Η αυτόνομη πλοήγηση θεωρείται ένα από τα πιο σημαντικά επιτεύγματα στον τομέα της ναυτιλιακής τεχνολογίας, προσφέροντας μεγάλες δυνατότητες για τη βελτίωση της ασφάλειας και της αποδοτικότητας στις θαλάσσιες μεταφορές. Η ενσωμάτωση έξυπνων συστημάτων, που αξιοποιούν την τεχνητή νοημοσύνη και προηγμένους αισθητήρες, υπόσχεται να φέρει επανάσταση στις θαλάσσιες μεταφορές, αυξάνοντας την ασφάλεια, μειώνοντας τα ατυχήματα και βελτιστοποιώντας τη διαχείριση πόρων. Στο πλαίσιο αυτό, η συνεργασία της Avikus με τον DNV που ανακοινώθηκε κατά τη διάρκεια του SMM 2024, αποτελεί ένα σημαντικό ορόσημο για την υιοθέτηση εργαλείων που υποστηρίζουν αποδοτικά την αυτόνομη πλοήγηση.
Η σύμπραξη των δύο εταιρειών επικεντρώνεται κυρίως στην ανάπτυξη και στην πιστοποίηση του HiNAS Control, ενός προηγμένου συστήματος αυτόνομης πλοήγησης, που χρησιμοποιεί τεχνητή νοημοσύνη (AI) και συνδυασμό αισθητήρων (sensor fusion). Το HiNAS Control ενσωματώνει τεχνολογία επαυξημένης πραγματικότητας (AR) για να υποστηρίζει τους ναυτικούς σε πραγματικό χρόνο. Μέσω αυτού, τα πλοία μπορούν να αποφεύγουν αυτόνομα τις συγκρούσεις, να βελτιστοποιούν τις διαδρομές και τις ταχύτητες, ενώ παράλληλα μειώνονται οι εκπομπές και τα ατυχήματα, βελτιώνοντας έτσι την αποδοτικότητα και την ασφάλεια στις θαλάσσιες μεταφορές.
Η Avikus έχει ήδη καταφέρει να ενσωματώσει το HiNAS Control ως βασική προδιαγραφή στα νέα πλοία της HD Hyundai, με 171 σετ ήδη να έχουν παραγγελθεί. Το σύστημα βρίσκεται σε φάση αξιολόγησης σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα και τους κανονισμούς του DNV, με στόχο την πρώτη στον κόσμο Έγκριση Τύπου για αυτόνομες ναυτιλιακές λύσεις.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η σπουδαία και ανιδιοτελής προσφορά της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, μέσω της ΣΥΝ-ΕΝΩΣΙΣ, στην Ελληνική Αστυνομία, που αφορά στη δωρεά εξοπλισμού στη Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής,…
Σε εξέλιξη βρίσκεται η επ’ αόριστον απεργία των εργαζομένων στον λιμένα του Μόντρεαλ, η οποία ξεκίνησε τις πρωινές ώρες της Πέμπτης 31 Οκτωβρίου. Συγκεκριμένα,…
Την πτωτική πορεία της ευρωπαϊκής ζήτησης ντίζελ πιθανότατα θα ανατρέψει το γεγονός ότι η Μεσόγειος Θάλασσα θα γίνει ECA από τον Μάιο του 2025,…
Η ευρεία υιοθέτηση της αμμωνίας ως μελλοντικού καυσίμου της ναυτιλίας παρουσιάζει τεχνικές προκλήσεις, λόγω της εγγενούς τοξικότητάς της, που απαιτεί μέτρα ασφαλείας και ειδικό…
Αντιμέτωπη με τις παράπλευρες απώλειες των κυρώσεων της Δύσης κατά της Ρωσίας βρίσκεται η TotalEnergies, η οποία βλέπει σημαντικά κεφάλαια να εγκλωβίζονται στη Ρωσία.…
Η αιολική πρόωση κάνει ακόμα ένα βήμα στη ναυτιλία, με την εγκατάσταση κυλίνδρων αναρρόφησης eSAILs σε πλοία τύπου tanker/bulker της Klaveness Combination Carriers ASA…
Ο υποψήφιος των Ρεπουμπλικάνων, στις επερχόμενες εκλογές της 5ης Νοεμβρίου, Ντόναλντ Τραμπ έχει διαμηνύσει πληθώρα δασμών εφόσον εκλεγεί. Παρότι ο πρώην πρόεδρος υπογραμμίζει ότι…
Σε ασφυκτικό κλοιό για τα πλοία που μεταφέρουν ρωσικό LNG εξελίσσονται σταδιακά οι ολοένα και αυστηρότερες δυτικές κυρώσεις. Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται η συγκέντρωση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ