Εν μέσω εκτιμήσεων για πλεόνασμα προσφοράς πετρελαίου το 2025, ο OPEC+ αποφάσισε να μην προχωρήσει στη σταδιακή επαναφορά της παραγωγής των μελών του, βάζοντας τέλος στην αβεβαιότητα αναφορικά με την στρατηγική του Οργανισμού βραχυπρόθεσμα.
Σε κάθε περίπτωση, η απόφαση αυτή θα επανεξεταστεί σύντομα, και δη σε δύο μήνες, οπότε και τα μέλη θα αξιολογήσουν εκ νέου την κατάσταση και θα αποφασίσουν κατά πόσο ένα μέρος της προσφοράς τους θα επιστρέψει σταδιακά στις διεθνείς αγορές ή αν οι περικοπές στην παραγωγή θα παραμείνουν σε ισχύ.
Σύμφωνα με όσα είχε διαμηνύσει ο OPEC+ νωρίτερα εντός του έτους, από τον Οκτώβριο οκτώ μέλη του -μεταξύ άλλων η Σαουδική Αραβία, η Ρωσία και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, θα χαλάρωναν σταδιακά τις εθελούσιες περικοπές που είναι σε ισχύ. Μετά και την τελευταία συνάντηση του OPEC+, η χαλάρωση της πολιτικής του αναβάλλεται έως και -τουλάχιστον- την 1η Δεκεμβρίου.
Βάσει του πλάνου θα επέστρεφαν στις διεθνείς αγορές 180.000 βαρέλια πετρελαίου ανά ημέρα τον Οκτώβριο και 540.000/ημέρα έως και το πέρας του έτους. Συνολικά οι εθελούσιες περικοπές ανέρχονται σε 2,2 εκατ. βαρέλια/ημέρα και θα αίρονταν πλήρως σε διάστημα 12 μηνών.
Αξίζει να αναφερθεί ότι δεν είναι μονάχα 2,2 εκατ. βαρέλια/ημέρα που ο OPEC+ κρατά μακριά από τις διεθνείς αγορές. Συνολικά η αθροιστική παραγωγή των μελών του OPEC+ είναι κατά 6 εκατ. βαρέλια πετρελαίου/ημέρα χαμηλότερη έναντι της αθροιστικής παραγωγικής τους ικανότητας.
Πηγή: Financial Times
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Συνεργασία με την ITA Airways, τον ιταλικό εθνικό αερομεταφορέα, ανακοίνωσε η SKY express. Η νέα συνεργασία ενισχύει περαιτέρω το δίκτυο των στρατηγικών interline συνεργασιών,…
Έτος μεταμόρφωσης για τις εξαγωγές της Νιγηρίας φέρεται να είναι το 2024, καθώς μέχρι το πέρας του η αφρικανική χώρα αναμένεται να καταστεί εξαγωγέας…
Εν αναμονή του τυφώνα «Yagi», το Βιετνάμ ανακοίνωσε την ακύρωση περισσότερων από 300 πτήσεων, προγραμματισμένων για το Σάββατο 7 Σεπτεμβρίου. Ειδικότερα, σύμφωνα με τα…
Η Longitude Engineering παρουσίασε τη νέα σειρά σχεδίων της για πλοία υποστήριξης πλατφορμών (PSVs) με την ονομασία IMT-Isca, η οποία αποτελεί την επόμενη εξέλιξη…
Σημαντική αύξηση κατά 2,3% παρουσίασε ο ρυθμός ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας στο β’ τρίμηνο του 2024, σε σύγκριση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του…
Η Ιαπωνία βρίσκεται σε μια κρίσιμη καμπή στην προσπάθεια μετάβασης σε καθαρότερες και πιο βιώσιμες ενεργειακές λύσεις, με την τεχνολογία υδρογόνου να αποτελεί κεντρικό…
Το καλοκαίρι του 2024 ήταν το θερμότερο στα χρονικά των καταγραφών για την Ελλάδα, σύμφωνα με τα προκαταρκτικά μετεωρολογικά δεδομένα που ανέλυσε η επιστημονική…
Σε νέο συνεργασία εισέρχονται οι Laskaridis Shipping και Lavinia Corporation, με επικεφαλής τον κ. Πάνο Λασκαρίδη, οι οποίες ήρθαν σε συμφωνία με τον κινεζικό…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ