφέρουν ότι οι ρυθμοί έχουν «πέσει» σε σύγκριση με πέρυσι και το 2022, η VesselsValue κάνει λόγο για τα υψηλότερα επίπεδα τα τελευταία τρία έτη.
Ειδικότερα, η VesselsValue λαμβάνει υπόψη της τις παραγγελίες bulk carriers, tankers, containerships, gas carriers, vehicle carriers, Ro-Ro πλοίων και OSVs. Δεδομένου του χαμηλού αριθμού παραγγελιών για Ro-Ro και OSVs, θα εστιαστούμε στους υπόλοιπους πέντε τύπους πλοίων.
Το διάστημα Ιανουαρίου-Αυγούστου 2024 τοποθετήθηκαν παραγγελίες για 1.085 bulk carriers (28% ‒ 303), tankers (39% ‒ 421), containerships (13% ‒ 139), gas carriers (16% ‒ 171) και vehicle carriers (5% ‒ 51). Τα εν λόγω επίπεδα συνιστούν άνοδο 8,4% σε ετήσια βάση, καθώς την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι είχαν τοποθετηθεί παραγγελίες για αθροιστικά 1.001 πλοία τέτοιων τύπων.
Παράλληλα, είναι άξιο αναφοράς ότι τα δεξαμενόπλοια αλλά και τα υγραεριοφόρα διαδραματίζουν καίριο ρόλο στο orderbook. Οι παραγγελίες για δεξαμενόπλοια είναι αυξημένες κατά 30,7% σε ετήσια βάση (421 έναντι 322 πέρυσι), ενώ εκείνες για gas carriers είναι αυξημένες κατά 46,2% σε ετήσια βάση (171 έναντι 117 πέρυσι).
Πέραν αυτού, το 2024 έχουν τοποθετηθεί περισσότερες παραγγελίες για υγραεριοφόρα πλοία παρά για containerships, όπως δείχνουν τα δεδομένα της VesselsValue. Όσον αφορά τα διατεθέντα κεφάλαια για παραγγελίες πλοίων, υγραεριοφόρα και containerships ξεχωρίζουν, παρότι δεν είναι εκείνα που οδηγούν την κούρσα των παραγγελιών.
Φέτος έχουν διατεθεί $17,5 δισ. για παραγγελίες containerships και $26,3 δισ. για παραγγελίες υγραεριοφόρων. Αθροιστικά, βάσει της VesselsValue, έχουν διατεθεί περισσότερα από $75 δισ. για παραγγελίες bulk carriers, tankers, containerships, gas carriers και vehicle carriers.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στο Συνέδριο για τα «50 χρόνια Δημοκρατίας και τις Ένοπλες Δυνάμεις: Τι μέλλει γενέσθαι;», ο Πάνος Ξενοκώστας, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ONEX Shipyards…
Τις συνιστώσες που θα διαμορφώσουν την παγκόσμια οικονομία και το θαλάσσιο εμπόριο ανέλυσαν οι κ. Αγγελική Φράγκου, Πρόεδρος και Διευθύνουσα Σύμβουλος της Navios Maritime…
Ηχητικό του πύργου ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας κατέγραψε τις τελευταίες επικοινωνίες δευτερόλεπτα πριν και μετά τη σύγκρουση εν πτήσει ενός επιβατικού αεροσκάφους της εταιρίας American…
Ανθεκτικότητα επέδειξε η παγκόσμια αγορά δημόσιων εγγραφών (IPOs) το περασμένο έτος, οδηγούμενη από την δυναμική ανάκαμψη της Ευρώπης και των ΗΠΑ. Συγκεκριμένα, η παγκόσμια…
Ισχυρές διαφαίνονται οι προοπτικές της αγοράς κρουαζιέρας και για το 2025, με τις εταιρείες να επεκτείνουν τα διαθέσιμα δρομολόγιά τους και τη ζήτηση να…
Ορατό είναι το ενδεχόμενο ναυτιλιακές εταιρείες να χρειαστεί να καταβάλουν τέλος για τη χρήση της Βαλτικής Θάλασσας, μιας από τις πιο πολυσύχναστες ναυτιλιακές οδούς…
Ένα νέο πλαίσιο για την αναζωογόνηση της οικονομικής παραγωγικότητας και τη διασφάλιση του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος της ΕΕ παρουσίασε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Η Πυξίδα Ανταγωνιστικότητας,…
Στο πλαίσιο του προγράμματος οικονομικής ανάπτυξης της Σαουδικής Αραβίας, με ορίζοντα το 2030, η κρατική ναυτιλιακή εταιρεία της Σαουδικής Αραβίας, η Bahri προέβη πρόσφατα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ