O περασμένος Αύγουστος σηματοδότησε τη μεγαλύτερη πτώση των κερδών των clean tankers από τις αρχές του έτους, εντούτοις η εν λόγω αποδυνάμωση οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην εποχικότητα.
Με νέα του ανάλυση, o ναυλομεσιτικός οίκος Gibson παραθέτει μια σειρά παραγόντων που θα επηρεάσουν τη ναυλαγορά των συγκεκριμένων πλοίων. Όπως χαρακτηριστικά σημειώνει, το δ΄ τρίμηνο ενδέχεται να αλλάξει την παρούσα συνθήκη, καθώς η εποχιακή συντήρηση των διυλιστηρίων στις ΗΠΑ, στη Μέση Ανατολή και στη Ρωσία θα διευκολύνει τις εξαγωγές αργού. Aκόμη, οι παραδοσιακοί καιρικοί παράγοντες στο βόρειο ημισφαίριο κατά το δ΄ και α΄ τρίμηνο αποτελούν επίσης οδηγούς της σημαντικής μεταβλητότητας των ναύλων την περίοδο αυτή. Tην ίδια ώρα, οι τιμές του LPG συνήθως ανατιμώνται τον χειμώνα σε σχέση με τη νάφθα, λόγω της ζήτησης για θέρμανση, καθιστώντας τη νάφθα πιο ανταγωνιστική ως πρώτη ύλη για τον πετροχημικό τομέα. Με αυτό το σκεπτικό, θα μπορούσε να αντληθεί περισσότερη νάφθα από τη λεκάνη του Ατλαντικού προς τα ανατολικά, περιορίζοντας προσωρινά τη διαθεσιμότητα χωρητικότητας στη Μέση Ανατολή. Ωστόσο, οι ροές αυτές εξαρτώνται εν μέρει από τη σχετική τιμολόγηση και την ικανότητα της Ρωσίας να εξάγει μαζικά το προϊόν ανατολικά του Σουέζ.
«Απειλή» για τη ζήτηση product tankers στη λεκάνη του Ατλαντικού αποτελεί η έναρξη της πλήρους λειτουργίας του διυλιστηρίου Dangote στη Νιγηρία, όπως επίσης και του διυλιστηρίου Olmeca στο Μεξικό, δυναμικότητας 340.000 βαρελιών/ημέρα, αν και ο αντίκτυπός του στους ναύλους των clean tankers εξαρτάται από την ικανότητα των αμερικανικών διυλιστηρίων να ανακατευθύνουν τουλάχιστον ορισμένα εκτοπισμένα βαρέλια περαιτέρω στη Λατινική Αμερική. Πάντως, η πλήρους κλίμακας λειτουργία του Olmeca φαίνεται να αργεί, καθώς, σύμφωνα με την Pemex, τον περασμένο Ιούλιο το διυλιστήριο επεξεργάστηκε 65.000 βαρέλια/ημέρα.
Στο μέτωπο της προσφοράς, οι παραδόσεις είναι ικανές να ασκήσουν καθοδικές πιέσεις στα κέρδη το επόμενο έτος, αν και ο αριθμός των πλοίων ηλικίας άνω των 20 ετών θα ξεπεράσει τον αντίστοιχο αριθμό των προγραμματισμένων παραδόσεων. Η Gibson καταλήγει ότι οι ισορροπίες στην αγορά, το επόμενο έτος, δύσκολα θα αλλάξουν σε σχέση με φέτος, ενώ σημαντικές θα είναι οι εξελίξεις στην Ερυθρά Θάλασσα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο κυκλώνας Μίλτον προσεγγίζει τις ακτές του Κόλπου της Φλόριντας σήμερα, αφήνοντας στους κατοίκους μονάχα λίγες ώρες για να εκκενώσουν την περιοχή ή να…
Σε ισχυρό έτος για τις παραγγελίες πλοίων αναδεικνύεται σταδιακά το 2024, με πληθώρα παραγγελιών να λαμβάνουν χώρα, οδηγώντας σε άνοδο και τον όγκο των…
Η αμερικανική βιομηχανία παραγωγής αεροσκαφών Boeing ανακοίνωσε ότι εγκαταλείπει την μισθολογική προσφορά που είχε καταθέσει, μετά από διαπραγματεύσεις με τη Διεθνή Ένωση Χειριστών Μηχανών…
Με αφορμή την έναρξη του ακαδημαϊκού έτους, τα Ναυτικά Χρονικά καλωσορίζουν όλους και όλες που επέλεξαν να ακολουθήσουν ναυτικές και ναυτιλιακές σπουδές και τους…
Η κυματική ενέργεια αναδεικνύεται σε μία από τις πιο υποσχόμενες τεχνολογίες ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, με τις πρόσφατες εξελίξεις να την τοποθετούν στο επίκεντρο της…
Ολιγόωροι πλόες μαθητών και μαθητριών τάξεων λυκείου από σχολεία της Καβάλας της Σάμου, της Χίου και της Ρόδου με πλοία του Πολεμικού Ναυτικού πραγματοποιήθηκαν…
Ο Όμιλος ΤΙΤΑΝ υπέγραψε σύμβαση για μελέτη βασικού σχεδιασμού (FEED-Front End Engineering & Design) με την Τhyssenkrupp Polysius για το μεγάλης κλίμακας έργο δέσμευσης…
Σε συμφωνία για την προμήθεια νάφθας ήρθαν πρόσφατα οι κολοσσοί ενέργειας QatarEnergy και Shell, ενισχύοντας περαιτέρω τη συνεργασία τους. Ειδικότερα, βάσει της συμφωνίας, η…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ