O περασμένος Αύγουστος σηματοδότησε τη μεγαλύτερη πτώση των κερδών των clean tankers από τις αρχές του έτους, εντούτοις η εν λόγω αποδυνάμωση οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην εποχικότητα.
Με νέα του ανάλυση, o ναυλομεσιτικός οίκος Gibson παραθέτει μια σειρά παραγόντων που θα επηρεάσουν τη ναυλαγορά των συγκεκριμένων πλοίων. Όπως χαρακτηριστικά σημειώνει, το δ΄ τρίμηνο ενδέχεται να αλλάξει την παρούσα συνθήκη, καθώς η εποχιακή συντήρηση των διυλιστηρίων στις ΗΠΑ, στη Μέση Ανατολή και στη Ρωσία θα διευκολύνει τις εξαγωγές αργού. Aκόμη, οι παραδοσιακοί καιρικοί παράγοντες στο βόρειο ημισφαίριο κατά το δ΄ και α΄ τρίμηνο αποτελούν επίσης οδηγούς της σημαντικής μεταβλητότητας των ναύλων την περίοδο αυτή. Tην ίδια ώρα, οι τιμές του LPG συνήθως ανατιμώνται τον χειμώνα σε σχέση με τη νάφθα, λόγω της ζήτησης για θέρμανση, καθιστώντας τη νάφθα πιο ανταγωνιστική ως πρώτη ύλη για τον πετροχημικό τομέα. Με αυτό το σκεπτικό, θα μπορούσε να αντληθεί περισσότερη νάφθα από τη λεκάνη του Ατλαντικού προς τα ανατολικά, περιορίζοντας προσωρινά τη διαθεσιμότητα χωρητικότητας στη Μέση Ανατολή. Ωστόσο, οι ροές αυτές εξαρτώνται εν μέρει από τη σχετική τιμολόγηση και την ικανότητα της Ρωσίας να εξάγει μαζικά το προϊόν ανατολικά του Σουέζ.
«Απειλή» για τη ζήτηση product tankers στη λεκάνη του Ατλαντικού αποτελεί η έναρξη της πλήρους λειτουργίας του διυλιστηρίου Dangote στη Νιγηρία, όπως επίσης και του διυλιστηρίου Olmeca στο Μεξικό, δυναμικότητας 340.000 βαρελιών/ημέρα, αν και ο αντίκτυπός του στους ναύλους των clean tankers εξαρτάται από την ικανότητα των αμερικανικών διυλιστηρίων να ανακατευθύνουν τουλάχιστον ορισμένα εκτοπισμένα βαρέλια περαιτέρω στη Λατινική Αμερική. Πάντως, η πλήρους κλίμακας λειτουργία του Olmeca φαίνεται να αργεί, καθώς, σύμφωνα με την Pemex, τον περασμένο Ιούλιο το διυλιστήριο επεξεργάστηκε 65.000 βαρέλια/ημέρα.
Στο μέτωπο της προσφοράς, οι παραδόσεις είναι ικανές να ασκήσουν καθοδικές πιέσεις στα κέρδη το επόμενο έτος, αν και ο αριθμός των πλοίων ηλικίας άνω των 20 ετών θα ξεπεράσει τον αντίστοιχο αριθμό των προγραμματισμένων παραδόσεων. Η Gibson καταλήγει ότι οι ισορροπίες στην αγορά, το επόμενο έτος, δύσκολα θα αλλάξουν σε σχέση με φέτος, ενώ σημαντικές θα είναι οι εξελίξεις στην Ερυθρά Θάλασσα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σημάδια σταθερότητας καταγράφονται στη ναυλαγορά των containerships, με τον σχετικό δείκτη της Drewry να μην εμφανίζει μεταβολές την εβδομάδα με πέρας την Πέμπτη 14…
Παρότι η ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα εμφανίστηκε εξασθενημένη ορισμένους μήνες του τρέχοντος έτους, ο Οκτώβριος αποτέλεσε μήνα-ορόσημο, καθώς κατεγράφη ρεκόρ πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων. Ειδικότερα,…
Την τελευταία δεκαετία, η ναυπηγική βιομηχανία έχει υποστεί σημαντική μεταμόρφωση, ειδικά όσον αφορά τις χώρες κατασκευής πλοίων. Σε πρόσφατη έκθεσή της, η ναυλομεσιτική Xclusiv…
Το Σουρινάμ συνιστά τον πιο πρόσφατο πόλο έλξης επενδύσεων με επίκεντρο την ενέργεια, καθώς οι εταιρείες TotalEnergies και ΑPA άνοιξαν τον δρόμο για το…
«Εύρωστη» και πάνω από τον μέσο όρο της ευρωζώνης και της ΕΕ παραμένει η αναπτυξιακή δυναμική της Ελλάδας το 2025 και 2026, σύμφωνα με…
Οι τεχνολογικές καινοτομίες για αυτόνομη πλοήγηση συνεχίζουν να κερδίζουν έδαφος στη Σιγκαπούρη, με πρόσφατη εξέλιξη τη συνεργασία των Yinson GreenTech και Zeabuz AS. Οι…
Ιστορικό υψηλό κατέγραψαν οι διά θαλάσσης εισαγωγές άνθρακα της Κίνας τον Οκτώβριο. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με δεδομένα της AXSMarine, οι κινεζικές εισαγωγές άνθρακα κατά τον…
Σταθερή παρέμεινε η ανεργία στις χώρες που ανήκουν στον Οργανισμό Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ) τον περασμένο Σεπτέμβριο. Ειδικότερα, βάσει σχετικού δημοσιεύματος του τουρκικού…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ