Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα δεδομένα της VesselsValue αναφορικά με τις παραγγελίες πλοίων εντός του 2024, καθώς, ενώ κύκλοι και αναλυτές της αγοράς κατά τη διάρκεια του έτους αναφέρουν ότι οι ρυθμοί έχουν «πέσει» σε σύγκριση με πέρυσι και το 2022, η VesselsValue κάνει λόγο για τα υψηλότερα επίπεδα τα τελευταία τρία έτη.
Ειδικότερα, η VesselsValue λαμβάνει υπόψη της τις παραγγελίες bulk carriers, tankers, containerships, gas carriers, vehicle carriers, Ro-Ro πλοίων και OSVs. Δεδομένου του χαμηλού αριθμού παραγγελιών για Ro-Ro και OSVs, θα εστιαστούμε στους υπόλοιπους πέντε τύπους πλοίων.
Το διάστημα Ιανουαρίου-Αυγούστου 2024 τοποθετήθηκαν παραγγελίες για 1.085 bulk carriers (28% ‒ 303), tankers (39% ‒ 421), containerships (13% ‒ 139), gas carriers (16% ‒ 171) και vehicle carriers (5% ‒ 51). Τα εν λόγω επίπεδα συνιστούν άνοδο 8,4% σε ετήσια βάση, καθώς την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι είχαν τοποθετηθεί παραγγελίες για αθροιστικά 1.001 πλοία τέτοιων τύπων.
Παράλληλα, είναι άξιο αναφοράς ότι τα δεξαμενόπλοια αλλά και τα υγραεριοφόρα διαδραματίζουν καίριο ρόλο στο orderbook. Οι παραγγελίες για δεξαμενόπλοια είναι αυξημένες κατά 30,7% σε ετήσια βάση (421 έναντι 322 πέρυσι), ενώ εκείνες για gas carriers είναι αυξημένες κατά 46,2% σε ετήσια βάση (171 έναντι 117 πέρυσι).
Πέραν αυτού, το 2024 έχουν τοποθετηθεί περισσότερες παραγγελίες για υγραεριοφόρα πλοία παρά για containerships, όπως δείχνουν τα δεδομένα της VesselsValue. Όσον αφορά τα διατεθέντα κεφάλαια για παραγγελίες πλοίων, υγραεριοφόρα και containerships ξεχωρίζουν, παρότι δεν είναι εκείνα που οδηγούν την κούρσα των παραγγελιών.
Φέτος έχουν διατεθεί $17,5 δισ. για παραγγελίες containerships και $26,3 δισ. για παραγγελίες υγραεριοφόρων. Αθροιστικά, βάσει της VesselsValue, έχουν διατεθεί περισσότερα από $75 δισ. για παραγγελίες bulk carriers, tankers, containerships, gas carriers και vehicle carriers.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τον λιμένα της Πάτρας, έναν από τους σημαντικότερους επιβατικούς και εμπορευματικούς σταθμούς της χώρας, επισκέφθηκε ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Στέφανος Γκίκας, με…
Νέα κρατική επιδότηση εξασφάλισε ο κολοσσός παραγωγής μικροκυκλωμάτων Intel, στο πλαίσιο της στρατηγικής των ΗΠΑ να επιτύχουν αυτάρκεια στην παραγωγή μικροκυκλωμάτων. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Ο παγκόσμιος στόλος containerships έσπασε το φράγμα των 30 εκατ. TEUs σε όρους μεταφορικής ικανότητας το 2024, καθώς έλαβε χώρα η παράδοση πλοίων μεταφορικής…
Εκρήξεις ακούστηκαν τις πρώτες πρωινές ώρες σήμερα στην Οδησσό, στρατηγικής σημασίας λιμάνι της Ουκρανίας στη Μαύρη Θάλασσα, μετέδωσαν ουκρανικά μέσα ενημέρωσης, αφού η ουκρανική…
Η πτωτική πορεία των spot ναύλων των LNG carriers συνεχίζεται ασταμάτητα, με τις διαχειρίστριες εταιρείες να φλερτάρουν με επίπεδα χαμηλότερα του break-even. Πιο συγκεκριμένα,…
Τη Δευτέρα 25 Νοεμβρίου έλαβαν χώρα οι αρχαιρεσίες της Ελληνικής Ένωσης Ναυτιλιακών Δικηγόρων (ΕΕΝΔ), με το νέο Διοικητικό Συμβούλιο να διαμορφώνεται ως εξής: Πρόεδρος:…
Δύο κορυφαίες εταιρείες αυτοματισμού, η CMA D. ARGOUDELIS & CO S.A. και η I.A.S. L.I. SKOURGIALOS L.P., με ενθουσιασμό ανακοινώνουν μια νέα συνεργασία που…
Η Attica Bank-Παγκρήτια Τράπεζα προχώρησε στην πρώτη της ναυτιλιακή χρηματοδότηση συνδεδεμένη με βιώσιμα κριτήρια προς τη ναυτιλιακή εταιρεία Stem Shipping Co S.A. Η χρηματοδότηση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ