![](https://www.naftikachronika.gr/wp-content/uploads/2023/11/202311211403392870.jpg)
Σημαντική είναι η άνοδος των ναύλων των Capesizes με τις συνθήκες προσφοράς και ζήτησης να ευνοούν τη συγκεκριμένη εξέλιξη.
Εντός του έτους, η κινεζική ζήτηση για σιδηρομετάλλευμα φαίνεται ότι οδηγεί την τάση αυτή, καθώς η πτώση των τιμών πυροδότησε μια αύξηση των αποθεμάτων εν αναμονή μελλοντικής ανόδου της ζήτησης, η οποία θα οδηγηθεί κατά κύριο λόγο από τα κυβερνητικά μέτρα τόνωσης της οικονομίας.
Στο μέτωπο της προσφοράς, πολλοί είναι οι παράγοντες που μειώνουν «τεχνητά» την διαθεσιμότητα τονάζ. Η συμφόρηση και οι καθυστερήσεις στα λιμάνια της Βραζιλίας, της Κίνας και της Αυστραλίας αυξήθηκαν σημαντικά τόσο τον Ιούλιο όσο και τον Αύγουστο. Ακόμη, τον Ιούνιο, περισσότερα από 40 Capes τέθηκαν ουσιαστικά εκτός αγοράς για λόγους συντήρησης, αριθμός που αντιστοιχεί στο 2% του υφιστάμενου στόλου.
Καθ’ όλη τη διάρκεια του Ιουλίου και του Αυγούστου καταγράφηκε επίσης αύξηση των βραζιλιάνικων εξαγωγών σιδηρομεταλλεύματος, που προορίζονταν κυρίως για την Κίνα. Αντίθετα, οι αυστραλιανές εξαγωγές μειώθηκαν από τον Ιούνιο έως τον Ιούλιο, με μια αξιοσημείωτη αύξηση τον Αύγουστο. Η στροφή της αγοράς προς τη Βραζιλία οδήγησε σε αύξηση της μέσης διάρκειας των ταξιδιών, μειώνοντας αποτελεσματικά την προσφορά πλοίων και στηρίζοντας τους ναύλους, παρόλο που οι συνολικοί όγκοι σιδηρομεταλλεύματος παραμένουν κάτω από το peak που παρατηρήθηκε γύρω στον Ιούνιο.
Καθώς οδεύουμε προς το τελευταίο τρίμηνο του έτους, η συνήθης εποχικότητα μαρτυρά διατήρηση των ναύλων σε υψηλά επίπεδα, αν και διάφοροι παράγοντες θα διαδραματίσουν σημαίνοντα ρόλο. Η δυσαναλογία μεταξύ των υψηλών εισαγωγών σιδηρομεταλλεύματος και της αδύναμης ζήτησης χάλυβα υποδηλώνει ότι μια προσαρμογή του εισαγωγών σιδηρομεταλλεύματος μπορεί να είναι επικείμενη, εκτός αν τα αποθέματα συνεχίσουν να αυξάνονται ή αν εμφανιστεί μια νέα πηγή ζήτησης χάλυβα. Το ευρύτερο μακροοικονομικό περιβάλλον, συμπεριλαμβανομένης της παγκόσμιας οικονομικής ανάπτυξης, των πληθωριστικών πιέσεων και των διαταραχών στο παγκόσμιο εμπόριο, θα διαδραματίσει επίσης σημαντικό ρόλο.
Οι εξαγωγές βωξίτη, των οποίων κινητήριος μοχλός είναι η άνθιση του τομέα ηλεκτρικών οχημάτων της Κίνας, θα παράσχουν στήριξη στις ασθενέστερες αγορές μετριάζοντας τη μεταβλητότητα στα συνήθη trading patterns του iron ore. Επιπλέον, ένας κρύος χειμώνας και οι ανησυχίες σχετικά με την ενεργειακή ασφάλεια θα μπορούσαν αυξήσουν τις ανάγκες σε άνθρακα που παραμένει η πρώτη επιλογή καυσίμου σε έκτακτες περιόδους.
Συνολικά, αν δεν υπάρξουν σημαντικές διαταραχές, αναλυτές αναμένουν μια υγιή ναυλαγορά καθώς πλησιάζουμε στο τελευταίο τρίμηνο του έτους. Ωστόσο, παραμένει αβέβαιο αν οι ναύλοι θα σημειώσουν το ράλι που καταγράφηκε τον περασμένο χειμώνα. Ενόψει του πρώτου τριμήνου, αξίζει να σημειωθεί ότι πέρυσι, οι καιρικές συνθήκες υπό το El Niño στήριξαν τις βραζιλιάνικες εξαγωγές, συμβάλλοντας σε ένα απροσδόκητο ράλι των ναύλων. Παράλληλα, η La Niña αναμένεται να επιστρέψει φέτος το φθινόπωρο, φέρνοντας βροχές και πιθανές διαταραχές το διάστημα Δεκεμβρίου-Φεβρουαρίου. Oι πρώτες προβλέψεις υποδηλώνουν ότι μπορεί να είναι ηπιότερη από ό, τι συνήθως, γεγονός που θα μπορούσε να μειώσει τον αντίκτυπό της στον όγκο των εξαγωγών.
Πηγή: Allied – Weekly Market Review – Week 35
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σημαντική πτώση καταγράφουν οι ναύλοι των bulk carriers από τον περασμένο Νοέμβριο και, όπως προκύπτει και από τα Baltic Exchange Timecharter equivalents, η πτώση…
Η στρατηγική του κολοσσού ενέργειας τα τελευταία έτη εστιάστηκε σημαντικά στις προοπτικές των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, απόφαση που προκάλεσε τον προβληματισμό αναλυτών και τη…
Στο κενό είναι πιθανό να καταλήξουν οποιεσδήποτε βραχυπρόθεσμες εκτιμήσεις για την κατεύθυνση των ναυτιλιακών αγορών, καθώς «ο κόσμος εισέρχεται σε αχαρτογράφητο έδαφος», τονίζει ο…
Σε πόλο έλξης φορτίων θερμικού άνθρακα αναδείχθηκε το Βιετνάμ κατά τη διάρκεια του 2024, καθώς οι εισαγωγές της ασιατικής χώρας εκτοξεύτηκαν και σημείωσαν νέο…
Η Αθηναϊκή Ριβιέρα το 2035 θα είναι ένας παγκόσμιας κλάσης προορισμός για κατοικία, επενδύσεις και τουρισμό. Η αξία των ακινήτων θα έχει αυξηθεί σημαντικά,…
Η επιστροφή των δεξαμενόπλοιων στη Διώρυγα του Σουέζ ίσως και να μην έχει τόσο σφοδρό αντίκτυπο. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Gibson,…
Τον Κωνσταντίνο Τασούλα εξέλεξε η ολομέλεια της Βουλής στο αξίωμα του Προέδρου της Δημοκρατίας. Μετά από ονομαστική-φανερή ψηφοφορία, και επί 274 παρόντων βουλευτών, τον…
Σημαντικό βήμα προς την περιβαλλοντικά βιώσιμη ναυτιλία έκανε η WinGD, με την παρουσίαση του ενσωματωμένου στον κινητήρα συστήματος Καταλυτικής Μείωσης (iSCR) ως λύση για…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ