
Για την ανάγκη ενίσχυσης της γεωπολιτικής θέσης και της διαπραγματευτικής ισχύος της Κύπρου με στόχο την επίλυση του Κυπριακού μίλησε ο κ. Πόλυς Χατζηωάννου, CEO της Safe Bulkers, στην ειδική εκδήλωση που διοργάνωσε τη Δευτέρα 9 Σεπτεμβρίου το Propeller Club Πειραιά από κοινού με το Propeller Λεμεσού, με αφορμή τη συμπλήρωση 50 ετών από την τουρκική εισβολή.
Ο Κύπριος εφοπλιστής έκανε ειδική μνεία στην οικονομική ανάκαμψη της Κύπρου τα τελευταία χρόνια εκμεταλλευόμενη τη στρατηγική της θέση ως γέφυρα Ανατολής και Δύσης.
Ο ίδιος υπογράμμισε την τόνωση των γεωπολιτικών σχέσεων με τη Δύση, σημειώνοντας: «σταδιακά κάναμε γεωπολιτικές επιλογές πιο κοντά στη Δύση. Ειδικά μετά τον πόλεμο Ρωσίας-Ουκρανίας αναπτύξαμε σχέσεις με Ισραήλ, Αίγυπτο και ΗΠΑ , γεγονός που αναδείχθηκε πιο έντονα από ποτέ μέσα από το σχέδιο ‘’Αμάλθεια’’ της Κυπριακής Δημοκρατίας για την παροχή ανθρωπιστικής βοήθειας διά θαλάσσης προς τη Λωρίδα της Γάζας η οποία ξεκίνησε από το λιμάνι της Λάρνακας».
Ο κ. Χατζηωάννου τόνισε ότι, εν μέσω των εύθραυστων αυτών γεωπολιτικών ισορροπιών, η ενίσχυση της άμυνας και των διαπραγματευτικών σχέσεων της Κύπρου πρέπει να είναι η κορυφαία προτεραιότητα. «Στην Κύπρο δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι ο εχθρός δεν είναι προ των πυλών αλλά είναι ήδη εντός των πυλών». Σχολίασε ακόμη ότι η στήριξη της Ελλάδας στον αμυντικό τομέα της Κύπρου είναι θεμελιώδης. «Μόνο αν σε αισθάνεται ισχυρό ο άλλος θα έρθει στο τραπέζι των συζητήσεων για να βρεθεί μια δίκαιη και βιώσιμη λύση. Η άμυνα της Ελλάδας, άλλωστε, ξεκινά από την άμυνα της Κύπρου. Αν χαθεί αυτό, θα πέφτουν στο τραπέζι, από την άλλη πλευρά, χωρίς καμία ντροπή, σχέδια διχοτόμησης του νησιού και δύο κρατών στην Κύπρο».
Ο επικεφαλής της Safe Bulkers επεσήμανε ότι η ηλεκτρική διασύνδεση με την Ελλάδα και το Ισραήλ, που υποστηρίζεται από τις ΗΠΑ και χρηματοδοτείται από την ΕΕ, θα ενισχύσει τη γεωπολιτική προβολή της Κύπρου ενώ έκλεισε το μήνυμά του με την ευχή «να βρεθεί μια λύση ενός ανεξάρτητου και κυριαρχικού κράτους, μέλους της ΕΕ, το οποίο θα παίζει σημαίνοντα ρόλο στην ευρύτερη περιοχή γεωπολιτικά και ενεργειακά».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Θηραϊκή Ατμοπλοΐα ιδρύθηκε από τον Πέτρο Νομικό (1865-1947) στις αρχές του 20ού αιώνα και υπήρξε μια σημαίνουσα ναυτιλιακή εταιρεία, η οποία δραστηριοποιούνταν στο…
Η ναυλαγορά των LNG carriers, η οποία αντιμετωπίζει ίσως την πιο δύσβατη περίοδο της ιστορίας της, παραμένει υπό πίεση. Ειδικότερα, βάσει της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Στην ανακοίνωση οικονομικών αποτελεσμάτων για το δ΄ τρίμηνο του 2024 αλλά και για ολόκληρο το περασμένο έτος προχώρησε η Star Bulk, με επικεφαλής τον…
Οι ρωσικές αρχές εντείνουν τα μέτρα στα λιμάνια, που περιλαμβάνουν την πρόσληψη δυτών οι οποίοι θα πραγματοποιούν επιθεωρήσεις στα ύφαλα των πλοίων, ως απάντηση…
Με δυναμικούς ρυθμούς συνέχισαν οι ηλεκτρονικές αγορές στην Ευρώπη και το 2024, σύμφωνα με τα τελευταία δεδομένα της Eurostat. Συγκεκριμένα, κατά τη διάρκεια του…
Για την ανάγκη ανάπτυξης μιας ευρωπαϊκής εφοδιαστικής αλυσίδας καθαρών ναυτιλιακών καυσίμων κάνει λόγο σε ανακοίνωσή της η Clean Maritime Fuels Platform, που αντιπροσωπεύει τους…
Ψηλά στην ατζέντα της ExxonMobil φαίνεται πως βρίσκεται η αγορά ενέργειας της Γουιάνας, καθώς ο αμερικανικός κολοσσός ανακοίνωσε πρόσφατα ένα νέο έργο μεγάλης κλίμακας.…
Νέοι σκόπελοι διαφαίνονται στον ορίζοντα για την Boeing, καθώς το πολυαναμενόμενο πρόγραμμα κατασκευής προεδρικών αεροσκαφών «Air Force One» εκτιμάται ότι θα αντιμετωπίσει νέες καθυστερήσεις.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ