Πρόσφατα δεδομένα της Clarksons αποκαλύπτουν ότι περίπου το 33% των πλοίων παγκοσμίως είναι εξοπλισμένα με συσκευές εξοικονόμησης ενέργειας. Τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έχουν τη μεγαλύτερη υιοθέτηση καθαρής τεχνολογίας, με πάνω από το 48% της χωρητικότητας του στόλου τους να είναι εξοπλισμένα με τουλάχιστον μία τέτοια λύση, ακολουθούμενα από τα δεξαμενόπλοια, τα κρουαζιερόπλοια και τα φορτηγά πλοία.
Σε αυτό το πλαίσιο, η Silverstream Technologies πρόσφατα ξεπέρασε τις 200 παραγγελίες για το σύστημα λίπανσης με αέρα, το οποίο ονομάζεται Silverstream® System, καθώς πρόσφατα εξασφάλισε νέα παραγγελία για 18 νεότευκτα LNG carriers της QatarEnergy. Αυτό το σύστημα αποτελεί μια καινοτόμο λύση, που βελτιώνει την αποδοτικότητα των πλοίων και συμβάλλει στη μείωση των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου, κάτι που είναι κρίσιμο στη σημερινή προσπάθεια της ναυτιλίας να μειώσει το περιβαλλοντικό της αποτύπωμα.
Το σύστημα λίπανσης με αέρα είναι μια τεχνολογία που μειώνει την τριβή ανάμεσα στο κύτος του πλοίου και το νερό, αξιοποιώντας ένα στρώμα μικροφυσαλίδων αέρα. Οι μονάδες απελευθέρωσης αέρα (ARUs), τοποθετημένες στο κάτω μέρος του πλοίου, απελευθερώνουν αέρα που δημιουργεί ένα «χαλί» από μικροφυσαλίδες. Αυτές οι μικροφυσαλίδες μειώνουν την αντίσταση τριβής, με αποτέλεσμα την εξοικονόμηση καυσίμων και τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (CO₂).
Η Silverstream Technologies εκτιμά ότι αυτή η τεχνολογία μπορεί να μειώσει την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές αερίων θερμοκηπίου κατά 5-10%. Ακόμη, προβλέπει ότι τα συστήματά της θα βοηθήσουν στη μείωση κατά πάνω από 19 εκατ. τόνους CO₂, εξοικονομώντας σχεδόν $5 δισ. σε καύσιμα καθ’ όλη τη διάρκεια ζωής των πλοίων που εξοπλίζει.
Το Silverstream® System έχει εγκατασταθεί σε πολλά νέα πλοία LNG και είναι κατάλληλο για όλα τα είδη πλοίων, όπως εμπορευματοκιβώτια, δεξαμενόπλοια, κρουαζιερόπλοια και φορτηγά πλοία. Η τεχνολογία είναι ευέλικτη, αποδοτική σε όλες τις θαλάσσιες συνθήκες, και μπορεί να τοποθετηθεί τόσο σε νέα όσο και σε υφιστάμενα πλοία.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Μείωση σημείωσαν οι ελληνικές εξαγωγές τον Σεπτέμβριο, η οποία φέρεται να οφείλεται κυρίως στις εξαγωγές πετρελαιοειδών. Αναλυτικότερα, σύμφωνα με ανάλυση του Πανελληνίου Συνδέσμου Εξαγωγέων…
Μήνα-ρεκόρ αποτέλεσε ο Οκτώβριος για τις παραγγελίες πλοίων εναλλακτικών καυσίμων. Σύμφωνα με δεδομένα της πλατφόρμας AFI, τον περασμένο μήνα τοποθετήθηκαν 97 παραγγελίες πλοίων κατανάλωσης…
Στην ακρόαση της 7ης Νοεμβρίου του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για τον υποψήφιο Επίτροπο Αλιείας, Κώστα Καδή, ο ευρωβουλευτής του ΠΑΣΟΚ, Σάκης Αρναούτογλου, έθεσε καίρια ερωτήματα…
Καθώς η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα αναγκάζει τις liner εταιρείες να αξιοποιήσουν μέχρι και την τελευταία «ρανίδα» διαθέσιμης μεταφορικής ικανότητας, προκειμένου να ανταποκριθούν στις…
Καθώς η ζήτηση LNG αναμένεται να κορυφωθεί μέχρι το τέλος της τρέχουσας δεκαετίας, λόγω της σταδιακής μετάβασης της παγκόσμιας οικονομίας σε εναλλακτικές πηγές ενέργειας…
Σχεδόν 700 bulk carriers έχουν αλλάξει χέρια το 2024, με το ενδιαφέρον να είναι ιδιαίτερα υψηλό για Supramaxes και Ultramaxes. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Στη σύναψη δύο συμφωνιών κατασκευής πλοίων με κινεζικά ναυπηγεία προχώρησε πρόσφατα ο κολοσσός των τακτικών γραμμών Hapag-Lloyd. Ειδικότερα, βάσει σχετικής ανακοίνωσης, τα δώδεκα από…
Στην κορυφή των χρηματιστηριακών αγορών βρέθηκε η Nvidia την Τρίτη 5 Νοεμβρίου, εκθρονίζοντας τη μέχρι πρότινος πρωτοπόρο Apple. Ειδικότερα, βάσει δημοσιεύματος του πρακτορείου ειδήσεων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ