Ενδιαφέροντα ήταν τα ευρήματα έκθεσης του Μάριο Ντράγκι για την ανταγωνιστικότητα της ευρωπαϊκής οικονομίας και τον ρόλο της ναυτιλίας στη νέα τάξη πραγμάτων για τη Γηραιά Ήπειρο.
Η έκθεση αναγνωρίζει την ηγετική θέση της ευρωπαϊκής ναυτιλίας σε παγκόσμιο επίπεδο και επισημαίνει ότι το κατάλληλο ρυθμιστικό και φορολογικό πλαίσιο έχει εξασφαλίσει την ανταγωνιστικότητά της.
Η έκθεση αναγνωρίζει επίσης ότι η ναυτιλία, μαζί με τις αερομεταφορές, είναι οι πιο απαιτητικοί κλάδοι για την απανθρακοποίηση. Οι επενδυτικές ανάγκες μόνο για τη ναυτιλία θα είναι περίπου 40 δισ. ευρώ κάθε χρόνο από το 2031 έως το 2050. Η κλιμάκωση της παραγωγής καθαρών καυσίμων και καινοτόμων τεχνολογιών στην Ευρώπη τίθεται ως μείζων στόχος. Στο πλαίσιο αυτό, η έκθεση προσδιορίζει την ανάγκη για επαρκή πρόσβαση σε χρηματοδότηση, συμπεριλαμβανομένων ειδικών προσκλήσεων για τη ναυτιλία στο πλαίσιο του Ταμείου Καινοτομίας του ETS.
«Η έκθεση Ντράγκι αναγνωρίζει τον ηγετικό ρόλο της ευρωπαϊκής ναυτιλίας σε παγκόσμιο επίπεδο και την ανάγκη διατήρησης της διεθνούς ανταγωνιστικότητάς της. Η ευρωπαϊκή ναυτιλία αποτελεί success story και ακρογωνιαίο λίθο της ασφάλειας της ηπείρου μας όσον αφορά την ενέργεια, τα τρόφιμα και την εφοδιαστική αλυσίδα. Σε αυτούς τους καιρούς γεωπολιτικής αβεβαιότητας, είναι ζωτικής σημασίας για την Ευρώπη να διατηρήσει και να αυξήσει τον στόλο που διαχειρίζεται η ΕΕ, ο οποίος εξασφαλίζει τη θέση της Ευρώπης στις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού, καθώς και την πρόσβαση σε βασικές διεθνείς αγορές», δήλωσε ο Σωτήρης Ράπτης, γενικός γραμματέας της ECSA.
Dear Mario Draghi, a year ago, I asked you to prepare a report on the future of Europe’s competitiveness.
No one was better placed than you to take up this challenge.
Now, we are eager to listen to your views ↓
https://t.co/aHjnX6Si5D— Ursula von der Leyen (@vonderleyen) September 9, 2024
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο Κωστής Φραγκούλης, επικεφαλής της Franman, Πρόεδρος του Propeller Club Πειραιά και Α’ Αντιπρόεδρος του International Propeller, τιμήθηκε ως Παγκόσμιο Μέλος της Χρονιάς (2024…
Από βουτιά σε βουτιά συνεχίζουν οι ναύλοι των LNG carriers, με τη Λεκάνη του Ατλαντικού να αποτελεί περιοχή κατάρρευσης των ναύλων. Πιο συγκεκριμένα, βάσει…
Σε ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων για το γ΄ τρίμηνο του 2024 προχώρησε την Παρασκευή 1 Νοεμβρίου η Costamare, με επικεφαλής τον κ. Κωνσταντίνο Κωνσταντακόπουλο.…
Η σπουδαία και ανιδιοτελής προσφορά της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, μέσω της ΣΥΝ-ΕΝΩΣΙΣ, στην Ελληνική Αστυνομία, που αφορά στη δωρεά εξοπλισμού στη Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής,…
Σε εξέλιξη βρίσκεται η επ’ αόριστον απεργία των εργαζομένων στον λιμένα του Μόντρεαλ, η οποία ξεκίνησε τις πρωινές ώρες της Πέμπτης 31 Οκτωβρίου. Συγκεκριμένα,…
Την πτωτική πορεία της ευρωπαϊκής ζήτησης ντίζελ πιθανότατα θα ανατρέψει το γεγονός ότι η Μεσόγειος Θάλασσα θα γίνει ECA από τον Μάιο του 2025,…
Η ευρεία υιοθέτηση της αμμωνίας ως μελλοντικού καυσίμου της ναυτιλίας παρουσιάζει τεχνικές προκλήσεις, λόγω της εγγενούς τοξικότητάς της, που απαιτεί μέτρα ασφαλείας και ειδικό…
Αντιμέτωπη με τις παράπλευρες απώλειες των κυρώσεων της Δύσης κατά της Ρωσίας βρίσκεται η TotalEnergies, η οποία βλέπει σημαντικά κεφάλαια να εγκλωβίζονται στη Ρωσία.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ