Loading: News Submenu
Header Scripts Init

Στο μικροσκόπιο η επόμενη μέρα των product tankers

Στο μικροσκόπιο η επόμενη μέρα των product tankers

Email
LinkedIn
Facebook
X

O περασμένος Αύγουστος σηματοδότησε τη μεγαλύτερη πτώση των κερδών των clean tankers από τις αρχές του έτους, εντούτοις η εν λόγω αποδυνάμωση οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην εποχικότητα.

Με νέα του ανάλυση, o ναυλομεσιτικός οίκος Gibson παραθέτει μια σειρά παραγόντων που θα επηρεάσουν τη ναυλαγορά των συγκεκριμένων πλοίων. Όπως χαρακτηριστικά σημειώνει, το δ΄ τρίμηνο ενδέχεται να αλλάξει την παρούσα συνθήκη, καθώς η εποχιακή συντήρηση των διυλιστηρίων στις ΗΠΑ, στη Μέση Ανατολή και στη Ρωσία θα διευκολύνει τις εξαγωγές αργού. Aκόμη, οι παραδοσιακοί καιρικοί παράγοντες στο βόρειο ημισφαίριο κατά το δ΄ και α΄ τρίμηνο αποτελούν επίσης οδηγούς της σημαντικής μεταβλητότητας των ναύλων την περίοδο αυτή. Tην ίδια ώρα, οι τιμές του LPG συνήθως ανατιμώνται τον χειμώνα σε σχέση με τη νάφθα, λόγω της ζήτησης για θέρμανση, καθιστώντας τη νάφθα πιο ανταγωνιστική ως πρώτη ύλη για τον πετροχημικό τομέα. Με αυτό το σκεπτικό, θα μπορούσε να αντληθεί περισσότερη νάφθα από τη λεκάνη του Ατλαντικού προς τα ανατολικά, περιορίζοντας προσωρινά τη διαθεσιμότητα χωρητικότητας στη Μέση Ανατολή. Ωστόσο, οι ροές αυτές εξαρτώνται εν μέρει από τη σχετική τιμολόγηση και την ικανότητα της Ρωσίας να εξάγει μαζικά το προϊόν ανατολικά του Σουέζ.

«Απειλή» για τη ζήτηση product tankers στη λεκάνη του Ατλαντικού αποτελεί η έναρξη της πλήρους λειτουργίας του διυλιστηρίου Dangote στη Νιγηρία, όπως επίσης και του διυλιστηρίου Olmeca στο Μεξικό, δυναμικότητας 340.000 βαρελιών/ημέρα, αν και ο αντίκτυπός του στους ναύλους των clean tankers εξαρτάται από την ικανότητα των αμερικανικών διυλιστηρίων να ανακατευθύνουν τουλάχιστον ορισμένα εκτοπισμένα βαρέλια περαιτέρω στη Λατινική Αμερική. Πάντως, η πλήρους κλίμακας λειτουργία του Olmeca φαίνεται να αργεί, καθώς, σύμφωνα με την Pemex, τον περασμένο Ιούλιο το διυλιστήριο επεξεργάστηκε 65.000 βαρέλια/ημέρα.

Στο μέτωπο της προσφοράς, οι παραδόσεις είναι ικανές να ασκήσουν καθοδικές πιέσεις στα κέρδη το επόμενο έτος, αν και ο αριθμός των πλοίων ηλικίας άνω των 20 ετών θα ξεπεράσει τον αντίστοιχο αριθμό των προγραμματισμένων παραδόσεων. Η Gibson καταλήγει ότι οι ισορροπίες στην αγορά, το επόμενο έτος, δύσκολα θα αλλάξουν σε σχέση με φέτος, ενώ σημαντικές θα είναι οι εξελίξεις στην Ερυθρά Θάλασσα.

Email
LinkedIn
Facebook
X

ΝΧ

Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Απεργία στη Boeing: Μακριά από την εύρεση συμφωνίας;

Η αμερικανική βιομηχανία παραγωγής αεροσκαφών Boeing ανακοίνωσε ότι εγκαταλείπει την μισθολογική προσφορά που είχε καταθέσει, μετά από διαπραγματεύσεις με τη Διεθνή Ένωση Χειριστών Μηχανών…

Μελίνα Τραυλού: Η πρόεδρος της ΕΕΕ συνομιλεί ανοιχτά με τη νέα γενιά στον πρώτο διάλογο «Blue Chairs»

Με αφορμή την έναρξη του ακαδημαϊκού έτους, τα Ναυτικά Χρονικά καλωσορίζουν όλους και όλες που επέλεξαν να ακολουθήσουν ναυτικές και ναυτιλιακές σπουδές και τους…

Η κυματική ενέργεια, κλειδί για την ενεργειακή μετάβαση της Αυστραλίας

Η κυματική ενέργεια αναδεικνύεται σε μία από τις πιο υποσχόμενες τεχνολογίες ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, με τις πρόσφατες εξελίξεις να την τοποθετούν στο επίκεντρο της…

Αποκτήστε το τεύχος Σεπτεμβρίου 2024
.naftika_cp_inline-a, .naftika_cp_inline-b { display: none; }