
Οι αριθμοί των κρουσμάτων και των θανάτων εξαιτίας της χολέρας αυξήθηκαν πολύ το 2023, υπογράμμισε την Τετάρτη 4 Σεπτεμβρίου ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (ΠΟΥ), ο γενικός διευθυντής του οποίου -Τέντρος Αντανόμ Γκεμπρεέσους- θύμισε πως τα ξεσπάσματα θα μπορούσαν να είχαν «αποφευχθεί» και πως πρόκειται για ασθένεια «εύκολο να θεραπευτεί».
Ο αριθμός των καταγεγραμμένων κρουσμάτων χολέρας αυξήθηκε κατά 13% φθάνοντας τα 535.321, ενώ αυτός των θανάτων κατά 71% (4.000+) το 2023 σε σύγκριση με το 2022, σύμφωνα με τις στατιστικές που δημοσιοποίησε ο οργανισμός, μέρος του συστήματος του ΟΗΕ.
«Η χολέρα σκότωσε πάνω από τέσσερις χιλιάδες ανθρώπους πάνω σε έναν χρόνο» ενώ πρόκειται για «ασθένεια που μπορεί να αποτραπεί και να θεραπευτεί εύκολα», επέμεινε ο Δρ. Τέντρος κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου.
Χειρότερα, οι αριθμοί των κρουσμάτων και των θανάτων είναι κατά πάσα πιθανότητα «υποτιμημένοι», τόνισε ο Φιλίπ Μπαρμποζά, επικεφαλής της ομάδας εργασίας του ΠΟΥ για τη χολέρα και άλλες επιδημικές ασθένειες που προκαλούν οξείες διάρροιες. Εξήγησε πως αυτό οφείλεται στα διαγνωστικά κενά, καθώς η διαφορά δυνατοτήτων είναι χαώδης από χώρα σε χώρα.
Οι ένοπλες συρράξεις, η κλιματική αλλαγή, η έλλειψη πόσιμου νερού και αποχέτευσης, η φτώχεια, η υπανάπτυξη και οι εξαναγκαστικοί εκτοπισμοί εξαιτίας ένοπλων συγκρούσεων και φυσικών καταστροφών είναι οι παράγοντες που συνέβαλαν να αυξηθούν οι επιδημίες χολέρας το 2023, απαρίθμησε ο ΠΟΥ στην ανακοίνωσή του.
Η χολέρα, που μεταδίδεται μέσω μολυσμένων τροφίμων ή νερού ή περιττωμάτων που περιέχουν το βακτήριο Vibrio cholerae, προκαλεί οξεία διάρροια κι αφυδάτωση και μπορεί να επιφέρει τον θάνατο του ασθενούς σε ώρες χωρίς θεραπεία. Είναι πιο επικίνδυνη για τα παιδιά.
Εκτόξευση των κρουσμάτων στην Αφρική
Η γεωγραφική κατανομή της χολέρας «μεταβλήθηκε αξιοσημείωτα» το 2023 σε σύγκριση με το 2022: σημειώθηκε μείωση 32% των κρουσμάτων στη Μέση Ανατολή και στην Ασία, αλλά αλματώδης αύξησή τους 125% στην Αφρική.
Το 2023 ήταν η πρώτη χρονιά που αναφέρθηκαν θάνατοι εξαιτίας χολέρας εκτός δομών υγείας («θάνατοι στην κοινότητα»), κάτι που πιστοποιεί «σοβαρά κενά στην πρόσβαση σε θεραπεία», τόνισε ο ΠΟΥ.
Τα δεδομένα για το 2024
Το 2024, ο παγκόσμιος κίνδυνος να εκδηλωθούν επιδημίες χολέρας παραμένει «πολύ υψηλός»· 22 χώρες «αναφέρουν το τρέχον διάστημα ενεργές επιδημίες», σημείωσε ο Δρ. Τέντρος. Από την αρχή της χρονιάς έχουν καταγραφεί πάνω από 342.000 κρούσματα και 2.400 θάνατοι.
Μπροστά σε αυτή την κατάσταση, ο γενικός διευθυντής του ΠΟΥ επανέλαβε την έκκλησή του να αυξηθεί η παραγωγή εμβολίων.
Σε επιφυλακή η ναυτιλία;
Το γεγονός ότι υπάρχει τόσο σημαντική άνοδος των κρουσμάτων στην Αφρική αποτελεί έναν επιπλέον παράγοντα προβληματισμού. Άλλωστε, η Αφρική διαδραματίζει ολοένα κεντρικότερο ρόλο στο παγκόσμιο εμπόριο και πληθώρα πλοίων κατευθύνονται σε λιμένες της.
Στο πλαίσιο αυτό, οι εξάρσεις κρουσμάτων ασθενειών όπως είναι η χολέρα και η ευλογιά των πιθήκων προκαλούν ανησυχία για την υγεία των ναυτικών.
*Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την Κυριακή 23 Φεβρουαρίου έλαβαν χώρα εκλογές στη Γερμανία, με τους συντηρητικούς να επικρατούν. Δεύτερη σε ψήφους η ΑfD (Εναλλακτική για τη Γερμανία), γεγονός…
Την παράδοση του πρώτου containership ‒κινεζικής ναυπήγησης‒ μεταφορικής ικανότητας 16.000 TEUs και κατανάλωσης μεθανόλης ανακοίνωσε η Cosco. Ειδικότερα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής…
Τα τελευταία δεδομένα για τον παγκόσμιο στόλο των containerships και την κατάταξη των κορυφαίων liner εταιρειών δημοσίευσε πρόσφατα η Alphaliner. Συγκεκριμένα, η μεταφορική ικανότητα…
Η ναυλαγορά των υγραεριοφόρων συνεχίζει να αντιμετωπίζει προκλήσεις, οι οποίες είναι εμφανείς ειδικά στα μεγάλα μεγέθη. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, οι…
Σε κίνηση επέκτασης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η Velos Shipping, με επικεφαλής τον κ. Πασχάλη Διαμαντίδη. Πιο συγκεκριμένα, η Velos Shipping απέκτησε το…
Τον εκθετικό ρυθμό ανάπτυξης του στόλου της ενισχύει με νέα παραγγελία η CMA CGM. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Intermodal, η CMA CGM…
Η Θηραϊκή Ατμοπλοΐα ιδρύθηκε από τον Πέτρο Νομικό (1865-1947) στις αρχές του 20ού αιώνα και υπήρξε μια σημαίνουσα ναυτιλιακή εταιρεία, η οποία δραστηριοποιούνταν στο…
Η ναυλαγορά των LNG carriers, η οποία αντιμετωπίζει ίσως την πιο δύσβατη περίοδο της ιστορίας της, παραμένει υπό πίεση. Ειδικότερα, βάσει της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ