Ενδιαφέροντα ήταν τα ευρήματα έκθεσης του Μάριο Ντράγκι για την ανταγωνιστικότητα της ευρωπαϊκής οικονομίας και τον ρόλο της ναυτιλίας στη νέα τάξη πραγμάτων για τη Γηραιά Ήπειρο.
Η έκθεση αναγνωρίζει την ηγετική θέση της ευρωπαϊκής ναυτιλίας σε παγκόσμιο επίπεδο και επισημαίνει ότι το κατάλληλο ρυθμιστικό και φορολογικό πλαίσιο έχει εξασφαλίσει την ανταγωνιστικότητά της.
Η έκθεση αναγνωρίζει επίσης ότι η ναυτιλία, μαζί με τις αερομεταφορές, είναι οι πιο απαιτητικοί κλάδοι για την απανθρακοποίηση. Οι επενδυτικές ανάγκες μόνο για τη ναυτιλία θα είναι περίπου 40 δισ. ευρώ κάθε χρόνο από το 2031 έως το 2050. Η κλιμάκωση της παραγωγής καθαρών καυσίμων και καινοτόμων τεχνολογιών στην Ευρώπη τίθεται ως μείζων στόχος. Στο πλαίσιο αυτό, η έκθεση προσδιορίζει την ανάγκη για επαρκή πρόσβαση σε χρηματοδότηση, συμπεριλαμβανομένων ειδικών προσκλήσεων για τη ναυτιλία στο πλαίσιο του Ταμείου Καινοτομίας του ETS.
«Η έκθεση Ντράγκι αναγνωρίζει τον ηγετικό ρόλο της ευρωπαϊκής ναυτιλίας σε παγκόσμιο επίπεδο και την ανάγκη διατήρησης της διεθνούς ανταγωνιστικότητάς της. Η ευρωπαϊκή ναυτιλία αποτελεί success story και ακρογωνιαίο λίθο της ασφάλειας της ηπείρου μας όσον αφορά την ενέργεια, τα τρόφιμα και την εφοδιαστική αλυσίδα. Σε αυτούς τους καιρούς γεωπολιτικής αβεβαιότητας, είναι ζωτικής σημασίας για την Ευρώπη να διατηρήσει και να αυξήσει τον στόλο που διαχειρίζεται η ΕΕ, ο οποίος εξασφαλίζει τη θέση της Ευρώπης στις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού, καθώς και την πρόσβαση σε βασικές διεθνείς αγορές», δήλωσε ο Σωτήρης Ράπτης, γενικός γραμματέας της ECSA.
Dear Mario Draghi, a year ago, I asked you to prepare a report on the future of Europe’s competitiveness.
No one was better placed than you to take up this challenge.
Now, we are eager to listen to your views ↓
https://t.co/aHjnX6Si5D— Ursula von der Leyen (@vonderleyen) September 9, 2024
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ελαφριά πτώση κατέγραψε η παραγωγή του αμερικανικού σχιστολιθικού φυσικού αερίου, το οποίο αντιπροσωπεύει το 79% της παραγωγής φυσικού αερίου των ΗΠΑ, κατά τους πρώτους…
Δύο νέα, καινοτόμα πλοία, που στοχεύουν στη βελτίωση της ενεργειακής αποδοτικότητας και στη μείωση των εκπομπών, παρουσιάστηκαν πρόσφατα στη Σαγκάη, κατά τη διάρκεια συνέντευξης…
Στα ιδιωτικά διυλιστήρια «κλείνει το μάτι» το Πεκίνο, το οποίο σχεδιάζει να αυξήσει τις ποσοστώσεις εισαγωγής αργού πετρελαίου των μη κρατικών διυλιστηρίων κατά 6%.…
Καθώς ζήτηση και προσφορά στις αγορές ξηρού φορτίου ασκούν αντίρροπες δυνάμεις στην αγορά των bulk carriers, η σταδιακή αποδυνάμωση της αγοράς ασκεί καθοδική πίεση…
Η πιστοποίηση των τεχνολογιών αυτόνομης πλοήγησης κρίνεται αναγκαία, καθώς αυξάνει την εμπιστοσύνη και την αξιοπιστία τους. Σε αυτό το πλαίσιο, αισιοδοξία προκαλεί το γεγονός…
Οι ώρες μετρούν αντίστροφα για την εκλογική αναμέτρηση στις ΗΠΑ, με την Κάμαλα Χάρις και τον Ντόναλντ Τραμπ να διασταυρώνουν συνεχώς τα ξίφη τους.…
Η Air France ανέστειλε προληπτικά «μέχρι νεοτέρας» χθες Κυριακή κάθε υπέρπτηση στη ζώνη της Ερυθράς Θάλασσας, αφού πλήρωμα ανέφερε πως παρατήρησε «φωτεινό αντικείμενο» πάνω…
Οι αντάρτες Χούθι της Υεμένης, που υποστηρίζονται από το Ιράν, διεμήνυσαν χθες Κυριακή 3 Νοεμβρίου πως θα συνεχίσουν τον ναυτικό αποκλεισμό του Ισραήλ ωσότου…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ