Για την ανάγκη ενίσχυσης της γεωπολιτικής θέσης και της διαπραγματευτικής ισχύος της Κύπρου με στόχο την επίλυση του Κυπριακού μίλησε ο κ. Πόλυς Χατζηωάννου, CEO της Safe Bulkers, στην ειδική εκδήλωση που διοργάνωσε τη Δευτέρα 9 Σεπτεμβρίου το Propeller Club Πειραιά από κοινού με το Propeller Λεμεσού, με αφορμή τη συμπλήρωση 50 ετών από την τουρκική εισβολή.
Ο Κύπριος εφοπλιστής έκανε ειδική μνεία στην οικονομική ανάκαμψη της Κύπρου τα τελευταία χρόνια εκμεταλλευόμενη τη στρατηγική της θέση ως γέφυρα Ανατολής και Δύσης.
Ο ίδιος υπογράμμισε την τόνωση των γεωπολιτικών σχέσεων με τη Δύση, σημειώνοντας: «σταδιακά κάναμε γεωπολιτικές επιλογές πιο κοντά στη Δύση. Ειδικά μετά τον πόλεμο Ρωσίας-Ουκρανίας αναπτύξαμε σχέσεις με Ισραήλ, Αίγυπτο και ΗΠΑ , γεγονός που αναδείχθηκε πιο έντονα από ποτέ μέσα από το σχέδιο ‘’Αμάλθεια’’ της Κυπριακής Δημοκρατίας για την παροχή ανθρωπιστικής βοήθειας διά θαλάσσης προς τη Λωρίδα της Γάζας η οποία ξεκίνησε από το λιμάνι της Λάρνακας».
Ο κ. Χατζηωάννου τόνισε ότι, εν μέσω των εύθραυστων αυτών γεωπολιτικών ισορροπιών, η ενίσχυση της άμυνας και των διαπραγματευτικών σχέσεων της Κύπρου πρέπει να είναι η κορυφαία προτεραιότητα. «Στην Κύπρο δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι ο εχθρός δεν είναι προ των πυλών αλλά είναι ήδη εντός των πυλών». Σχολίασε ακόμη ότι η στήριξη της Ελλάδας στον αμυντικό τομέα της Κύπρου είναι θεμελιώδης. «Μόνο αν σε αισθάνεται ισχυρό ο άλλος θα έρθει στο τραπέζι των συζητήσεων για να βρεθεί μια δίκαιη και βιώσιμη λύση. Η άμυνα της Ελλάδας, άλλωστε, ξεκινά από την άμυνα της Κύπρου. Αν χαθεί αυτό, θα πέφτουν στο τραπέζι, από την άλλη πλευρά, χωρίς καμία ντροπή, σχέδια διχοτόμησης του νησιού και δύο κρατών στην Κύπρο».
Ο επικεφαλής της Safe Bulkers επεσήμανε ότι η ηλεκτρική διασύνδεση με την Ελλάδα και το Ισραήλ, που υποστηρίζεται από τις ΗΠΑ και χρηματοδοτείται από την ΕΕ, θα ενισχύσει τη γεωπολιτική προβολή της Κύπρου ενώ έκλεισε το μήνυμά του με την ευχή «να βρεθεί μια λύση ενός ανεξάρτητου και κυριαρχικού κράτους, μέλους της ΕΕ, το οποίο θα παίζει σημαίνοντα ρόλο στην ευρύτερη περιοχή γεωπολιτικά και ενεργειακά».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε «τέστ αντοχής» (stress tests) και επιτόπιους ελέγχους από κλιμάκια της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας (ΕΚΤ) θα υποβληθούν το 2025 οι τράπεζες. Όπως ανακοίνωσε πρόσφατα…
Με δυναμικό ρυθμό βαίνουν οι επενδύσεις των Ελλήνων πλοιοκτητών για τη ναυπήγηση καινοτόμων ποντοπόρων πλοίων και το 2025. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της…
Περίπου 1,4 δισεκατομμύρια τουρίστες ταξίδεψαν στο εξωτερικό το 2024, αριθμός που φτάνει σε προ-πανδημίας επίπεδα, σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η υπηρεσία…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής του ανάπτυξης, ο ενεργειακός κολοσσός ADNOC προέβη πρόσφατα σε νέες διαρθρωτικές κινήσεις, που αφορούν τις ναυτιλιακές δραστηριότητες του ομίλου. Σύμφωνα…
Η τεχνολογία EnergoFlow της Wärtsilä και οι Προπέλες Σταθερού Βήματος (Fixed Pitch Propellers ‒ FPP) παρέχουν λύσεις που μειώνουν την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές ρύπων. Το…
Κεντρικός παραμένει ο ρόλος των ορυκτών καυσίμων, και δη του LNG και του πετρελαίου, για το σινορωσικό εμπόριο. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατου δημοσιεύματος του ρωσικού…
Έτος-ορόσημο αποτέλεσε το 2024 για τη ναυτιλιακή κυκλοφορία κατά μήκος του Βόρειου Περάσματος, καθώς η εμπορευματική κίνηση «έσπασε» κάθε ρεκόρ. Σύμφωνα με στοιχεία που…
Με δυναμικούς ρυθμούς συνεχίζεται η ανάπτυξη του παγκόσμιου στόλου ποντοπόρων πλοίων. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Xclusiv, ο παγκόσμιος στόλος bulk carriers…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ